rupeaa ärsyttämään

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

rupeaa ärsyttämään

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jep autossani paikallaan lesförssin madallusjouset . tänä päivänä tulee ajeltua niin paljon huonokuntoisia teitä että hirvittää ku pohjapanssari nappaa jokaisen hiekkakasan mukaansa. eli kysymys kuuluu. kaikki haluaa madaltaa autoa mie taas haluaisin nostaa. vakiojouset ja uudet iskarit -vastaus ongelmaan... onko muita mahdollisuuksia esim joskus näkee kauppojen pihassa vanhoja 900 joitten etupyörän ja kaaren väliin mahtuu sixpäkki pystyyn heh naurattaa mutta omaani ei mahdu kuin juuri käsi nippa nappa. eli vinkkejä auton korottamiseen.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mulla olisi turbon vakiojouset jotka on aika traktorit, haluatko vaihtaa lesjöihin? ;)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ostan uutta jos olen jotakin laittamassa alle .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Joo, vitsinä lähinnä heitinkin. :) Ihan kuoleentuneet paskat nuo omat on.. korkea kuin traktori mutta pohjaa silti. :P
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Teetät kunnon korkeet jouset.

Itse olen myös miettinyt tuohon 8 venaseen että jos sen korottais ja vetäis karjapuskurin keulalle ku on nii julmettu vääntö siinä :)
Saabiton saabisti
#1470
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eikähän ne valmiit kaupan hyllyltä löydy....
mutta mitä niihin vanhempiin 900 on laitettu eteen ku ovat niin perkeleen korkeita... siis mahtuu melkein sixpäkki sinne.,,,
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
saab900c
"Turbo"
Viestit: 287
Liittynyt: To Syys 02, 2004 08:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saab900c »

Hmm. Onkohan mulla jotain hieman kuoleentunut, kun nappaa pohja kiinni sukulaisten pihatiellä aina jos ajan siinä yli 5m/h vaikka auto on kaasari :lol:

Jos joskus joudun vaihdattamaan iskarit, niin ilmeisesti ei oo paha/kallis tikki laitatuttaa jouset samalla?
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Haynesin mukaan og-satkuun on viittä eri mittaista etujousta, joista pisin on 388 mmja merkitty vaaleanpunainen/ruskea koodilla

Jousituksen korottamisesta on ollut puhetta mm.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=19575

Sähköpostilistallakin oli keväällä juttua etujousien pituuksista esim:
http://modeemi.fi/pipermail/saabisti/20 ... 33488.html

Kolmanneksi tulee mieleen säädettävät kaasuiskarit. Halpa 12 voltin kompressori takakonttiin, jolla sitten voi autoa nostaa/laskea iskareiden paineita säätämällä.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

joo ei mullakaan muuta ongelmaa ole kuin että keula on tosi alhaalla. etuiskarit voisi tietenkin uusia vissiin orggikset ku ei huolto kirja kerro vaihtuneen. kirja päätty siihen ku ostin tuon vm90 satku.

eli mulla saa pohjapanssari tosi kyytiä on aika hurjassa kunnossa ku katselin sitä yksi päivä.

eli vinkkejä keulan nostoon. yksi olisi tietenkin jos haluaisi niin uudet vakio iskarit ja niitä lyhentää sopivasti ei liikaa laittaa viereen lesföt malliksi ja jättää kierros puolitoista pitemmäksi.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

taidan kokeilla uusilla etuiskareilla ensin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

mulla on kilenit ja bilsteinin racingit, kyllä saa aikalailla hyppyyttää että panssari kiinni ottaa!
etu ripustukset ovat aikalailla vaakasuorassa tuolla paketilla.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mulla ottaa tosiaan panssari kiinni joka kuoppaan ja kasaan eikä tarvii olla isokaan kasa hiekka tai muuta.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin