900 Aero nettiautossa... aika NÄTTI !

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Re: 900 Aero nettiautossa... aika NÄTTI !

Viesti Kirjoittaja moksu »

mikäs toi mötikkä tossa ohjaustehostimen säiliön vieressä on ? :oops:
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: 900 Aero nettiautossa... aika NÄTTI !

Viesti Kirjoittaja tetammi »

moksu kirjoitti:
mikäs toi mötikkä tossa ohjaustehostimen säiliön vieressä on ? :oops:
Löytyyhän se sieltä varustelistaltakin, hälyttimen sireeniltähän tuo näyttäis.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Noita kuvia kun katselee
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=260045
niin cabriolet kuume nousee välillä ihan uusiin lukemiin.

Jos alkaisin myymään tuo Aeron mahdollisen cabben hankinnan tieltä
niin löytyisköhän autolle halukasta ostajaa?

Toivoisin teidän antavan mielipiteitä aiheeseen ja mahdollisia hinta arvioita autosta yms.

Siis tää mun satku on alkuperäinen Suomi-Aero vuodelta 1991.
Ajettu 271tkm. Ollut meillä vuodesta 1999.
Sinänsä harvinainen, varsinkin suomiautoksi että siinä on Kaikki
varusteet. Esim täysin ehyt ja siisti harmaa nahkasisusta,etupenkit sähkösäädöillä , mokkanahka-somisteilla kuten 9000 jubileum mallissa, AC (ja myös toimii!), kattoluukku,sähköikkunat,ABS,sähköantenni.yms
Nämä siis suoraan tehtaalta ja kaikki toimii.

Lisäystä jälkeenpäin
185hp APC,whaletail-spoikka,Saab sport- ratti, ikkunantummennukset (liikkeesä asennetut),Simons putki, Defa kauko-ohj.häly, MSD BTM syttyohjain, 4spd-pitkä vaihteisto (P.Hietaharjun käsialaa)
Viimeisen 20tkm aikana uusittu esim kaikki moottorintuet uusilla alkuperäisillä, laturi,vesipumppu,vesiletkut,moottorin alakerta (kampiakseli+kiertokanget) laakeroitu, nokkaketju uusittu ja en nyt heti muista mitä muuta, mutta rahaa ja aikaa säästelemättä huollettu.

Viimeiset kolme talvea auto on seissyt tallissa ja toiminut vain kesä-harrastepelinä. Tiedän, että monille nuo jotkut muutokset kuten ikkunoiden tummennokset eivät vaikuta ainakaan arvoa nostavasti, mutta auto on todella pienellä vaivalla palautettavissa täysin alkuperäiseen kuosiin. Jopa orkkis
vaihdelaatikko löytyy hyllystä täysin laakeroituna, jos 4-vaihteinen ei innosta :roll:

Kuvia löytyy Täältä

Jos siis kiinnostaa niin autosta voi esittää hinta-ajatuksia ja semmosia sekä saa kysellä lisää. Mieluiten YV tai emailina.
Mutta, kuten jos arvata saattaa, auto ei varmasti ole halpa vrt. suomessa myynnissä olleisiin aeroihin.
Enkä välttämättä sitä edes myy.

EDIT: Ja jos joku sattuu haluamaan vaihtaa Cabriolettiin otappa yhteyttä :wink:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Re: Hinnasta yms

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

Autolla on ajettu alle 200tkm, mikä on vähän, lisäksi vain yhdellä omistajalla = hyvän ylläpidon todennäköisyys on suurempi.


Olen kysellyt Aerosta= tuotu Sveitsistä käytettynä, tuojaa en tiedä.
Auto on myynnissä omistajan lukuun, ei ole autoliikkeen auto.
Tavalliset penkit, ei ilmastointia, pikku pusuja levikkeissä.
Varashälytin on. Pelkät toiset renkaat ilman vanteita.
On ollut Porissa hyvissä käsissä, olen siitä melko sata.
Kuitenkin.............sikamaisen kallis?
Tiedän nimen mutta en sitä tässä ilmoita.
Josko suora ostotarjous omistajalle halventaisi hintaa?
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Re: Hinnasta yms

Viesti Kirjoittaja 900S »

tUrpoEinari kirjoitti: Josko suora ostotarjous omistajalle halventaisi hintaa?
Niin, marssii Mäkiselle, lyö 5k€ tiskiin ja sanoo: -"Tehdäänkö kaupat". :wink:
9-5 2,3t Wagon `06
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

OT? OT!!

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

[quote="Marko A"]Noita kuvia kun katselee
Lisäystä jälkeenpäin
185hp APC,whaletail-spoikka,Saab sport- ratti, ikkunantummennukset (liikkeesä asennetut),Simons putki, Defa kauko-ohj.häly, MSD BTM syttyohjain, 4spd-pitkä vaihteisto (P.Hietaharjun käsialaa)
quote]

Onko siinä siis 185hv:n Red Box vain modattu APC? Tuntuiko laatikon säätöjen vaihdolla mitään eroa? Kyllähän tuo 175hv:kin varmasti riittäisi, mutta kun autolla on nyt sen verran vähän käyttöä, että pieni lisäteho ei varmasti lisäisi kulumista missään :)

Edit: Kuvassahan se näkyy punainen olevan..
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Onko siinä siis 185hv:n Red Box vain modattu APC? Tuntuiko laatikon säätöjen vaihdolla mitään eroa? Kyllähän tuo 175hv:kin varmasti riittäisi, mutta kun autolla on nyt sen verran vähän käyttöä, että pieni lisäteho ei varmasti lisäisi kulumista missään
Kyllä siinä tosiaan on Punainen Saabin 185hp APC boxi. Sama osanro. joka löytyy esim. Brittien Ruby Edition satkusta (siihen lukemat on 185/288Nm ja sama Lucasin ruisku CU14.1).
Eroa kyllä on alkuperäiseen 160hp aivan tuntuvasti, varsinkin väännössä.
Tuo ahtaa 0,35bar peruspaineella melkein 1bar ihan alkuperäisillä potikan arvoilla.

...Jos nyt vielä vähän leuhkitaan niin tämä on juuri se ensimmäinen 185hp
APC josta nuo pikku erot (R42/R138) tuli selvitettyä. Tänä päivänähän tämä REDBOX modi löytyy useilta nettisaiteilta ja jotkut jopa kehtaavat sillä rahastaa :evil:

Eipä siinä 175 vs 185 juuri isoja eroja ole, varsinkin jos vääntö ei kasva
niin eroa ei varmasti pers dynolla pysty edes toteamaan. Saman verran tulee tehoeroja jo erilämpöisillä keleillä :wink:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Karjay
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 22:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Karjay »

Kävinpä minäkin katsomassa tuota mustaa Aeroa, nyt kun se kerran oli tuotu Tuusulaan. Auto oli juuri tullut katsastuksesta, käytiin vielä myyjän kanssa hakemassa auto k-asemalta. Leima oli tullut ja ainoat huomautukset oli muistaakseni pimeä rekkarin valo ja pyyhkijän sulka.

Ihan hienon näköinen autohan se oli. Maalipinta oli myllytetty ja oli nyt iskussa. Yleisilme oli muutenkin varsin ryhdikäs ikäisekseen ja ruostetta ei nopeasti vilkaistuna näyttänyt juurikaan pinnassa olevan, lukuunottamatta kuskin oven sisäpuolen sivureunaa, jossa oli jotain vaaleaa paikkamaalia tjsp.

Vaihdekepin nahkapalje oli kiertynyt, mikä implikoi katkennutta tappia siellä vaihdetangon pallukan sisällä. Omassa autossani oli sama tilanne ostohetkellä. Autossa on tosiaan katalysaattori, nätisti oli muuten lambda katsastustodistuksen mukaan tasan 1. Pieniä painaumia oli takapaksin kannessa ja muistaakseni apupojan ovessa. Nahkapenkkien puuttuminen teki sisustasta jotenkin turhan arkisen näköisen, vaikka eittämättä auto oli savuton ja sisätilat muuten siistit.

Mutta kuten sanottua, ikäisekseen tosi nätti auto. Kilsoja ei ole mielestäni syytä epäillä. Kiinnostuneiden kannattaa käydä katsomassa. Pyynti oli 7400 €, mutta lopullinen hinta neuvoteltavissa.
GM 900 se 2.0t -97 RE85
Vastaa Viestiin