Tuulilasin paikalleenlaitto
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Kajakkiin pitääkin vetää narulla ja monessa muussakin, mulle vain sano ammattimies että 900 on kaikista paras panna tuo lasi ulkoapäin ja tosi vikkelään se siihen laittoikin senVesa Pohjalainen kirjoitti:Tässä hommassa on ilmeisestikin kahta koulukuntaa, mutta molöemmilla tavoilla homma onnistuu. kajkkiin pistettiin tiiviste lasiin ja sitten tiivisteen haloon naru, jolla se tiiviste vedettiin yli ikkuna-aukon.
Tuo mun risa tiiviste oli ainakin massalla, ja pakko sitä on laittaa edelleenkin, entistä enemmän kun koko valtakunnasta ei muka tunnu löytyvän yhtään vanhemman sortin tiivistettä kromilistoineen.dimebak kirjoitti:Miksi massaa? 99:n lasin on asentanut ammattimies joka jätti liimat ja massat pois. Kertoi ettei tarvi, kun tiivisteen sisällä on poistokanavat tiivisteen väliin pääsevälle vedelle. Ja niinhän siellä on.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
hene- kirjoitti:Itellä vuotaa tuulilasi alareunasta, eli sateen jälkeen saattaa olla kosteana tuulilasin alareuna sisäpuolelta. Kannattaisko tuota massaa laittaa vai mitä pitäisi tehdä?
Eipä niitä reikiä sieltä kulmista oikein näekään kun on lasi paikallaan. Yleensä reiät on tukkeessa vuosien kurista ja se osasyyna tulee vesi tuvan puolelle. Voit vaihtaa lasin ja putsata urat + reiät puhtaiksi ja toivoa ettei vuoda enää tai sitten kitata lasin reunat.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Mä en nyt halua kuulostaa turhan hankalalta mutta miksi se lasi pitäis vetää narulla paikoilleen? Joutuu tahimaan kojelaudan etureunan kanssa, varomaan kattoverhoilun etureunaa jne...En halua mainostaa, mutta mä pelaan näitten autojen kanssa työkseni, eikä kukaan ainakaan viim. 10 vuoden aikana ole tullu sanomaan, et hei kuule vedä se lasi narulla paikoilleen. Mutta kuten jo aikaisemmin totesin jokainen tehköön asiat tavallaan. Itse en mene perse edellä puuhunkaan, joku voi senkin tehdä. Anteeksi kaikille tämä meni OT:n puolelle. Kyseessähän oli 99:n lasin asennus.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Tuulilasin paikalleenlaitto
Olen asennuttanut Porilaisessa tunnetussa autonlasien vaihtoliikkeessä saab 99 malliseen autoon tuulilasin. Sen laittoi ammattimies ulkoapäin, puhdisti ekaks vesireijät ja sano että tulee hyvä. Eli olen samaa mieltä JugiBoyn kanssa. " Vanhaan Volvo Amazoniin vedettiin samassa paikassa narulla sisäkautta, johtunee vaikeasta listasta."ng900aero kirjoitti:Täytyy koettaa laittaa ysiysiin tuo vanha vähän risa tiiviste takaisin paikalleen kerran parempaakaan ei löydy.. mulla on jotain Motonetin massaa joka on siihen hommaan tarkoitettua. Kuinka olette noita asennelleet, ensinkö tiiviste massan kanssa koriin ja sitten vasta lasi paikalleen?
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Itse vaihdatin valkoiseen ysikymppiini tuulilasin viime syksynä, eikä asentaja käyttänyt narua. Vanhan otti irti kämmenellä nuljuttamalla sisäpuolelta ja uuden laittoi meisselin näköisellä "koukkutyökalulla".
Kysyessäni narusta sain vastauksen; "Parikymmentä vuotta olen asentanut ja tämä on paras tapa".
Kysyessäni narusta sain vastauksen; "Parikymmentä vuotta olen asentanut ja tämä on paras tapa".
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Juu samaan tyyliin meni tuolla eräällä paikallisella tuulilasiliikeellä. Vanhempi herramies laittoi ja käytti työkaluna semmosta kuvailemaasi koukkua.MikkoA kirjoitti:Itse vaihdatin valkoiseen ysikymppiini tuulilasin viime syksynä, eikä asentaja käyttänyt narua. Vanhan otti irti kämmenellä nuljuttamalla sisäpuolelta ja uuden laittoi meisselin näköisellä "koukkutyökalulla".
Kysyessäni narusta sain vastauksen; "Parikymmentä vuotta olen asentanut ja tämä on paras tapa".
Jollakin mustalla tökötillä ensin voiteli tiivisteen. Ihan painelemalla se sinne meni.
Hintaakin oli jotain 80 euroa töineen (ei paljon taida itse kannattaa vaihtaa?)
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Satkun lasi lähti ammattimiehen käsittelyssä yksinkertaisesti ottamalla lista pois ja asentaja meni autoon istumaan, jonka jälkeen jalalla polkaisi lasia ulospäin.
Paikalleen laitossa sanoi, että lasin kaarevuuden takia sen joutuu laittamaan vähän eritavalla, kuin muihin merkkeihin. Asentaja laittoi lasin yläreunan tiivisteen uraan ja alkoi meisselillä vähän kerrassaan kääntämään tiivisteen huulia lasin päälle, samalla vähitellen painellen lasia. Lopulta lasi olikin tiivisteen urassaan ja tiivisteen lukitusmuovit paikalleen. Lopuksi vielä lasin pesu ja pesipä taustapeilinkin
Paikalleen laitossa sanoi, että lasin kaarevuuden takia sen joutuu laittamaan vähän eritavalla, kuin muihin merkkeihin. Asentaja laittoi lasin yläreunan tiivisteen uraan ja alkoi meisselillä vähän kerrassaan kääntämään tiivisteen huulia lasin päälle, samalla vähitellen painellen lasia. Lopulta lasi olikin tiivisteen urassaan ja tiivisteen lukitusmuovit paikalleen. Lopuksi vielä lasin pesu ja pesipä taustapeilinkin
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01