H-koneen kannentiivisteestä
H-koneen kannentiivisteestä
Onkos teidän kannen tiivisteessäissä olleet identtiset reiät kannen ja lohkon reikien kanssa? Ostamassani yläpuolen tiivistesarjan kannentiivisteessä kun ei ole kaikkien kannen reikien kohdalla reikiä ja osassa on vain paljon pienemmät reiät?? Tiivistesarja on kuitenkin oikealle vuosimallille ja oikea muutenkin. Eikös ne pitäisi olla täysin vastaavat reiät tiivisteessä ja kannessa/lohkossa. Noissa h-koneissa kun ei vuosimallillakaan eikä millään ole mitään eroa. Mitä minä en tässä nyt ymmärrä?
#1890
Reikien yksi tarkoitus on lohkon ilmautuminen, eli jäähdytysjärjestelmää täytettäessä ilma pääsee lohkon lokeroista nousemaan suoraan kanteen. Nyt, jos reikiä ei olisi, lohkoon jäisi paljon ilmaa. Toinen syy on jäähdytyskierron säätö, eli reikien kokoja passaamalla on saatu kaikkien sylinterien jäähdytys osapuilleen samanlaiseksi. Ei siis missään Herran rakkaudessa pidä mennä niitä reikiä muuttamaan itse. Jäähdytyskierto ei toimi enää oikein, kun osa vedestä oikaisee eikä käy koneen toisessa päässä jäähdyttämässä termarista kauimpana olevia sylinterejä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01