Käytin rattia kummassakin äärilaidassa ja lähdin koemielessä jatkamaan matkaa. Ihmetys oli suuri kun vemputus olikin nyt poissa. Ehdin jatkaa matkaa jonkun kilometrin niin yht´äkkiä vemputus palasi takaisin. Toistin samat toimet kuin ensimmäiselläkin kertaa (pysäytys, pyörien välyksen tarkistus ja ratin äärilaidoissa käyttö) ja vemputus katosi taasen. Tämän jälkeen vemputus palaili aina muutaman kilometrin välein takasin. Huomasin, että yleensä se iski silloin kun vauhti oli n. 80-90kmh tai vähemmän ja veto ei ollut päällä tai moottorijarrutusvaiheessa.
Huomasin myös sen, että kun pysäyksissä käänsin ratin viimeiseksi oikeaan äärilaitaan, niin vemputus pysyi pitempään poissa. Myöskin kun autolla vedätti kokoajan ja väh. 100kmh niin vemputus ei palannut.
Missähän vika voisi olla? ..välystä ei laakereista tai pallonivelistä ei tunnu voimakkaalla etu renkaiden vääntelylläkään. Vasemmanpuoleinen ulommainen vetonivel voi olla heikentynyt, sillä parkkipaikalta lähtiessä, kun ratti on käännetty jyrkkään kulmaan, kuuluu vetonivelestä ratinaa. Pyöränlaakerit on vaihdettu kummallekin etupuolelle alle 40000km sisällä eivätkä nuo lämpene ajossa, joten ei varmaan noista ole kyse. Mutta voisiko tuo nivel olla syyllinen ongelmaan? Laittakaa ihmeessä neuvoja, jos jotain tulee mieleen. Ei voi oikein alkaa korjaamaan kun ei ole hajua, että missä vika ja huomenna pitäisi lähtä 350km lenkille.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)