H-koneen kannentiivisteestä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

H-koneen kannentiivisteestä

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Onkos teidän kannen tiivisteessäissä olleet identtiset reiät kannen ja lohkon reikien kanssa? Ostamassani yläpuolen tiivistesarjan kannentiivisteessä kun ei ole kaikkien kannen reikien kohdalla reikiä ja osassa on vain paljon pienemmät reiät?? Tiivistesarja on kuitenkin oikealle vuosimallille ja oikea muutenkin. Eikös ne pitäisi olla täysin vastaavat reiät tiivisteessä ja kannessa/lohkossa. Noissa h-koneissa kun ei vuosimallillakaan eikä millään ole mitään eroa. Mitä minä en tässä nyt ymmärrä?
#1890
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7568
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

niin

Viesti Kirjoittaja mestari »

muistaakseni on .vertaa vanhaan pahviin .mäkin löin läjään kannen tosin oikaisin aarporassa enste
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

kasaan vain jos tiiviste on H-koneeseen,ei ole kuin yhtä mallia tiivistettä 8-V 81-90 H-koneeseen! 8O
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Se että reiät pienenevät toista päätyä kohti, on nestekierron kannalta tahallaan tehty. Ei siis valmistusvirhe. :)
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Hyvä näin, niin ajattelinkin että tässä on joku tarkoituksellinen juttu mitä minä en hoksaa nyt. :)
#1890
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Reikien yksi tarkoitus on lohkon ilmautuminen, eli jäähdytysjärjestelmää täytettäessä ilma pääsee lohkon lokeroista nousemaan suoraan kanteen. Nyt, jos reikiä ei olisi, lohkoon jäisi paljon ilmaa. Toinen syy on jäähdytyskierron säätö, eli reikien kokoja passaamalla on saatu kaikkien sylinterien jäähdytys osapuilleen samanlaiseksi. Ei siis missään Herran rakkaudessa pidä mennä niitä reikiä muuttamaan itse. Jäähdytyskierto ei toimi enää oikein, kun osa vedestä oikaisee eikä käy koneen toisessa päässä jäähdyttämässä termarista kauimpana olevia sylinterejä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin