hieman nykivä 900S -90

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

hieman nykivä 900S -90

Viesti Kirjoittaja rmeller »

Mistäköhän lähtisi paikantamaan vikaa kun kevyen kiihdytyksen alkuvaiheilla tuntuu jonkin asteista nykimistä, aika lievää kuitenkin. Kun kierrokset nousee ja ahdin tulee selvästi mukaan nykiminen tuntuu vaimenevan/katoavan. Tulpat (platinakärkiset) näyttivät olevan ok, virranjakajan kannen ja pyörijän just vaihdoin. Alipaineletkut tuntuivat olevan kohtuullisessa kunnossa, muutamaa vähän lyhensin kun pää oli kovettunut. Työkaveri meinasi seoksen olevan liian laihalla tai ilmavuoto jossakin.
****
VAG
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

onko polttoainesuodatin vaihdettu millon viimeksi ?

Mulla oli just toisin päin toi nykiminen ja hävisi lopullisesti tulppien vaihdolla, platinakynttilät.
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Mulla nykii myös LH 2.2 -ruiskulla yleensä kun kiihdyttää hitaasti tai ajaa pintakaasulla pienillä kierroksilla. Vähän kuin kipinä kävisi nopeasti hukassa. Sytkäpuolelta kokeiltu vaihtaa kaikki muut, paitsi puola ja sytkäyksikkö.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

Viesti Kirjoittaja rmeller »

no niin, taas ajeltiin ja nyt tuntu että nykiminen on havaittavampaa reilummassa kiihdytyksessä, selviiten huomasi kun peräkärry perässä lähti kiihdyttämään ylämäkeen tai koitti vain pitää vauhdin tasaisena. Jotenkin tuli tunne että ei vedä niin kuin pitäisi. Tuli mieleen että missähän tuossa on bensafiltteri, kai sekin joskus pitää vaihtaa jos olisi vaikka tukossa. Tulppien vaihto taitaa koittaa maanantaina kun saa uudet kynttilät.
****
VAG
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

rmeller kirjoitti:no niin, taas ajeltiin ja nyt tuntu että nykiminen on havaittavampaa reilummassa kiihdytyksessä, selviiten huomasi kun peräkärry perässä lähti kiihdyttämään ylämäkeen tai koitti vain pitää vauhdin tasaisena. Jotenkin tuli tunne että ei vedä niin kuin pitäisi. Tuli mieleen että missähän tuossa on bensafiltteri, kai sekin joskus pitää vaihtaa jos olisi vaikka tukossa. Tulppien vaihto taitaa koittaa maanantaina kun saa uudet kynttilät.
se on taka-akselin kohilla auton alla...

Jos vaihtaa, niin varoo, sieltä tulee bensaa aikasta vauhdilla...

Mulla toi nykiminen tuli aina kun mentiin yli 0.5 barin ahtoja, tulpat ei kestänyt painetta...
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Jep..varovaisuutta peliin , ettei käy huonosti , eilen kavei sai päällensä tuli kunnolla silmiin ,suuhun ,päähän , sekä vaatteet yltä päältä bensassa ennenkuin ehti pakoon auton alta , bensa poltti silmiä ja ihoa , kotvan huuhtelun jälkeen ambulanssilla keskus sairaalaan.
Olin antamassa ensiapua , ambulanssin tuloon saakka.
Kyseessä oli nuori kaveri ja sai ensimmäisen suihkeen heti silmiin , niin ei ehtinyt tehdä mitään.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

saabracing kirjoitti:Jos vaihtaa, niin varoo, sieltä tulee bensaa aikasta vauhdilla...
Bensansuodattimen liitoksia ei pidä avata ennen kuin putkisto on tehty paineettomaksi, esim. starttaamalla bensapumpun sulake irrotettuna kunnes ei edes lupaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

Viesti Kirjoittaja rmeller »

kiitti vinkeistä, tosin bensaahan on ollut suussa siitä lähtien kun sitä on papan autosta letkulla imetty mopon tankkiin....kauheita syöppöjä nuo GT Soliferit aikoinaan :D
****
VAG
Vastaa Viestiin