900 projekti läksi etenemään :)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2010
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

900 projekti läksi etenemään :)

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Viimeinkin 8)

Sain sen verran inspiraatiota että aloin laittaa tuota turbotus projektia kasaan. Kori on se vuosimallia 88 oleva 3d, entinen iivari. Nyt koneesta puuttuu enään imusarja ja vesiletkut. Ne kun saa kiinni niin voikin huomenna alkaa laskea konetta paikalleen. Saa nähdä millanen kone on sitten käyttäytymiseltän.

koneeseen nyt on suunilleen seuraavaa tapahtunut. Kansi ja imusarja on kohdistettu, ja kaikki osat on suunnileen vaihdettu uusin. lyhyesti kerrottu :)

Ehkä ensi viikolla pääsee kokeilemaan jo käynnistämistä, kun tankin ja suodattimen väliin en ole laittanut bensaputkeakaan :oops:

Joku jos tarvii I konetta niin kysyy vaan, ettei mene vielä kaatopaikalle tai muuten vaan mene rikki

Ja eikun takasin talliin 8)
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Kone

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Paljonkos koneesta kärsis ja mikä on kunto? :?:
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2010
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

No mitäs siitä tarjoaisit? :wink:

Ainakin mitä itse kokeillut sitä konetta, niin vaikutti hyvältä, kone oli seissyt jonkin aikaa, ja läksi laakista käyntiin :o ja kävi ihan ok. muuten en itse sitä ole sen kummosemmin käyttänyt.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

hinta

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

No jos tarjota pitää niin sitten tarjous on 40E.
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Mistä olet saanut sen päästö todistuksen jonka ne vaatii katsastus konttorilla kun tuo auto mihin moottoria vaihdat on uudempi kun 1.7 1987
Itselläni on sama homma menossa ja tarttisin sen paperin siksi tässä vaan kyselin.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2010
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Ne ei ainakan ole tähän mennessä täällä porukoitten suunnalla vaatinut sitä :) Aiankin kun yksi tuommoinen samanlainen on laitettu täällä, niin riitti se vanha tuttu todistus ainoastaan.

Nyt on kone keulalla :) pitää vielä tänää laittaa vasen etunapa vetareineen kiinni, ja konepelti. jättää sitten jotain muillekin päiville, kuten vesiletkujen kiinitystä yms. :) ja sen jälkee pitääkin käydä maalarilla, kun vaihdoin ruosteettoman konepellin pikkuvikaisen tilalle.

Tuota jos siitä koneesta vähä enemmän saisi ku 40 :roll:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Ne ei ainakan ole tähän mennessä täällä porukoitten suunnalla vaatinut sitä Aiankin kun yksi tuommoinen samanlainen on laitettu täällä, niin riitti se vanha tuttu todistus ainoastaan.

Vaan ei riitä enään :evil: :evil: :evil:
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2010
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Kapaleino kirjoitti:
Vaan ei riitä enään :evil: :evil: :evil:
En sitten tiedä prkl* onko säännökset sit hiljattain muuttunut, vai mikä. Tämä muutos mistä sanoin, on tehty viime kesänä/alkusyksyä. eli ei niin montaa kuukautta.

Tai sitten tämäkin on joku konttorien rahastus keino. Kun käytin tonnisen rekisteröinti katsastuksessa niin tämä kyseinen konttori oli ainoa joka ei vaatinut sitä vaatimustenmukaisuustodistusta.. Sanoivat vaan että eivät käy rahastamaan sillä lapulla :) kun asiat saa muutenkin selville.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Mun täytyy kai tulla sitten sinne katsastamaan tuo omanikin jos on noin helppoa :!:
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2010
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Jeps eiku tänne vaan :)

Muistaakseni siinä oli jotain hämminkiä toisella asemalla. ettei vain ollut että olisi pitäny olla se todistus.

No kaverit meni sitten toiselle asemalle, ja pahaksi onneksi oli edellisellä paikalla jo kerinnyt naputella tiedot. Oli sitten näkeneet tällä asemalla mikä oli jutun nimi, mutta silti muutos oli hyväksytty i8->T16 :D suoraan jos olisivat menneet tuonne niin ei olisi ollut mitään ongelmaa. voin vaikka kysellä miten juttu oli ihan tarkalleen mennyt.

Oletkos sä koska saamas omaa rojektia valmiiksi? että kerkiänkö ennen sua yrittämässä muutosta läpi?
Mulla on tuossa nyt ohjelmassa mitä ennen leimaa tarvii: ahtimeen laakereiden vaihto, pumpun ja suodattimen välinen bensaletku, ja sisustaa vähäsen.

Oli muuten auto oudon näköinen kun nyt on keula ja konepelti paikallaan. kun ollut viimeset pari kuukautta aivan osina 8)
keulan joutui purkamaan kun ei riitä nosturiviritelmässä nostokorkeus muuten.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Kaikki osat alkais olemaan kasassa mutta kun ei ole ollut aikaa.
Jaa niin pensapumpumpun rele puuttuu. Mun kun tarvii vaihtaa tankista lähtien kaikki kun on tuo kaasari versio no onneksi oli johtosarja jo valmiiksi ei tarvi kun lisätä konehuoneeseen johtosatsi.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Need more speed
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
Paikkakunta: Riihimäki

Katsastus rumbasta

Viesti Kirjoittaja Need more speed »

Itselläni on samanlainen projekti menossa kuin teilläkin.
Eli 88 kaasarista t16 seen
Riihimäellä haluavat eroavuus todistuksen missä selviää mitä eroa on ollut 16v ja 8v kaasarissa ja kun 16v kohdat täyttyy niin leima poks paperiin. Eli vakaajat ja jouset ja iskarit tarvii vaihtaa. Sitä en vielä tiedä haluaako ne sen katin.
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Jos siinä moottorissa minkä vaihdat on ollut katti on se pakko laittaa siihen näin ainakin mulle sanottiin täällä Heinolassa.
Ja luulen et tarvit myös sen päästötodistuksen kun se on uudempi kun 87 auto.

Ei voi muuta sanoa kun että perkele mitä sääntöjä :evil: :!:
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Need more speed
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
Paikkakunta: Riihimäki

Kissa puuhun

Viesti Kirjoittaja Need more speed »

Se moottori on muka 85 eli ei kattia.......ja mistä ne sen tietää minkä ikäinen ko moottori on.
terv Jari
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Se kai selviää moottorin numerosta ja Saabilla vaativat sen auton runkonumeron mistä moottori on kotoisin. Vit*u mitä toimintaa :evil: :!:
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Vastaa Viestiin