Saab 99 EMS -75 kotiutettu

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
vesapo

Viesti Kirjoittaja vesapo »

lucaf kirjoitti: Totta törisee Vesa. Olisiko sulla mahdollista saada kuva noista helmistä, jokainen ems ja cc on vähintään kuvaamisen arvoinen. Eikös muuten 74 vuoteen (??) asti tehty sitä jotain X7 karvalakkituplaysiä jossa oli kromipuskuri? Vai oliko se vain ruotsissa? Muistelen siitä saab 40v. historia kirjasta. Mutta sekään ei ollut cc.
Joo X7 oli myynnissä vain Ruotsissa. Mulla on -74 esite ja siinä on maininta, että Suomessa sen korvaa 1,85 malli, eikä siis X7 ole tuontiohjelmassa. Ilmeisesti mallia tehtiin cileä -75 mallivuonna, koska se on ruotsinkielisessä -75 esitteessä myös. Elikkäs kuvia löytyy

Veikkaan että enemmän on 2,0 malleja jäljellä kuin noita 1,85 niin, että haepa ko. peli pois jo ihan tunnesyidenkin vuoksi
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Huvikseni vilkaisen mobile.de sivuilta halvimpia saabeja. Ei suinkaan olleet tuplaysit:


pari otetta:

Saab 900 Turbo -84 (200tkm) = 700 eur
Saab 9000 CD Turbo 2.3 -91 (343tkm) = 800 eur
Saab 99 GL -80 (okei tämä oli 138tkm) = 900 eur :o :o
Saab 99 GL -83 (201tkm) = 999 eur :o :o :o

Että tästä vähän porkkanaa tuplaysien taltioimiselle... 8)

Vai tarttiskohan mun käydä vaihtamassa saksanmaalla tuplaysini tonnariin...(älkää hirttäkö) :cry:
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

lucaf kirjoitti:Vai tarttiskohan mun käydä vaihtamassa saksanmaalla tuplaysini tonnariin...(älkää hirttäkö) :cry:
Lucaa!!! Ihan tosi, minä vain noin kolmen sekunnin ajan mietin tuota skenaariota ja tuli paha mieli. :cry: :cry: :cry:

Nyt kaikki tuplaysit talteen, kun se vielä suinkin on mahdollista. Sellaisia autojahan ei enää tehdä...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

jariha kirjoitti:
lucaf kirjoitti:Vai tarttiskohan mun käydä vaihtamassa saksanmaalla tuplaysini tonnariin...(älkää hirttäkö) :cry:
Lucaa!!! Ihan tosi, minä vain noin kolmen sekunnin ajan mietin tuota skenaariota ja tuli paha mieli. :cry: :cry: :cry:
No joo, toi oli alkuvuoden mauttomin huumoripläjäys minulta :oops:

Mutta jos olisin tarpeeksi höyrähtänyt, ostaisin ison hallin mihin raahaisin noita paaliin meneviä tuplaysejä, ja pistäisin nettiin markkinat ja markkinoisin ihan ulkomaille asti (vai raaskisinko luopua, ehkä sisustaisin ne makuupaikoilla ja tekisin hallista kesähotellin?). Selvää kuitenkin on että suomessa tarjontaa ON enemmän kun kysyntää, ja vaikka kuinka innokkaasti niitä kerättäisiin talteen, kaikille ei löydy kotia.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

lucaf kirjoitti:No joo, toi oli alkuvuoden mauttomin huumoripläjäys minulta :oops:
Ei se mauton ollut, en minä sillä. Ei missään nimessä. Se herätti ajatuksia. Vaihtaisinko ysiysini tonnariin?

Näiden autojen arvoa ei rahassa mitata. Nyt, kun olen paljon viisaampi siitä, että tämähän on itseasiassa uhanalaisen lajin suojelemista sukupuuttoon kuolemiselta, niin tekisin mitä vain sen eteen, että tuplaysit saisivat elää...

Ja Luca, jos löydät sellaisen hallin, niin olen valmis tulemaan kimppaan 8)
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
saab84
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: La Loka 04, 2003 18:12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja saab84 »

Näistä Kuopion alueella talvisin liikkuvista vanhoista 99- malleista voinee tehdä näköhavaintoja mahdollisesti talvipäivillä 7-8.2. Klubin sivuilla on ko. tapahtuma. Minkäköhänlainen tapahtuma on kyseessä?

Kyllä, se aiemmin mainittu kromipuskuri 99 on puskurinvaihtoauto. Auto on vähän kauhtuneen oloinen ja kahvikermankeltainen väriltään.

Lisäksi mieleen muistuu huippukuntoinen 99 sedan, joka on vihreä. Autossa on kromimaski. Mallia en muista. Oli kerran samaan aikaan katsastuskonttorilla. Auto majailee tässä lähistöllä.
lannoite
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: La Marras 15, 2003 14:56
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja lannoite »

Tuota joo. Nämä vanhemmat Saabit vähän hakusessa. Mitä eroa on 99 GLE:llä ja 99 EMS:llä?
Saab 9-3 2.0t SC A
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
vesapo

Viesti Kirjoittaja vesapo »

lannoite kirjoitti:Tuota joo. Nämä vanhemmat Saabit vähän hakusessa. Mitä eroa on 99 GLE:llä ja 99 EMS:llä?
Harjun Pekka voisi pitää esitelmän aiheesta mutta lyhyesti. GLE vieläkin paremmin varustettu ja neli - viisiovinen,, muuten aika pitkälti sama
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

vesapo kirjoitti:
lannoite kirjoitti:Tuota joo. Nämä vanhemmat Saabit vähän hakusessa. Mitä eroa on 99 GLE:llä ja 99 EMS:llä?
Harjun Pekka voisi pitää esitelmän aiheesta mutta lyhyesti. GLE vieläkin paremmin varustettu ja neli - viisiovinen,, muuten aika pitkälti sama
Minä näen eroja enemmänkin. Sen ideologian. EMS on sporttinen, kun taas GLE loi Saabin edustusautoimagon. GLE:ssä automaattilaatikko ja ohjaustehostin ja se on aina joko 4- tai 5-ovinen. EMS aina 2- tai 3-ovinen. GLE:tä myytiin vuosina 1976-78, EMS:iä 1972-78. Molemmissa sama ruiskukone, mutta ne on aivan eri luonteisia. GLE oli pohjana pidennetyille finlandia-malleille, EMS taas ralliversiolle. Molemmat mallit erittäin mielenkiintoisia ja erittäin harvinaisia.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Vastaa Viestiin