900 2.1 vm -92 paljonko hintaa?
900 2.1 vm -92 paljonko hintaa?
ajettu 150 tkm 4-ovinen sedan
sinänsä näyttää siistiltä, verhoilut ok, ei näkyviä ruostepaikkoja ym.
pyynti 4500 e
onko kovasti liikaa hintaa?
kommentoikaa, huomenna pitäää päättää että ottaako!
mihin kannattaa kiinnittää eristysisesti huomiota?
sinänsä näyttää siistiltä, verhoilut ok, ei näkyviä ruostepaikkoja ym.
pyynti 4500 e
onko kovasti liikaa hintaa?
kommentoikaa, huomenna pitäää päättää että ottaako!
mihin kannattaa kiinnittää eristysisesti huomiota?
Riippuu täysin kunnosta. Jos todella hyvässä iskussa, on pyynti asiallinen. Sedanit aina halvempia kun combit.
Jos täysin ruosteeton, ruostesuojattu, hyvä maalipinta, huoltokirja moitteeton, ehkä jopa lisävarusteltu jne, ei huono ollenkaan. Huonoa autoa et joka tapauksessa ole ostamassa. Koneremppa ilmeisesti jo tehty? (näissä 2.1 litraisissa n. 100 000 km:ssä pakollinen!!!!)
Kiinnitä erityistä huomiota ruosteeseen.
Ovien kotelot: Ne mätänee aina ensimmäisenä. Ja kannattaa muuten putsata ja ruostesuojata ensimmäiseksi jos päädyt ostamaan!
Konepelti sisäpuolelta (reunat)
Jos täysin ruosteeton, ruostesuojattu, hyvä maalipinta, huoltokirja moitteeton, ehkä jopa lisävarusteltu jne, ei huono ollenkaan. Huonoa autoa et joka tapauksessa ole ostamassa. Koneremppa ilmeisesti jo tehty? (näissä 2.1 litraisissa n. 100 000 km:ssä pakollinen!!!!)
Kiinnitä erityistä huomiota ruosteeseen.
Ovien kotelot: Ne mätänee aina ensimmäisenä. Ja kannattaa muuten putsata ja ruostesuojata ensimmäiseksi jos päädyt ostamaan!
Konepelti sisäpuolelta (reunat)
Itseasiassa auto voi olla päällisinpuolin täysin virheetön mut akselitunnelit on lahot. Eli auto tarttis nähdä altapäin. Kyllä noita loppupäänkin satkuja on jo paljon korjattu juuri tuolta alatukivarsien kiinnityksen tienoilta. Ja ne tunnelit kannattaa ekana pestä puhtaiks kaikesta hiekasta yms. moskasta mitä sinne on vuosien saatossa keertynyt. Ja kunnon kotelosuojaus päälle.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Nimenomaan. Oma -93 on peltien puolesta hyvässä kunnossa päällisin puolin. Mut eiköhän vaan katsastuksessa tullu hylsy just noiden tunneleiden takia. Pajalla sanottiin, et harva se viikko just näitä paikkoja korjaillaan. Paja on nimenomaan Saappeihin erikoistunu.JugiBoy kirjoitti:Itseasiassa auto voi olla päällisinpuolin täysin virheetön mut akselitunnelit on lahot. Eli auto tarttis nähdä altapäin. Kyllä noita loppupäänkin satkuja on jo paljon korjattu juuri tuolta alatukivarsien kiinnityksen tienoilta. Ja ne tunnelit kannattaa ekana pestä puhtaiks kaikesta hiekasta yms. moskasta mitä sinne on vuosien saatossa keertynyt. Ja kunnon kotelosuojaus päälle.
9-5 2,3t -03
#2514
#2514
Kannattaa muistaa että og-satkut ovat aika aliarvostettuja ja hinnan määrää pitkälti ostaja. Saman ikäisestä hyväkuntoisesta 200-300tkm ajetusta turbosta voisin itse maksaa tuon hinnan. Vapareissa on kuitenkin huomattavasti enemmän tarjontaa, joten kannattaisi tarkastella mahdollisimman monia yksilöitä ja päättää sen mukaan mitä on valmis maksamaan.
9-5 2.0tA -06 Biopower
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
Itse maksoin samanikäisestä 3100e,mutta enempi ajetulla 23700km. Tuosta koneremontista nyt en tiedä onko sitä tarvinnut tehdä,siinä ei enää ole teflonmäntiä. Ja jos se on noin vähän ajettu niin eikait se korikaan voi kovinhuono olla.Kyllä siinä on autoa vielä pitkäksi aikaa luulisin.
900i 2.1 16v -92 # 2361
Katos vaan. Olin siinä uskossa että käytännössä kaikissa -91 ja -92 malleissa meni kone, ja joillakin varmuuden vuoksi kansikin, takuuremonttiin niiden teflonmäntien vuoksi. Onkohan näitä sitten tehty erilaisilla koneilla samoina vuosina? Nämä teflonmäntä koneet eivät kuulemma kestäneet sataakaan tuhatta, ennen kuin alkoivat pitämään meteliä ja hajoilemaan... Mitenkäs nämä sitten oikein on?moksu kirjoitti:Eikä se koneremppakaan oo ihan pakollinen.
Omallani ajoin 285 000 ,eikä siihen kukaan käskenyt koneremppaa tehdä
Onkohan näitä sitten tehty erilaisilla koneilla samoina vuos
Täältä foorumista olen lukenut että 91 alkupään autoissa olis käytetty teflonmäntiä,ja niistä on jouduttu luopumaan kun ne ei ole kestäneet. Ja tätä asiaahan on kyllä puitu kyllä ennenkin että hakutoiminnolla löytyy lisää tietoa.
900i 2.1 16v -92 # 2361
Paja on Rabb & Co, Myllärinkatu 5-7. Samassa rakennuksessa on Mobiles Forum ja Scania-huolto.protossi kirjoitti:Oma -92 sai myös vetaritunnelioxidaatiotuomion. Mikähän on tuo Vaasan pajan nimi, jos myös vierailisi?
Niillä oli hyllyssä valmiita paloja, jos menee kokonaan vaihtoon, mulla sai vanhan fiksattua.
9-5 2,3t -03
#2514
#2514