Nyt alkaa mennä hermot

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7568
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

vian korjaus

Viesti Kirjoittaja mestari »

1onkohan venttiilivälykset tarkastettu?
2.oletko kokeillut vaikka 5 litran kanisterilla,siis pönttö konehuoneeseen
ja pumpulta letku siihen ja kylmäkäynnistys---- jos pelaa heti nin vakiovika tankissa pensasihti limoittunut täysin,scaniallakin ne asentajat aikoinaan löi ruuvimeisselillä siihen reikiä,ettei asiakas tullut takaisin saman asian kanssa.
3.onko seokset ruuvattu liian laihoiksi?
4.palautinjousen toimivuuden voit testata nostamalla kaasumäntää sormella ylöspäin ja jousi painaa sen takaisin. itsellä joskus takerteli,mutta 600 paperilla hieman leivottuani mäntää ongelma katosi.
5. tähän kohtaan palataan sitten kun olet käynyt lävitse em. kohdat
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Re: vian korjaus

Viesti Kirjoittaja HM »

mestari kirjoitti: 4.palautinjousen toimivuuden voit testata nostamalla kaasumäntää sormella ylöspäin ja jousi painaa sen takaisin. itsellä joskus takerteli,mutta 600 paperilla hieman leivottuani mäntää ongelma katosi.
Sitä mäntää ei missään nimessä tarvitse leipoa hiontapaperilla. Se miten sen jumimaan saa on kannen kiristäminen väärin.

(ps. olisi ihan mielenkiintoista tietää mikä _tämänkin_ ongelman tilanne on nykyään. Auttaa myös niitä jotka etsivät vastauksia ongelmiinsa täällä )
#2274
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7568
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

tilanne päällä

Viesti Kirjoittaja mestari »

autolla oli ajettu 123tkm virheetöntä ajoa,kaasariin koskematta,kunnes
auto jäi risteykseen. diagnoosi naiselta: tulin 4 vaihteella risteykseen ja painoin kytkimen pohjaan ja auto sammui eikä enää lähtenyt käyntiin. Korjaushan oli helppo: heti ensiksi imutorvi irti ja sormi ineen. siis mäntä ylhäällä. kansi auki ja huomasin että männän ulkopinta oli ihmeellisessä mönjä/noki skemassa.
ei auttanut kun hioa se skema pois. sit lelut kasaan ja menox.
Garioch
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 15:25

Viesti Kirjoittaja Garioch »

No tämän tilanne on huono. Pakoputki oli pitkään jo ollut vaihtokunnossa ja pihaan tullessa kuului Puff ja alkoi pärinä. Sammutin ja starttasin uudelleen kun tutkin mistä kohtaa putki on hajalla.

Seuraavana kun olin lähdässä ostamaan uutta putkea, niin ei enää startannut lainkaan. Auto on nyt odottanut torstaista saakka pihassa kunnes kaverillani on aikaa avustaa minua. Itsella kun ei ole ole paikkaa, työkaluja eikä välttämättä taitoakaan tehdä asialle mitään.

En ole viitsinyt edes konepeltiä nostaa ja tutkia saako kipinää, mutta luulen, että kyseessä on jokin polttoaineenpuolen vika.
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Re: tilanne päällä

Viesti Kirjoittaja HM »

mestari kirjoitti:autolla oli ajettu 123tkm virheetöntä ajoa,kaasariin koskematta,kunnes
auto jäi risteykseen. diagnoosi naiselta: tulin 4 vaihteella risteykseen ja painoin kytkimen pohjaan ja auto sammui eikä enää lähtenyt käyntiin. Korjaushan oli helppo: heti ensiksi imutorvi irti ja sormi ineen. siis mäntä ylhäällä. kansi auki ja huomasin että männän ulkopinta oli ihmeellisessä mönjä/noki skemassa.
ei auttanut kun hioa se skema pois. sit lelut kasaan ja menox.
8O :D Olisit heti sanonut että "puhdistaa" :wink:

Mutta kait sitä jokaisen kaasuttelijan kaasutin pitäisikin näyttää tältä http://hecxa.kase.fi/upload/pierburg03.jpg
#2274
Vastaa Viestiin