Luukasko temppuilee?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
orava
"Turbo"
Viestit: 252
Liittynyt: To Touko 08, 2003 11:00
Paikkakunta: Joensuu

Luukasko temppuilee?

Viesti Kirjoittaja orava »

Tänään teki T16 -92 ihme tempun, rupesi hyvin satunnaisesti pätkäisemään koneen sammuksiin ajossa, kuitenkin samantien lähti tulille uudestaan kun starttasi, tuntui vaativan kuitenkin starttauksen (eli virrat välillä veks), rullaamalla ei ainakaan heti startannut. Check engine ei syttynyt missään vaiheessa ja kulkupuoli muuten täysin normaali, eli kovaa menee :-) Reilu vuosi sitten teki samansuuntaisen tempun, jolloin laitoin kokeeksi CRC:tä IMM:n liittimeen, eikä temppuillut ennenkuin nyt. Matkalla suhautin taas CRC:tä liittimeen, ja ainakin loppumatkan (4km) toimi taas moitteetta. Toivottavasti toimii jatkossakin. Onkohan muilla ollut samansuuntaisia ongelmia? Pidän ainakin varuilla myös sytkävahvaria hanskiksessa, jos vaikka ongelma johtuukin siitä, mitä kyllä vahvasti epäilen.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ennemmin ehkä epäilisin jotain sähkövikaa, juuri jotain kontakti häiriötä tai virtalukkoa??
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
protossi
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: To Heinä 31, 2003 15:56
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja protossi »

kojelaudan alla on paineanturi/kytkin, joka voi tehdä juuri tuon. Kytkin viallinen, kontaktihäiriö tai liian suuret ahdot aiheuttaa bensansyötön katkeamisen. Meno jatkuu taas, kun auton resetoi. Näin ainakin ässässä, jossa on samainen Lucas.
#1688
900 "S" 3D -92
900 T16 3D -85
900 C 3D -89
orava
"Turbo"
Viestit: 252
Liittynyt: To Touko 08, 2003 11:00
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja orava »

En kyllä usko että on tuossa ylipainekytkimessä, sen katkaisunkin olen joskus talvella kovilla ahdoilla huomannut (vaikka se on säädetty tappiin, eli noin 1,3 bariin). Tuo minun katkominen ei tapahtunut edes ahdoilla. Ja yleensä ylipainekytkin yleensä antaa kuitenkin puhdin suht nopeesti takaisin. Tietysti kontaktivika voisi aina olla siinäkin.
Todennäköinen syy on tuo ilmamassamittarin liitin. Ei ole CRC:n suihkautuksen jälkeen enää temppuillut. Ensi keväänä sitten pitää varmaan taas suhautella...
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

en heti uskoisi että immun liitin autoa sammuttaisi...?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin