![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Halveksittu Saab 90 - miksi ?????
Perkele...Näyttää pahasti, että pitää itsellekin ostaa 90 vaikka päätin jo kauan sitten olla ostamatta kaasariautoa. Parilla sadalla olisi tiedossa ainakin päällepäin varsin hyvännäköinen yksilö jossa jopa kattoluukku ja takaniskatuet. Pitää huomenna käydä syynäämässä läpi ja koeajaa se.
Kyllä kait se pitää pelastaa jos se ei ole kovin helvetin paljon ajettu ja/tai sisuksistaan läpimätä...
Edit: Piti käydä vähän kopistelemassa peltejä ja tuntui olevan päällisin puolin suht' kova. Mittarilukemakin oli hikiset 232 tkm...
Kyllä kait se pitää pelastaa jos se ei ole kovin helvetin paljon ajettu ja/tai sisuksistaan läpimätä...
Edit: Piti käydä vähän kopistelemassa peltejä ja tuntui olevan päällisin puolin suht' kova. Mittarilukemakin oli hikiset 232 tkm...
Viimeksi muokannut rälläkkä, Pe Huhti 22, 2005 19:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä se nyt siltä näyttää, että minustakin tulee 90:n omistaja. Pirssi oli -87 ja
olin kyllä yllättynyt. Kilometrit karvan alle 233 tkm. Korjattavia ruostepaikkoja löytyi ainostaan takakontin luukusta ja konepellin etureunasta sisäpuolelta.
Kone lähti kertalaakista käyntiin ja kyllä kävi nätisti. Alusta oli jämäkkä eikä klappia tuntunut oikeastaan missään. Takajarrut kihnasi, mutta sehän on pieni murhe. Tiellä kulki kuin juna.
Sisustasta en löytänyt ainoatakaan reikää...
Eli harvinaisen hyvällä pidolla ollut.
olin kyllä yllättynyt. Kilometrit karvan alle 233 tkm. Korjattavia ruostepaikkoja löytyi ainostaan takakontin luukusta ja konepellin etureunasta sisäpuolelta.
Kone lähti kertalaakista käyntiin ja kyllä kävi nätisti. Alusta oli jämäkkä eikä klappia tuntunut oikeastaan missään. Takajarrut kihnasi, mutta sehän on pieni murhe. Tiellä kulki kuin juna.
Sisustasta en löytänyt ainoatakaan reikää...
Eli harvinaisen hyvällä pidolla ollut.
Onnitteluni hienon auton tulevalle omistajalle!rälläkkä kirjoitti:Kyllä se nyt siltä näyttää, että minustakin tulee 90:n omistaja. Pirssi oli -87 ja
olin kyllä yllättynyt. Kilometrit karvan alle 233 tkm. Korjattavia ruostepaikkoja löytyi ainostaan takakontin luukusta ja konepellin etureunasta sisäpuolelta.
Kone lähti kertalaakista käyntiin ja kyllä kävi nätisti. Alusta oli jämäkkä eikä klappia tuntunut oikeastaan missään. Takajarrut kihnasi, mutta sehän on pieni murhe. Tiellä kulki kuin juna.
Sisustasta en löytänyt ainoatakaan reikää...
Eli harvinaisen hyvällä pidolla ollut.
Kasiseiska on hyvä vuosimalli ja nuo kilometrit ovat niin vähäiset, että auto on vasta sisäänajettu.
Tuo konepellin sisäreuna on helposti ruostuva paikka, kuten myös konepellin reunat, varsinkin niiden rullien ympärystä, eli sisäpuoli.
Jarrujen kanssa itselläni on ollut pientä ohjelmaa kun auto oli seissyt edellisellä omistajalla ulkona. Jumitus on tosiasia.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
130tkm ja ekalta omistajalta! tässä olis taas SELLAINEN... ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=326716
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=326716
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta muistettakoon kuitenkin fysiikan lait, eli vähät kilometrit eivät takaa vähäistä ruosteen määrää. Vakiopaikat kannattaa tarkastaa huolellisesti aina, jos auto on ollut käytössä Rovaniemen eteläpuolella.
