Hät, Hätää kansipaffi korjaus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
DIggItaLLr
"Hölösuu"

Hät, Hätää kansipaffi korjaus

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Keksustelin paikallisen remontti firman kanssa kytkin remontista autoon, auto perhanallakun ei ei voi kiihdyttää, eikä pääsee 100km/h lujempaa luistamatta :evil:

Mainitsin sitten kansiremontista, pienen hiljaisuuden ja huokauksen jälkeen "Kyllä me se voidaan tehdä, mutta SE sitten MAKSAA" ...

Ehdotti että kaataisin "syylärin korjaus sementtiä" veden joukkoon, siis sitä samaa samaa töhnää millä vuotava syyläri korjataan. Meinasi että jos kanspaphvin vuoto on sopivan pieni, niin korjautuu sillä. Oli kuulemma kokemusta muista autoista joissa korjaus toiminu kuin buicki useamman vuoden.

Onko kenelläkään kokemusta?
Ekö vesi järjestelmää tarvitse tosiaankaan huoltaa?
Eikös turbossa ole suht kovat (kovemmat kun vaparissa) palo paineet?
Kestääkö se? Pahvi ois vaihdossa enivei, mutta oisko tää hyvä hät, hätää korjaus.

(en näköjään osaa kirjoittaa lyhyit viestej.. :D)
mestari
"Hölösuu"

minä näin

Viesti Kirjoittaja mestari »

emme suosittele sementin käyttöä muussa tapauksessa kuin talon rakentamisessa,sehän tukkii kaikki pikku pikku kolot tosiaan ja kestää 2 viikoa ja taas homma lähtöpisteessä. sit se pilaa lämityslaitteen kennon tukkeamalla sitä ja silleen.
mikäs siinä kansipahvin vaihdossa niin vaikeata on?
eihän se tarvii kuin jäykän viikonlopun niin auto on taas tikissään.
heiluttelee käsiä vaan konehuoneessa ahkerasti. Eihän kansipahvinvaihto maksa kuin pahvin hinnan kun itse tekee..
Ronska
"Hirsch"

Re: minä näin

Viesti Kirjoittaja Ronska »

mestari kirjoitti:Eihän kansipahvinvaihto maksa kuin pahvin hinnan kun itse tekee..
Tietysti kansi kannattaa lisäksi plaanata, sekään ei tosin ole kallis keikka.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

En suosittele sementtiä kenellekkään , itse erehdyin aikoinaan laittaan ja tuli isompia remontteja , meni kansipahvi , syyläri , lämmärinkenno, tukkii kaikki pienet reijät tosiaankin.
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Juu, kansipahvin vaihto on halapaa kun leipä Alepassa, eikä edes mitään salatiedettä. Plaanaus tosiaan kannattaa tehdä, mikä on hivenen hankalaa viikonlopun yli tehdessä, jos ei satu olemaan konepajaa takapihalla tai suhteita em. teollisuudenalan edustajiin. Toki kannen suoruuden saa suurinpiirtein selville kotikonsteillakin. Plaanaus on ehkä joku 50€ kannen pesuineen kaikkineen, tiivistesetti öbaut saman verran. Sitten vielä uudet öljyt, suodatin ja syylärinesteet, niin kyllä tohon semmonen 150€ saa uppoamaan itse tehtynä ja jossain puljussa plaanattuna.

Repivät kyllä hurjia summia korjaamoilla noista pahvien vaihdoista...
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
DIggItaLLr
"Hölösuu"

Vaikeudesta en tiedä, ainakin 3.5hp Brigs&Stratton:in pahvi vaihtuu helposto :D

Saabista, tahikka autosta ylipäätänsä ei ole kokemusta, ja autoa kun tarvitsen ainakin tällä hetkellä päivittäin. Ajattelin että jos tällä vippaskonstilla siirtäisi kansiremonttia edemmäs kesälle (lomalle), jolloi´n autoa ei tarvitse niin useasti, ja projektiin jäisi enemmän aikaa.
Jopa viikonloppu pelottaa... riittäkö aika...
ruosteiset pakopuolen pultit.... imusarjan irroitus... taitojen riitämättömyyden taka hajotettuja osia.... kassilisen verran uusia työkaluja.....
Itse sen vaihdan. Mutta nyt ei olisi aikaa ja rahaa jäädä robeltaa ja pähkäileen.
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Halpa ja suht helppo homma, itselläni tärvääntyi mokomaan aikaa pari kolme päivää ihmettelyn takia, en koskaan ollut auton konetta avannutkaan.. nyt on yli 10tkm tullut rempan jälkeen ajettua ja kaiketi operaatio onnistui kun hyvin pelaa oikkuilematta, eikä tullut kustannuksia itse kansipahvin vaihdon osalta kuin noin 130e.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
DIggItaLLr
"Hölösuu"

Te viisaammat osaatte varmaan sanoa että mitä eriois avaimia tarvitsee?
Jotain mihin kannattaa kiinnittää huomiota? Pako ja imusraja pitää irroittaa--> Turbo irti--> kaikki letkut irti?!

Pakopuolen ruosteiset pultit? aukeaako ihan nätisti kun CRC:eellä ensin pohjustaa?, Jotain vippaskonsteja, ja muita helppejä?
Jope
-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kannen pulteissa on ulkopuoleinen torx-hylsy E16
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
DIggItaLLr
"Hölösuu"

Kannen pulteissa on ulkopuoleinen torx-hylsy E16
Kiitos.

Onko netissä joku tehnyt jonkin sortin "walk trough"ia. tai jotain projekti käsikirjaa mistä näkisi vähän vinkkiä.

kuten vaikka miten nokkien pyörät/ketjun saa irti?

Olen huolissani sylinterien seinämistä, öljy kun on emulgoitunut miksi on, eli voitelu on varmaan aika huonoa.
Ottaako männänrenkaat/öljyrengas nokkiinsa, varmasti. Mutta näkeekö sitä purkamatta alakertaa?
jus
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jus »

Viimeksi muokannut jus, Ke Touko 17, 2006 18:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
xjford
"Aero"

Viesti Kirjoittaja xjford »

Jope kirjoitti:Kannen pulteissa on ulkopuoleinen torx-hylsy E16
13-mm hylsy sopii myös mutta omalla vastuulla :? itellä ainakin onnistui tolla mutta sittemmin ostin kyllä kyseisen avaimen (tais maksaa kaikki 2 euroo)
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
saba2,1
"Aero"

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

Kannattanee kyllä hommata tuo oikea avain.. meinaan tulee äkkiä p...aa kun väärällä avaimella nyhrää kannenpultteja takaisin. 8O
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Vastaa Viestiin