Halveksittu Saab 90 - miksi ?????

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Perkele kun olisi eurokin ylimääräistä ja välimatka lyhyempi, niin kovasti haluaisin kattoluukullisen, mutta satkua en huoli, 99:ä en löydä ja nyt olisi 90 kaupan, vaan kaukana :?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Perkele...Näyttää pahasti, että pitää itsellekin ostaa 90 vaikka päätin jo kauan sitten olla ostamatta kaasariautoa. Parilla sadalla olisi tiedossa ainakin päällepäin varsin hyvännäköinen yksilö jossa jopa kattoluukku ja takaniskatuet. Pitää huomenna käydä syynäämässä läpi ja koeajaa se.

Kyllä kait se pitää pelastaa jos se ei ole kovin helvetin paljon ajettu ja/tai sisuksistaan läpimätä...

Edit: Piti käydä vähän kopistelemassa peltejä ja tuntui olevan päällisin puolin suht' kova. Mittarilukemakin oli hikiset 232 tkm...
Viimeksi muokannut rälläkkä, Pe Huhti 22, 2005 19:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SaabArska
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 19:29
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja SaabArska »

Tuli eilen hankittua oma noppa yksilö, ennen en ole moista omistanut. Metka vekotin kun matkamittarikin oli pysähtynyt näyttämään 466528. Myyjä sanoi sen olleen siinä jo vuoden verran. Aavistuksenomaista pehmeyttä alustassa mutta kori ehjäpeltinen. Että tälläistä kivaa...
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Kyllä se nyt siltä näyttää, että minustakin tulee 90:n omistaja. Pirssi oli -87 ja
olin kyllä yllättynyt. Kilometrit karvan alle 233 tkm. Korjattavia ruostepaikkoja löytyi ainostaan takakontin luukusta ja konepellin etureunasta sisäpuolelta.

Kone lähti kertalaakista käyntiin ja kyllä kävi nätisti. Alusta oli jämäkkä eikä klappia tuntunut oikeastaan missään. Takajarrut kihnasi, mutta sehän on pieni murhe. Tiellä kulki kuin juna.

Sisustasta en löytänyt ainoatakaan reikää...

Eli harvinaisen hyvällä pidolla ollut.
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

rälläkkä kirjoitti:Kyllä se nyt siltä näyttää, että minustakin tulee 90:n omistaja. Pirssi oli -87 ja
olin kyllä yllättynyt. Kilometrit karvan alle 233 tkm. Korjattavia ruostepaikkoja löytyi ainostaan takakontin luukusta ja konepellin etureunasta sisäpuolelta.

Kone lähti kertalaakista käyntiin ja kyllä kävi nätisti. Alusta oli jämäkkä eikä klappia tuntunut oikeastaan missään. Takajarrut kihnasi, mutta sehän on pieni murhe. Tiellä kulki kuin juna.

Sisustasta en löytänyt ainoatakaan reikää...

Eli harvinaisen hyvällä pidolla ollut.
Onnitteluni hienon auton tulevalle omistajalle!

Kasiseiska on hyvä vuosimalli ja nuo kilometrit ovat niin vähäiset, että auto on vasta sisäänajettu.

Tuo konepellin sisäreuna on helposti ruostuva paikka, kuten myös konepellin reunat, varsinkin niiden rullien ympärystä, eli sisäpuoli.

Jarrujen kanssa itselläni on ollut pientä ohjelmaa kun auto oli seissyt edellisellä omistajalla ulkona. Jumitus on tosiasia.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

130tkm ja ekalta omistajalta! tässä olis taas SELLAINEN... :)
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=326716
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Cyrus
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Pe Helmi 04, 2005 12:19
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Cyrus »

Tuo voisi olla todellinen helmi.... :D
Saab 9-5 2.3t vm.2005. Aiemmin Saab 9-3 vm.1998 ja Saab 90 vm.1985
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Aivan varmasti olisi :D
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2215
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja jt »

Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta muistettakoon kuitenkin fysiikan lait, eli vähät kilometrit eivät takaa vähäistä ruosteen määrää. Vakiopaikat kannattaa tarkastaa huolellisesti aina, jos auto on ollut käytössä Rovaniemen eteläpuolella.

Mikäli auto on hyväkorinen, noilla kilometreillä tuohon hintaan vaikuttaisi todella hyvältä ostokselta.


terv. jt, tosin vain parin, kolmen ysikympin kokemuksella
Jari "jt" Talvela
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 rallitribuutti * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

jt kirjoitti:Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta muistettakoon kuitenkin fysiikan lait, eli vähät kilometrit eivät takaa vähäistä ruosteen määrää. Vakiopaikat kannattaa tarkastaa huolellisesti aina, jos auto on ollut käytössä Rovaniemen eteläpuolella.
Niinpä, siihen 70.000 ajettuunkin on rakennettu toisen oven alareuna kokonaan ja toinenkin vaatii paikan, mutta kyllä kuitenkin vähäinen kilometrimäärä näkyy monessa muussa kohdassa.
# 419 Vesa Pohjalainen
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

jt kirjoitti:vähät kilometrit eivät takaa vähäistä ruosteen määrää. Vakiopaikat kannattaa tarkastaa huolellisesti aina, jos auto on ollut käytössä Rovaniemen eteläpuolella.
Olen samaa mieltä. Kun nuorimmatkin ysikympit lähenevät tuota 20 vuoden ikää, ne eivät ole ihan nuoria enään ja esimerkiksi tallissa säilytettyjen ja ulkosalla olleiden ero on tosiasia.

Kannattaa tarkastaa vetoakselin tunneli ja monessa muuten hyväkuntoisessa nopassa mitä olen koeajon verran nähnyt on ollut vararenkaan syvennys ihan pehmeä. Myös takapyörien holvien takaosat ovat monesti TOSI pehmeät.
Nämä asiat ovat varmaan muissakin samanikäisissä Saabeissa ongelmana, ja näistä on varmaan jo paljon keskusteltukin.

...Mutta kertaus on opintojen mutsi... :wink:
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

kukahan pelastaisi tämän yksilön hesasta? ei pitäis olla hinnasta kiinni

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=18224924
myynnin olisi saa90 vm86
myydään varaosina tai kokonaan.
vari punnainen
ajoaikaa jäljellä syyskuule.
(lähtöhuuto 20 eur...)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

eikä tämäkään yhtään paha, näitähän nousee kuin sieniä sateella! :)

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=18582064
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Mulla on ollut noppa vuodesta 1994.
Ehdottomasti varmin koskaan ajamani auto, vieläkin käyttöautona, mutta mätä vaivaa.
valitettavasti vm. 1985, eli nykysääntöjen mukan museorekisteriin vasta vuonna 2115.
Aion kyllä säästää tuon yksilön tavalla tai toisella, kunhan olen ostanut vaimolle tonnarin tilalle.
Haaveena siis kaksi samanlaista CS 2,3T punaista vehjettä viereisillä parkkipaikoilla taloyhtiön parkkiksella. (Ja noppa naftaliinissa jossain Pohjanmaan ladossa)
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Noppa on upea auto, vaikka onkin vähän sellanen "sekajuna".



tummanpunainen
Vastaa Viestiin