Niinpä vein tänä aurinkoisena aamuna auton Saab-huolto Salmelle Tampereella. Salmi pyytää ajamaan montulle, nostaa etupäätä ylös ja tutkii hetken.
"Onko pitänyt ääntä?"
"No ei ole."
...
"Ei siinä laakerissa mitään vikaa oo."
Auto alas, Salmi otti avaimen ja 2,5-metrisen putken momenttia antamaan ja kiristi napamutterin. Jännittävä tuo nolouden ja tyytyväisyyden sekainen tunne Saabin omistajalla.

Että tällainen laakerinvaihto. Loppui samalla etupään kolahtelu vaihtaessa ja ajotuntuma parani aika merkittävästi (jopa irti rempsottavilla reaktiotangoilla ajaessa, tämähän on sama Saab josta raportoin eilen reaktiotankojen lähteneen irti).
Kyllähän tuosta ihan hyvä mieli tuli kun laskeskelee vaikka 150-200 euron säästön.

Tosin nyt on avaamaton SKF:n etupyöränlaakeri jolle ei todennäköisesti ole hetikohta käyttöä. Palauttaisko Motonettiin, tosin oli kuulemma toiseksi viimeinen yksilö varastossa SKF-valmistetta mitä enää tulee Motonetista saamaan joten tekisi mieli jättää jemmaan... Tuonti lopetettu ilmeisesti. Halvempia tarvikelaakereita sitten jääpi.