900 2.1 vm -92 paljonko hintaa?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kuuder12
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: To Touko 05, 2005 20:39
Paikkakunta: joensuu

900 2.1 vm -92 paljonko hintaa?

Viesti Kirjoittaja kuuder12 »

ajettu 150 tkm 4-ovinen sedan
sinänsä näyttää siistiltä, verhoilut ok, ei näkyviä ruostepaikkoja ym.

pyynti 4500 e

onko kovasti liikaa hintaa?

kommentoikaa, huomenna pitäää päättää että ottaako!

mihin kannattaa kiinnittää eristysisesti huomiota?
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Riippuu täysin kunnosta. Jos todella hyvässä iskussa, on pyynti asiallinen. Sedanit aina halvempia kun combit.
Jos täysin ruosteeton, ruostesuojattu, hyvä maalipinta, huoltokirja moitteeton, ehkä jopa lisävarusteltu jne, ei huono ollenkaan. Huonoa autoa et joka tapauksessa ole ostamassa. Koneremppa ilmeisesti jo tehty? (näissä 2.1 litraisissa n. 100 000 km:ssä pakollinen!!!!)

Kiinnitä erityistä huomiota ruosteeseen.
Ovien kotelot: Ne mätänee aina ensimmäisenä. Ja kannattaa muuten putsata ja ruostesuojata ensimmäiseksi jos päädyt ostamaan!
Konepelti sisäpuolelta (reunat)
JugiBoy
"Viggen"
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 17:03
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

Itseasiassa auto voi olla päällisinpuolin täysin virheetön mut akselitunnelit on lahot. Eli auto tarttis nähdä altapäin. Kyllä noita loppupäänkin satkuja on jo paljon korjattu juuri tuolta alatukivarsien kiinnityksen tienoilta. Ja ne tunnelit kannattaa ekana pestä puhtaiks kaikesta hiekasta yms. moskasta mitä sinne on vuosien saatossa keertynyt. Ja kunnon kotelosuojaus päälle.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

JugiBoy kirjoitti:Itseasiassa auto voi olla päällisinpuolin täysin virheetön mut akselitunnelit on lahot. Eli auto tarttis nähdä altapäin. Kyllä noita loppupäänkin satkuja on jo paljon korjattu juuri tuolta alatukivarsien kiinnityksen tienoilta. Ja ne tunnelit kannattaa ekana pestä puhtaiks kaikesta hiekasta yms. moskasta mitä sinne on vuosien saatossa keertynyt. Ja kunnon kotelosuojaus päälle.
Nimenomaan. Oma -93 on peltien puolesta hyvässä kunnossa päällisin puolin. Mut eiköhän vaan katsastuksessa tullu hylsy just noiden tunneleiden takia. Pajalla sanottiin, et harva se viikko just näitä paikkoja korjaillaan. Paja on nimenomaan Saappeihin erikoistunu.
9-5 2,3t -03
#2514
shaft
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: To Syys 16, 2004 21:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja shaft »

Kannattaa muistaa että og-satkut ovat aika aliarvostettuja ja hinnan määrää pitkälti ostaja. Saman ikäisestä hyväkuntoisesta 200-300tkm ajetusta turbosta voisin itse maksaa tuon hinnan. Vapareissa on kuitenkin huomattavasti enemmän tarjontaa, joten kannattaisi tarkastella mahdollisimman monia yksilöitä ja päättää sen mukaan mitä on valmis maksamaan.
9-5 2.0tA -06 Biopower
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
uubi
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 23:04
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja uubi »

Itse maksoin samanikäisestä 3100e,mutta enempi ajetulla 23700km. Tuosta koneremontista nyt en tiedä onko sitä tarvinnut tehdä,siinä ei enää ole teflonmäntiä. Ja jos se on noin vähän ajettu niin eikait se korikaan voi kovinhuono olla.Kyllä siinä on autoa vielä pitkäksi aikaa luulisin.
900i 2.1 16v -92 # 2361
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Tannisto kirjoitti: Koneremppa ilmeisesti jo tehty? (näissä 2.1 litraisissa n. 100 000 km:ssä pakollinen!!!!)
Eikä se koneremppakaan oo ihan pakollinen.
Omallani ajoin 285 000 ,eikä siihen kukaan käskenyt koneremppaa tehdä :wink:
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
protossi
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: To Heinä 31, 2003 15:56
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja protossi »

Oma -92 sai myös vetaritunnelioxidaatiotuomion. Mikähän on tuo Vaasan pajan nimi, jos myös vierailisi?
#1688
900 "S" 3D -92
900 T16 3D -85
900 C 3D -89
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

moksu kirjoitti:Eikä se koneremppakaan oo ihan pakollinen.
Omallani ajoin 285 000 ,eikä siihen kukaan käskenyt koneremppaa tehdä :wink:
Katos vaan. Olin siinä uskossa että käytännössä kaikissa -91 ja -92 malleissa meni kone, ja joillakin varmuuden vuoksi kansikin, takuuremonttiin niiden teflonmäntien vuoksi. Onkohan näitä sitten tehty erilaisilla koneilla samoina vuosina? Nämä teflonmäntä koneet eivät kuulemma kestäneet sataakaan tuhatta, ennen kuin alkoivat pitämään meteliä ja hajoilemaan... Mitenkäs nämä sitten oikein on?
uubi
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 23:04
Paikkakunta: Nivala

Onkohan näitä sitten tehty erilaisilla koneilla samoina vuos

Viesti Kirjoittaja uubi »

Täältä foorumista olen lukenut että 91 alkupään autoissa olis käytetty teflonmäntiä,ja niistä on jouduttu luopumaan kun ne ei ole kestäneet. Ja tätä asiaahan on kyllä puitu kyllä ennenkin että hakutoiminnolla löytyy lisää tietoa.
900i 2.1 16v -92 # 2361
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

protossi kirjoitti:Oma -92 sai myös vetaritunnelioxidaatiotuomion. Mikähän on tuo Vaasan pajan nimi, jos myös vierailisi?
Paja on Rabb & Co, Myllärinkatu 5-7. Samassa rakennuksessa on Mobiles Forum ja Scania-huolto.

Niillä oli hyllyssä valmiita paloja, jos menee kokonaan vaihtoon, mulla sai vanhan fiksattua.
9-5 2,3t -03
#2514
protossi
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: To Heinä 31, 2003 15:56
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja protossi »

Nyt on ässä parsittu. Pätevän oloinen paja ja hyvä saab-tuntemus.
#1688
900 "S" 3D -92
900 T16 3D -85
900 C 3D -89
Vastaa Viestiin