Öljyvuotoa keulasta & sähkövikaa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Saapikas
"Kaasari"

Öljyvuotoa keulasta & sähkövikaa

Viesti Kirjoittaja Saapikas »

90 Saabista vuotaa öljyä moottorin etuosasta. Onko tähän jotain yleispätevää selitystä, "siitä ja siitä ne aina alkaa vuotamaan", vai haenko vian ihan itse manuaalisesti. Itse epäilen kampuran stefaa, mutta onko näissä jotain muutakin vuotokohtaa?

Saabin koneet uutta mulle, joten en tiedä onko siellä moottorin etuosassa muuta vuotoherkkää paikkaa?? :oops:
Viimeksi muokannut Saapikas, Ma Touko 09, 2005 12:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ronska
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Onko öljy melko kirkasta vai palaneen hajuista ja mustahkoa?

Jos kirkasta, niin voisi olla vaihteisto-öljyä,
ensiövedon kotelosta saattaa joskus vuotaa.
Saapikas
"Kaasari"

Mustaa, eli koneesta tulee.

Toinen vika tuli juuri kotia kohti ajaessani. Mittaristo lopetti toimintansa. Latausvalo palaa himmeästi, paitsi kun laittaa pyyhkijät "päälle"-asentoon, palaa valo kirkkaasti, eikä pyyhkijät pyyhi.

Latausvalo vilkkuu ja välillä sammuu jolloin kiekkamittari alkaa taas toimimaan. Bensamittari toimii valon kirkkauden perusteella, eli välillä toimii, välillä ei.

Onko vika laturissa vai mittaristossa? Mistä löytyy mittariston maadoituspiste? Itse epäilen maadoitusvikaa, mutta onko tämä(kin) tyyppivika, jonka voi korjata jollain tietyllä tavalla?
xjford
"Aero"

Viesti Kirjoittaja xjford »

mittariston maadoituspiste on ainakin satkussa kojetaulun sisällä. kannattaa varmaan koneen maadoitus sekä akun miinusjohto tarkistaa...
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Saapikas
"Kaasari"

Selvä, katsellaan. Tuskinpa kuitenkaan mittariston maadoituksessa vikaa on, kun pyyhkijätkään ei toimi.
Vastaa Viestiin