900 GLE
900 GLE
Moro
Kukas tietää enemmän tuosta '91 tai '92 900 GLE mallista? Muistan jompana kumpana kesänä Turun Sanomissa nähneeni Turun Autokaupan mainoksen, ja silloin jo tuntui että "tahtoo tommoisen". Silloinen taloudellinen tilanne edellytti kuitenkin korvaavaa, edullisempaa vaihtoehtoa nimeltään Talbot Horizon No, Ukista sentään sekin
Liedon suunnalla majailee yksi todella nätti yksilö, jota kuolailen kun näen. Kuinka paljon tuota mallia tehtiin, myytiinkö valtakunnallisesti ja mitä paketti oikein sisälsi? Oliko kyseessä 2-litraisen 16v koneen ja neliovisen sedanin loppuunmyyntikampanja, vai mikä
Taitaa olla aika vaihtaa Imolan punainen Le Mansin siniseen. Kiitos lisätiedoista jo etukäteen, terv. V-P
Kukas tietää enemmän tuosta '91 tai '92 900 GLE mallista? Muistan jompana kumpana kesänä Turun Sanomissa nähneeni Turun Autokaupan mainoksen, ja silloin jo tuntui että "tahtoo tommoisen". Silloinen taloudellinen tilanne edellytti kuitenkin korvaavaa, edullisempaa vaihtoehtoa nimeltään Talbot Horizon No, Ukista sentään sekin
Liedon suunnalla majailee yksi todella nätti yksilö, jota kuolailen kun näen. Kuinka paljon tuota mallia tehtiin, myytiinkö valtakunnallisesti ja mitä paketti oikein sisälsi? Oliko kyseessä 2-litraisen 16v koneen ja neliovisen sedanin loppuunmyyntikampanja, vai mikä
Taitaa olla aika vaihtaa Imolan punainen Le Mansin siniseen. Kiitos lisätiedoista jo etukäteen, terv. V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia
Seuraa mutua:
Kävin isäpapan kanssa v. 1992 koeajamassa tuollaista ihan vähän käytettyä GLE:tä Seinäjoen Käyttöautossa. Tummansininen 4-ovinen sedan sähkölaseilla, sähköpeileillä ja turbon penkeillä. Takana GLE-lätkä rekisterikilven vieressä.
Valitettavasti en osaa sanoa, olivatko esim. sähkölasit bonuksena mukana aina tässä mallissa, vai oliko vain yksilön lisävaruste.
Perhanan kallis se ainakin oli ja jäi ostamatta - 900S:iä oli tarjolla suurin piirtein samalla rahalla. Tuo oli aika, jolloin sähkölasit olivat kuin nahkapenkit tai navigointijärjestelmä nykyään
Kävin isäpapan kanssa v. 1992 koeajamassa tuollaista ihan vähän käytettyä GLE:tä Seinäjoen Käyttöautossa. Tummansininen 4-ovinen sedan sähkölaseilla, sähköpeileillä ja turbon penkeillä. Takana GLE-lätkä rekisterikilven vieressä.
Valitettavasti en osaa sanoa, olivatko esim. sähkölasit bonuksena mukana aina tässä mallissa, vai oliko vain yksilön lisävaruste.
Perhanan kallis se ainakin oli ja jäi ostamatta - 900S:iä oli tarjolla suurin piirtein samalla rahalla. Tuo oli aika, jolloin sähkölasit olivat kuin nahkapenkit tai navigointijärjestelmä nykyään
Vaasassakin oon nähnyt neliovisen tummansinisen GLE-yksilön. Viistokeula ja kromimaski ainakin löytyy.
Luulin tarratuning-yksilöksi
Luulin tarratuning-yksilöksi
Viimeksi muokannut Montoya, Ti Touko 17, 2005 09:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2,3t -03
#2514
#2514
900 GLE
Moi
Joo, noi sähköikkunat ja peilit, turbon penkit ja Le Mansin sinisen värin minäkin muistaisin jopa siitä lehtimainoksesta. Se pieni GLE- lätkä oli varmaan tosi kallis osa Kaikki olivat sedaneita ja (2,0)i16VALVE koneella? Eikös kapselit olleet sellaiset muoviset "pinnakapselit" kuin S:ssäkin?
Kyllä tämä tästä selville näköjään saadaan, ja $$$-727 meikäläisen autokatokseen. Jos nykyomistaja vaan suostuu myymään
Terv. V-P
Joo, noi sähköikkunat ja peilit, turbon penkit ja Le Mansin sinisen värin minäkin muistaisin jopa siitä lehtimainoksesta. Se pieni GLE- lätkä oli varmaan tosi kallis osa Kaikki olivat sedaneita ja (2,0)i16VALVE koneella? Eikös kapselit olleet sellaiset muoviset "pinnakapselit" kuin S:ssäkin?