Mikäli auto on hyväkorinen, noilla kilometreillä tuohon hintaan vaikuttaisi todella hyvältä ostokselta.
terv. jt, tosin vain parin, kolmen ysikympin kokemuksella
Mikäli auto on hyväkorinen, noilla kilometreillä tuohon hintaan vaikuttaisi todella hyvältä ostokselta.
terv. jt, tosin vain parin, kolmen ysikympin kokemuksella
Jari "jt" Talvela
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 rallitribuutti * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 rallitribuutti * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Niinpä, siihen 70.000 ajettuunkin on rakennettu toisen oven alareuna kokonaan ja toinenkin vaatii paikan, mutta kyllä kuitenkin vähäinen kilometrimäärä näkyy monessa muussa kohdassa.jt kirjoitti:Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta muistettakoon kuitenkin fysiikan lait, eli vähät kilometrit eivät takaa vähäistä ruosteen määrää. Vakiopaikat kannattaa tarkastaa huolellisesti aina, jos auto on ollut käytössä Rovaniemen eteläpuolella.
# 419 Vesa Pohjalainen
Olen samaa mieltä. Kun nuorimmatkin ysikympit lähenevät tuota 20 vuoden ikää, ne eivät ole ihan nuoria enään ja esimerkiksi tallissa säilytettyjen ja ulkosalla olleiden ero on tosiasia.jt kirjoitti:vähät kilometrit eivät takaa vähäistä ruosteen määrää. Vakiopaikat kannattaa tarkastaa huolellisesti aina, jos auto on ollut käytössä Rovaniemen eteläpuolella.
Kannattaa tarkastaa vetoakselin tunneli ja monessa muuten hyväkuntoisessa nopassa mitä olen koeajon verran nähnyt on ollut vararenkaan syvennys ihan pehmeä. Myös takapyörien holvien takaosat ovat monesti TOSI pehmeät.
Nämä asiat ovat varmaan muissakin samanikäisissä Saabeissa ongelmana, ja näistä on varmaan jo paljon keskusteltukin.
...Mutta kertaus on opintojen mutsi...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
kukahan pelastaisi tämän yksilön hesasta? ei pitäis olla hinnasta kiinni
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=18224924
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=18224924
(lähtöhuuto 20 eur...)myynnin olisi saa90 vm86
myydään varaosina tai kokonaan.
vari punnainen
ajoaikaa jäljellä syyskuule.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
eikä tämäkään yhtään paha, näitähän nousee kuin sieniä sateella! ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=18582064
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=18582064
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Mulla on ollut noppa vuodesta 1994.
Ehdottomasti varmin koskaan ajamani auto, vieläkin käyttöautona, mutta mätä vaivaa.
valitettavasti vm. 1985, eli nykysääntöjen mukan museorekisteriin vasta vuonna 2115.
Aion kyllä säästää tuon yksilön tavalla tai toisella, kunhan olen ostanut vaimolle tonnarin tilalle.
Haaveena siis kaksi samanlaista CS 2,3T punaista vehjettä viereisillä parkkipaikoilla taloyhtiön parkkiksella. (Ja noppa naftaliinissa jossain Pohjanmaan ladossa)
Ehdottomasti varmin koskaan ajamani auto, vieläkin käyttöautona, mutta mätä vaivaa.
valitettavasti vm. 1985, eli nykysääntöjen mukan museorekisteriin vasta vuonna 2115.
Aion kyllä säästää tuon yksilön tavalla tai toisella, kunhan olen ostanut vaimolle tonnarin tilalle.
Haaveena siis kaksi samanlaista CS 2,3T punaista vehjettä viereisillä parkkipaikoilla taloyhtiön parkkiksella. (Ja noppa naftaliinissa jossain Pohjanmaan ladossa)
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.