No nyt petti luottopeli, "#¤"#% sentäs.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
RJK
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 09:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja RJK »

Vuosimallin -82 alustanumeroon C6010841 asti on sama naparakenne kuin vm. -75. Eli ensin ulkoneva napamutteri irti ja sitten napa jarrulevyineen pois. Sitten jo pultinkannat näkyvätkin jarrulevyn sisäpuolella.

RJK
#1757
99 -84
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

RJK kirjoitti:Vuosimallin -82 alustanumeroon C6010841 asti on sama naparakenne kuin vm. -75.
Selvä, noilla uudemmilla jarruilla olevia 99:jä on siis tehty 3391 kpl ennen minun autoani.

Motonetin luettelossa annetaan ymmärtää vaihtuvan samalla kuin B-kone muuttui H-koneeksi. Ilmeisesti ei ihan tarkalleen pidä siis paikkaansa?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Ilmeisesti ei, koska omat epäsopivat levyt sain käteeni seuraavien seikkojen tultua ilmi :

-Saab
-99
-82
-H-kone

btw. vettä tulee kun esterin perseestä ja kaikkia vituttaa, eihän tätä saa koskaan valmiiksi :(
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tuttu tilanne, piha täynnä Saabeja eikä yksikään kulje, lukuunottamatta lainapeliä :D
Pitäisi askarrella tuo 9-5 kuntoon, mutta on kanssa niin vastenmielinen homma että koetan esittää itselleni verukkeita jotta voisin siirtää sen korjaamista :)
Nuo vanhemmat jarrut ovatkin sitten vissiin vähän kinkkisemmät vaihdettavat.. eikös sulle jäänyt kelvollisia levyjä siitä -77:sta?
Tuo sade kyllä jarruttaa ulkokorjauksia tehokkaasti :(
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Joo, mutta sen olen päättänyt, että laitan uudet osat, jos tarvitsee vaihtaa, varsinkin kun on muutenkin hankala korjailla autoa taivasalla, eipähän tarvitse jatkuvasti kurkkia. (vaikka kokoajan tarviikin) :?

Nyt on tilanne se, että 3 autoa pihassa, ainoa välttävästi ajokuntoinen on vihreä, josta vein kilvet konttorille, poliisikärry sensijaan on purettu ja konevikainen, valkoisen korjaamista estää sade ja raha.

Polkupyörä on muuten hyvä keksintö, mutta reilun 7km työmatka käy jalkojen ja perseen päälle kun ei ole tullut paljoa harrastettua viime aikoina, menee taas vaikeaksi :(
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Fillarointiin pääsin itsekin taas kinnin pitkästä aikaa, on oikein kätevä vehje, äkkiä tuo pyöräilykunto nousee, ensimmäiset kerrat tosi raskaita :)
Se katos olisi edelleen kova juttu. Äkkiähän tuohon pallonivelen, jarrulevyn ja -letkun vaihtaa, eivät maksakaan kovin hirvesäti tarvikkeina.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kyllähän kuntoilu terää tekisi, itseasiassa tuo siltatyömaa osuu ruokailureitilleni, ja tänään matkoihin meni 10min vähemmän aikaa, kuin mitä autolla meni.

Edit: miinus oli se, että paluumatka täydellä mahalla oli vaikeampi :)

Mutta asiaan, eihän nuo mahdottomia maksa mutta tyhjästä on paha nyhjästä.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ng900aero kirjoitti:Tuttu tilanne, piha täynnä Saabeja eikä yksikään kulje, lukuunottamatta lainapeliä :D
enkö mä olekaan ainoa joka on kokenut tuon tunteen? :)

mulla luki viime kesänä yhdessä tuplaysissä "se varma kotimainen", jossain vaiheessa kesää autosta tuli se-epävarma-kotimainen..., no hyvä että huumori vielä kukkii.

huumorin kukkimisesta tuli vaan mieleen, onko kesän merkki se että liikenteen ilmestyy "kukkaan puhjenneita" vanhoja saabeja? :lol: :lol:
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Phuuh.. asialle on tehtävä jotain, joten :

-Tein löytöjä osista ja bongasin 2 kelvollista jarrusatulaa siltä varalta, että nuo vanhat ovat entiset (repsikan puolelta mäntä oli melko ulkona, kahnaa vastaan jne.), mutta mistä noihin tiivisteet, kai ne samalla kannattaa laittaa uudet?

-Totesin että tuo lyhyt pätkä putkea joka tulee letkulta satulaan on entinen, nekin vaihtoon

Eli onko kenelläkään korjaussarjaa mokomaan satulaan (2 sarjaa tarvis saada), voisin moisen ostaa todella edulliseen hintaan tai vaihtaa 99-osiin.

Myös uudet / uudenveroiset jarrulevyt tekisivät kauppansa, vaihdossa voin antaa iskemättömät uudemman mallin levyt.

Siinäpä ne tärkeimmät..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin