koneen kesto

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

koneen kesto

Viesti Kirjoittaja 900i »

kuin paljon tiedätte ajetun alkup koneilla jos puhutaa esim 8v ruisku omani 380tkm kerran ylä tiiv vaihdettu
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Juuri avattu 260 tkm ajettu,ei kulumaa missään->paaliin(ei silti mitään arvoa kenenkään silmissä)

Hieno up,mutta asiaa kerrankin.?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Suppari kirjoitti:Juuri avattu 260 tkm ajettu,ei kulumaa missään->paaliin(ei silti mitään arvoa kenenkään silmissä)

Hieno up,mutta asiaa kerrankin.?
mitä tässä yrität sanoa..? tokkakai 260tkm ajetulla ruiskukoneella on arvoa.. :)

serkun kans oli joskus pikkupoikana jäärata-autona 900i ajettu 550tkm.. 8)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Jenkki ajo 16v turbolla vm -89 miljoona mailia,kai ne kerran vaihto kansitiivisteen?.
Kestää se kasivenanen vähintään sen.

Oma turbo vm -90 aj 445 tkm eikä ollu vielä kulumisjälkiä kun vaihoin kansi pahvin,kestää vähintään sen miljoonan.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Kolmasti vaihtoi kannentiivisteen, mutta kyllä se saabbi kestää. :P
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

<-----
Tuo oli kyllä ihan omaa hölmöyttä :oops: :lol:
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Se menee näin !

n 500 tkm kansitiiviste ja sit millin jälkeen kansitiiviste ja jakoketju sit kytkin n 1,2 miljoonan paikeilla ,öljyy rupee viemään n 1,4 miljoonan jälkeen n 1l /vaihtoväli.

ME puhutaan kilometreistä kun meillä on rankat olosuhteet,jenkit pääsee pitenpään.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Luin joskus lehdestä MELKEIN miljoona (800000)KILOMETRIÄ ajetusta tojota corollasta, vaihdettu jotain kaksi konetta, kolme vaihdelaatikkoa, viisi perää ym.ym. että näin.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

corollan kohdalla on aivan sama vaikka olisi alkuperäisillä renkailla ja öljyillä ajettu miljoona, mua ihmetyttäisi silti eniten että kuka on niin hullu/tyhmä että viitsii sellaisella ajaa niin paljon?
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Monasti, luullakseni, kyllä jo huolloilla, tai sen puutteella saa myllyn huonoksi etuajassa. Itelläkin lähes samoilla kilometreilla avatut koneet (Toinen t16, toinen t8 ) ja oli "huomattava" ero sylintereiden kulumisessa. Kilsoja molemmissa n. 380 000 tkm
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Pampula
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 00:31
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Pampula »

On aikas tapauskohtaista tuon koneen kesto. Hyvällä huollolla ja rauhallisella ajolla kestää varmaan loputtomiin. Sattunut ittelleenkin kaikenlaisia pommeja vähillä kilometreillä ja loistavia paljon ajettuja yksilöitä ja toisinpäin.
Sauli.M #1562
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

gls kirjoitti:
Suppari kirjoitti:Juuri avattu 260 tkm ajettu,ei kulumaa missään->paaliin(ei silti mitään arvoa kenenkään silmissä)

Hieno up,mutta asiaa kerrankin.?
mitä tässä yrität sanoa..? tokkakai 260tkm ajetulla ruiskukoneella on arvoa.. :)

serkun kans oli joskus pikkupoikana jäärata-autona 900i ajettu 550tkm.. 8)
Lämpimikseni avauduin ja nostin melkein neljä vuotta vanhan topikin ylös :)

Pytyissä hoonijäljet,täysin alkuperäisessä mitoissaan,kaikki laakerit kulumattomia,vuotamaton kansi.Kenen silmissä tuolla on arvoa?Jos olisi erimerkkisestä autosta,niin toi olisi huutaen ostettu pois.En jaksa ainakaan säilöä 20eur arvoista tavaraa vuosi tolkulla,kun tietää että noita saa ilmaiseksikin.En tiedä taas pointtiani,lähinnä ihmettelen tätä merkin aliarvostamista..

Haluan nähdä jonkun japanilaisen joka on noissa kilometreissä samassa kunnossa,ja silti autoilla ja varaosilla on yli kaksinkertaiset hinnat..
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Pampula
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 00:31
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Pampula »

Suppari kirjoitti:Kenen silmissä tuolla on arvoa?Jos olisi erimerkkisestä autosta,niin toi olisi huutaen ostettu pois.En jaksa ainakaan säilöä 20eur arvoista tavaraa vuosi tolkulla,kun tietää että noita saa ilmaiseksikin.En tiedä taas pointtiani,lähinnä ihmettelen tätä merkin aliarvosamista
Itseäni ei hirveämmin haittaa tämä aliarvostus. Saa unelma auton ostettua pikkurahalla. Vajaa parisataa heppainen "urheiluauto" lähes kaikilla herkuilla muutamalla tonnilla. Jollain "trendimerkillä" aeroa vastaava auto ihan toisissa hinnoissa. Nyt jos olisi kaukaa viisas ja olisi paljon joutomaata/tilaa, niin kaikki paikat täyteen vanhoja satkuja. 10v eteenpäin hintataso pompsahtaa reippaasti.
Sauli.M #1562
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Pampula kirjoitti:
Suppari kirjoitti:Kenen silmissä tuolla on arvoa?Jos olisi erimerkkisestä autosta,niin toi olisi huutaen ostettu pois.En jaksa ainakaan säilöä 20eur arvoista tavaraa vuosi tolkulla,kun tietää että noita saa ilmaiseksikin.En tiedä taas pointtiani,lähinnä ihmettelen tätä merkin aliarvosamista
Itseäni ei hirveämmin haittaa tämä aliarvostus. Saa unelma auton ostettua pikkurahalla. Vajaa parisataa heppainen "urheiluauto" lähes kaikilla herkuilla muutamalla tonnilla. Jollain "trendimerkillä" aeroa vastaava auto ihan toisissa hinnoissa. Nyt jos olisi kaukaa viisas ja olisi paljon joutomaata/tilaa, niin kaikki paikat täyteen vanhoja satkuja. 10v eteenpäin hintataso pompsahtaa reippaasti.
Niin tosiaan meinaat, että priimakuntoisesta saa pyytää kymmenen vuoden päästä enemmän, kuin tällä hetkelle hyväkuntoisesta kuupasta.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Pampula kirjoitti: Itseäni ei hirveämmin haittaa tämä aliarvostus. Saa unelma auton ostettua pikkurahalla. Vajaa parisataa heppainen "urheiluauto" lähes kaikilla herkuilla muutamalla tonnilla. Jollain "trendimerkillä" aeroa vastaava auto ihan toisissa hinnoissa. Nyt jos olisi kaukaa viisas ja olisi paljon joutomaata/tilaa, niin kaikki paikat täyteen vanhoja satkuja. 10v eteenpäin hintataso pompsahtaa reippaasti.
Jep,muuten ei haittaa,paitsi jos on myymässä joko autoa,tai osia.Pienemmällä vaivalla vie paaliin,kuin lähettelee konetta pitkin maailmaa,puhumattakaan siitä että saako sitä edes kaupaksi..
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Vastaa Viestiin