venttiiliremontti

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kimmoisa
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

venttiiliremontti

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Pitäs tehdä SAAB 900i 2,1 16-VALVE:en venttiiliremontti.

Auto on vm. 1993, joten siinä ei pitäs olla näitä teflonpinnoitteisia mäntiä.

Nykyisin auto kuluttaa öljyä jonkun verran, kuitenkin SAAB:ille aivan liikaa, etenkin kun kilometrejä on mittarissa 160 000.

Mites se koneremppa sit tehään? Onko mitää erityistä huomioitavaa?

Ajattelin, että tehdään vaahn kunnolla perusteellisesti ja aukastaan kone. Eli kannentiivista menee samalla vaihtoo samaten kuin imu- ja pakosarjantiiviste, niin ja varmaan venttiilikopan tiiviste kanssa.

Mitäs saa hyviä osia? Onko Motonetin osat riittäväjn laadukkaita? Ainakaan vielä ei oo ollut valittamista.

Niin ja entä ne venttiilinkumit? Pitäskö ostaa Saabilta? vai saisko sinne tehtyä kuinka metallista semmoset kuin 8-VALVE koneissakin on?

Ja millä ihmeen liimalla ne sitten liimataan kiinni että pysyvät myös?
SAAB
JugiBoy
"Viggen"
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 17:03
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

Eihän toi nyt vielä mikään koneremontti ole. Kansiremppa paremminkin. Vai onko aikomuksena myös laakeroida ja rengastaa kone? Jos niin, niin monet autoalojen koneistamot myy laakeri- ja rengastussarjoja. Motonetista voi hommaa muut tiivisteet paitsi kansipahvin ja venttiilien kumit. Paha on mennä tekemään mitään muita virityksiä kuin kumiset tiivisteet. Eikä 8 tappisessa ole tiivistystä venttiilien ja ohjurien välillä laisinkaan. Saabilta saat niitä kumeja varten kunnon liiman. Taitaa silti noita kumeja yms. kamaa saada vaikka PCS: täkin. Sen liiman kanssa saa olla varovainen, ettei sotke sitä sinne pisara kaupalla. Tuhraa vaan helposti sen tiivistyspinnan ja valuttaa ohjurin ja venanvarren väliin.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Tietääkseni näissä Og 900 2,1 16v koneissa on teflonpinnoitteiset männät :roll:
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

Tietääkseni näissä OG 900 2,1 16v koneissa on teflonpinnoitteiset männät vain vm91 autoissa ja olikohan niissäkään kaikissa kun huomattiin että homma ns. kusi reisille :roll:

Viisaammat tarkentakoon tarvittaessa ja paljonhan tuosta on tääläkin kirjoiteltu.
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
JugiBoy
"Viggen"
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 17:03
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

Joo ei niissä kaikissa 2,1 koneissa olekaan teflonia männissä. Olisko jotain muutoksi tapahtunu sillon kun tehdas teki kokonaan oman lohkon 2,1:ä varten. Ekathan oli suoraan poraamalla kasvatettu 2,0 koneista :roll:
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

Omaan uuteen autoon on tehtävä varmaan kansiremppa. Miten paljon aikaa tollanen about keskimäärin vie? Että tietäisi vähän budjettia laskea.. kyseessä Saab 900i 2.0 16v -92
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Vastaa Viestiin