Kyllä tämä tästä selville näköjään saadaan, ja $$$-727 meikäläisen autokatokseen. Jos nykyomistaja vaan suostuu myymään
Terv. V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia
Jope kirjoitti:Sittenhän varmaankin tuot sen 02-alueen potkijaisiin ensi kuussa ihmeteltäväksi.
Joo, ja pyydänkin vaimoa ajamaan toista Saabiamme ( arvio tämän projektin nopeasta toteutumisesta on ennenaikainen ).
Kun nyt saisi lisätietoa tuosta GLE:stä, niin ehkä jonain päivänä...
V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia
OG-GLE-satku-91/-92
Morjens!
Taitaa olla jo 3 tai 4 vuotta aikaa siitä kun meidän Saab-laivueeseen moisen -91 4D sedan GLE:n hankin. Kemin Aine Oy:lle oli tullut vaihdossa Tornion kaupunginjohtajan entinen auto, ihan siistissä kunnossa ostettaessa ja konepellin maalautuksella tulikin lähes virheetön.
Karvalakkimallista poikennee ainakin maalin(helm.sin.), penkkien, s-lasien ja -ikkunoiden osalta. Oliko sävylasit ja kromimaski jo perusmallissa tuolloin? Nyt on myös asennettuna kylmästöinti, sunburstit kesätassuihin ja uudet tanakat jouset ja iskarit. Ei madallettu eikä muokattu, maskiin laitoin GLE-merkin kun siinä on kerran paikka merkille. Varo vaan, kateelliset haukahtelevat ja puhuvat halveksivaan sävyyn "tarra-GLE:stä", ei haukku haavaa tee. Ihan hyvä auto se on, ainakin alle 250tkm ajettuna.
teevee P:n Vee, #1127
Kuva löytyy ainakin osoitteesta: http://www.saabismionsairaus.net/galler ... 03a&id=aaz
Taitaa olla jo 3 tai 4 vuotta aikaa siitä kun meidän Saab-laivueeseen moisen -91 4D sedan GLE:n hankin. Kemin Aine Oy:lle oli tullut vaihdossa Tornion kaupunginjohtajan entinen auto, ihan siistissä kunnossa ostettaessa ja konepellin maalautuksella tulikin lähes virheetön.
Karvalakkimallista poikennee ainakin maalin(helm.sin.), penkkien, s-lasien ja -ikkunoiden osalta. Oliko sävylasit ja kromimaski jo perusmallissa tuolloin? Nyt on myös asennettuna kylmästöinti, sunburstit kesätassuihin ja uudet tanakat jouset ja iskarit. Ei madallettu eikä muokattu, maskiin laitoin GLE-merkin kun siinä on kerran paikka merkille. Varo vaan, kateelliset haukahtelevat ja puhuvat halveksivaan sävyyn "tarra-GLE:stä", ei haukku haavaa tee. Ihan hyvä auto se on, ainakin alle 250tkm ajettuna.
teevee P:n Vee, #1127
Kuva löytyy ainakin osoitteesta: http://www.saabismionsairaus.net/galler ... 03a&id=aaz
900 GLE
Moi P:n Vee ja muut!
Just tollanen pitänee saada alle... johtuukohan siitäkin, että eka "oma" Saabini oli lähetystönsininen 900iA 4d?
Onko autossasi muuten lintulautaa takaluukulla? Kuuluiko 900i16 4d sedan malleihin etu- ja takaspoilerit jossain vaiheessa vakiona?
Terv. V-P
Just tollanen pitänee saada alle... johtuukohan siitäkin, että eka "oma" Saabini oli lähetystönsininen 900iA 4d?
Onko autossasi muuten lintulautaa takaluukulla? Kuuluiko 900i16 4d sedan malleihin etu- ja takaspoilerit jossain vaiheessa vakiona?
Terv. V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia
spoilerit?
Ei, pilaimia ei kuulu autoni eteen eikä taakse. Varhaisemmissa i16-satkuissa( -88->-90?) etulerppa on ollut ja takana ainakin combeissa on lippoja näkynyt. Edellisessä i8-satkussa -86 oli lipat edessä ja takana, nyt en niitä edes tahtonut. Auton persaus oli aina likainen ja nyt pääsevät hillityt ja puhtaat linjat paremmin puhuttelemaan huokailevan katsojan silmää...
teevee P:n Vee
ps. Vaikka olisivatkin tbon pallit autossa niin puutteena oli säädettävän reisituen puute, semmoinenkin on nyt napattu tonnikalan jakkarasta ja on hyvä. Vielä puuttuu cruise, ylimääräisiä tarjolla???
teevee P:n Vee
ps. Vaikka olisivatkin tbon pallit autossa niin puutteena oli säädettävän reisituen puute, semmoinenkin on nyt napattu tonnikalan jakkarasta ja on hyvä. Vielä puuttuu cruise, ylimääräisiä tarjolla???
Re: OG-GLE-satku-91/-92
Asiallisen näköinen kärry! Vois yrittää joskus hommata tuollaista, ikäänkuin kaveriksi Combi-malliselle ClassicilleP:n Vee kirjoitti:Morjens!
Taitaa olla jo 3 tai 4 vuotta aikaa siitä kun meidän Saab-laivueeseen moisen -91 4D sedan GLE:n hankin. Kemin Aine Oy:lle oli tullut vaihdossa Tornion kaupunginjohtajan entinen auto, ihan siistissä kunnossa ostettaessa ja konepellin maalautuksella tulikin lähes virheetön.
Karvalakkimallista poikennee ainakin maalin(helm.sin.), penkkien, s-lasien ja -ikkunoiden osalta. Oliko sävylasit ja kromimaski jo perusmallissa tuolloin? Nyt on myös asennettuna kylmästöinti, sunburstit kesätassuihin ja uudet tanakat jouset ja iskarit. Ei madallettu eikä muokattu, maskiin laitoin GLE-merkin kun siinä on kerran paikka merkille. Varo vaan, kateelliset haukahtelevat ja puhuvat halveksivaan sävyyn "tarra-GLE:stä", ei haukku haavaa tee. Ihan hyvä auto se on, ainakin alle 250tkm ajettuna.
teevee P:n Vee, #1127
Kuva löytyy ainakin osoitteesta: http://www.saabismionsairaus.net/galler ... 03a&id=aaz
9-5 2,3t -03
#2514
#2514
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Piikkiössä on ainakin yksi ja minulla Ulvilassa toinen.Jope kirjoitti:Ai tuolloinkin oli GLE:itä..
Ihmettelinkin, kun näin Piikkiössä viistokeulasatkun, jossa oli vähän sinne kuulumattoman näköinen GLE-lätkä kontin nurkassa.
Naapurimiehen isällä kolmas, Porissa.
Kyllä se GLE-lätkä kuuluu sinne ihan oikeesti.
Miksi näitä autoja tehtiin? Vissiin myynnin edistämiseksi.
Metalliväri,sähkölasit ja peilit, mutta ei esim. vakaajia tai spoilereita.
Ei ilmastointiakaan.
Tuohon Piikkiön autoon on laitettu vakionopeussäädin.
2.0 i 16v 4D sedan, manuaali.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Classic-mallin kanssa menevät varusteet mielenkiintoisesti ristiin: Classicissa on vakaajat, mutta ei sähkövitkuttimia. Onko GLE tehty Ukissa vielätUrpoEinari kirjoitti:Piikkiössä on ainakin yksi ja minulla Ulvilassa toinen.Jope kirjoitti:Ai tuolloinkin oli GLE:itä..
Ihmettelinkin, kun näin Piikkiössä viistokeulasatkun, jossa oli vähän sinne kuulumattoman näköinen GLE-lätkä kontin nurkassa.
Naapurimiehen isällä kolmas, Porissa.
Kyllä se GLE-lätkä kuuluu sinne ihan oikeesti.
Miksi näitä autoja tehtiin? Vissiin myynnin edistämiseksi.
Metalliväri,sähkölasit ja peilit, mutta ei esim. vakaajia tai spoilereita.
Ei ilmastointiakaan.
Tuohon Piikkiön autoon on laitettu vakionopeussäädin.
2.0 i 16v 4D sedan, manuaali.
9-5 2,3t -03
#2514
#2514
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Onko GLE tehty Ukissa vielä
Kyllä on tehty. Se oli kait joku "suomen malli".
Esm. GLE merkkiä ei löydy mistään kirjoista ja kansista?
Varastoista puhumattakaan.
Classicissa on sitten nahkaratti ja vaihdekepin äänieriste samoin nahkaa.
Keskuslukothan on molemmissa ja kromimaski.
Tuossa Piikkiön autossa on aeron vanteet. Minun ja Porin miehen
autot on peltivanteilla ja muovikapseleilla.( U:n muotoiset isohkot reijät)
Muuten minun ja Porin miehen autojen rekisterissä on vain yksi auto eroa kun mun on x59 niin se toinen on x61.
Kyllä on tehty. Se oli kait joku "suomen malli".
Esm. GLE merkkiä ei löydy mistään kirjoista ja kansista?
Varastoista puhumattakaan.
Classicissa on sitten nahkaratti ja vaihdekepin äänieriste samoin nahkaa.
Keskuslukothan on molemmissa ja kromimaski.
Tuossa Piikkiön autossa on aeron vanteet. Minun ja Porin miehen
autot on peltivanteilla ja muovikapseleilla.( U:n muotoiset isohkot reijät)
Muuten minun ja Porin miehen autojen rekisterissä on vain yksi auto eroa kun mun on x59 niin se toinen on x61.
Viimeksi muokannut tUrpoEinari, Ma Maalis 20, 2006 23:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.