Viheltävä ääni moottoritilasta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

GLE 84 kirjoitti:Kiitos neuvoista. Kuuntelin oikein mekaanikon stetoskoopilla ääntä. Vaikuttaa siltä, että se ei tule suoraan laturista tai muusta laitteesta. Kun myös latausjännite on oikea, olen kallistumassa siihen suuntaan, että laturin hihna se kai on. Jos vaikka muuttunut pyörimissuunta olisi syynä. Antaa viheltää.
Tarjotaan tähän vielä yhtä vaihtoehtoa, eli vuotoa alipaineletkussa. Sillä, omani alkoi tässä viikko pari sitten pitää erikoista vihellystä&vinkunaa konehuoneesta, jonka sain lopulta paikallistettua jarruservolle menevän alipaineletkun kumiseen kiinnitysholkkiin imusarjan päässä.

Tarinan opetus on, että vaikka olin lukenut tälta foorumilta joskus ettei motonettilaatuisesta kumiholkista ole tuossa paikassa mihinkään, kun kuulemma pehmenevät bensan vaikutuksesta käyttökelvottomiksi, pistin sitten kuitenkin sellaisen vanhan kovettuneen koppuran tilalle. No, se kesti kutakuinkin 6kk ennen kuin alkoi vuotaa yllä mainitulla tavalla. 8O Vanha kivettynyt osa ei vuotanut ollenkaan, mutta pitihän sekin tyyliikkäästi uusia muiden alipaineletkujen kanssa...

Jatkokysymys tietäjille kuuluukin, mistä saisi tuohon paikkaan sellaisen kumiosan, joka kestäisi hiukan pidempään? Saabilta varmaan, mutta paljonkohan hinta olisi tarviketta tyyriimpi?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

okaalto kirjoitti:Jatkokysymys tietäjille kuuluukin, mistä saisi tuohon paikkaan sellaisen kumiosan, joka kestäisi hiukan pidempään? Saabilta varmaan, mutta paljonkohan hinta olisi tarviketta tyyriimpi?
Maksoin Laakkosella talvella 4,30 eur (alennusta 10%) venttiilikopan huohotusputken läpivientikumista, joka Motonetissa maksaa 2 eur. Varmaankaan tuo imusarjassa oleva pidempi läpivientikumi ei ole juuri lainkaan kalliimpi. Alkuperäisosan kumilaatu oli selkeästi kovempi kuin Motonet-versiossa. Odotettavissa oleva kestoikä on varmasti paljon pidempi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Saabin hinta on muistaakseni luokkaa about 5e/kpl.
En muista onko kuinka paljon alle vai yli.
Eipä ole noita kannattanut tilailla motonetista.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Hyvä, täytyy hakea alkuperäinen ja varoa jatkossa halpoja kopioita :D
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Mun ex-900c coupe vihelsi kans, mutta siellä olikin semmonen "TURBO" -tarra liimattu takaluukun kanteen :lol:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

No tuohan selittääkin sen vihellyksen :D
Vastaa Viestiin