99 tuplakaasari

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Dreikki
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: La Maalis 13, 2004 10:56
Paikkakunta: Unixverstas Olutensin, Finlandia Vodka

99 tuplakaasari

Viesti Kirjoittaja Dreikki »

NO NIIN!!! Nyt kun on nimimerkin alle ansaittu enemmän ja vähemmän paskaa kirjoittamalla "tuplakaasari" arvo niin ajattelinpa sitten juhlistaa
asiaa hommaamalla TUPLAKAASARI imusarjan omaan saab 99 käyttöautooni. :twisted:

GLs malleissahan on se joku 2 x strömppä 150 ja GL malleissa 1 x 175 ...
kuinka paljon nämä kaksi kaasaria eroaa toisistaan ?

tarkoitus olisi laittaa 2 kpl nuita 175 kaasaria kiinni ja mietin että
mahtaako kone tukehtua bensaan tuolla vakionokalla ...

mahtaako mistään enää saada kevyesti jyrkennettyä nokka-akselia kyseiseen kumijalkaan ?
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Eipä se taida ihan ongelmitta projekti mennä, pakkaa nuo 150 strömpät olemaan hiukka pienemmät mitä 175.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8097
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

No eihän se sitten ole edes projekti, vaan rutiinia, jos ei ole jotain ongelmaa ratkaistavana :wink: Ei kun kokeilemaan...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

oon itekkin miettiny samaa et laittais isommat, mutta eivät muistaakseni passaa tuohon imusarjaan.. :roll: ja vievät paljon bensaa.. joten säädin nuo pikku zenithit jotka on toiminu aina hyvin.. :) mutta kaikkea saa kokeilla.. :wink:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Onhan se hieoa, että yritetään sovittaa sopimattomat osat sopimaan :)

Itse tyydyn kuitenkin kahteen vakioon, itseasiassa mun neljässä autossani on yhteensä seitsemän kaasaria, vihreä on ainoa soolokaasarinen (vielä).
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Dreikki
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: La Maalis 13, 2004 10:56
Paikkakunta: Unixverstas Olutensin, Finlandia Vodka

Viesti Kirjoittaja Dreikki »

gls kirjoitti:oon itekkin miettiny samaa et laittais isommat, mutta eivät muistaakseni passaa tuohon imusarjaan.. :roll: ja vievät paljon bensaa.. joten säädin nuo pikku zenithit jotka on toiminu aina hyvin.. :) mutta kaikkea saa kokeilla.. :wink:
mulla on imusarja rakennettu sillain että saa 2 isoa strömppää :)
sen takia kiinnostus moiseen nysväämiseen olisi.
jätetää rikkaille bensalastu,downpipe sun muut virivitukkeet. :lol:

persaukisena pääsis halvemmalla jos tuo kokoonpano toimii ja
tois enemmän vääntöjä.

tässä kuvat:

http://kotinetti.suomi.net/jmn/ranesarja1.jpg
http://kotinetti.suomi.net/jmn/ranesarja2.jpg
http://kotinetti.suomi.net/jmn/ranesarja3.jpg
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

nojoo tuonhan pitäis toimia kun vaan vivustot saat toimimaan, kokeile ihmeessä! :D lisää vääntöä saat helposti myös kun laitat peltipakosarjan ja avaramman putkiston, mun GLs 99:ssä ainakin vaikutti huomattavasti.. :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

:D Onnea projektille, tigilläkös toi on ympätty kasaan? Kannattaa varmaan kokeilla volvon kaasareita (tuplia) niin saa valmiin paketin.
Volvossa ainakin on hieman laihemmat neulat 2x asennuksessa mitä 1x, eikä ne vie volvossa ainakaan yhtään enempää soppaa säädöissään ollessaan mitä 1 kaasari.
Mitään hirmu viriviri nokkaa ei kannata S.U tyyppisten kaasareiden kanssa käyttää, saa aikaan vain ns lossimoottorin :D
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Dreikki kirjoitti:mulla on imusarja rakennettu sillain että saa 2 isoa strömppää :) sen takia kiinnostus moiseen nysväämiseen olisi
Pitäis kai tuon toimia. Itse tuota myös usein suunnittelin, mutta jäi toteuttamatta. Onko sulla kaikki petrovermeet vielä paikallaan tuossa 99:ssä :?:
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Dreikki
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: La Maalis 13, 2004 10:56
Paikkakunta: Unixverstas Olutensin, Finlandia Vodka

Viesti Kirjoittaja Dreikki »

rr kirjoitti:
Dreikki kirjoitti:mulla on imusarja rakennettu sillain että saa 2 isoa strömppää :) sen takia kiinnostus moiseen nysväämiseen olisi
Pitäis kai tuon toimia. Itse tuota myös usein suunnittelin, mutta jäi toteuttamatta. Onko sulla kaikki petrovermeet vielä paikallaan tuossa 99:ssä :?:
auton takana on ainakin paikka mistä petroa voi laittaa ja letkut menee jonnekkin, en ole tutkinut. kojelaudassa on bensa/petro kytkin.

moottori on vaihdettu 206 000 km ajettuun tavalliseen bensiinimoottoriin
koska suunittelin remontoivani petrokoneen ja tehdä siitä T8 kunhan
sais jostain rahaa irrotettua aluksi laakereihin jne osiin.

tosin tuo projekti varmaa jää harmaan tulevaisuuteen kun pitäisi tuo
pikkuista vaille valmis 900 T8 projektiki saaha liikenteeseen...
sekin tökkäs rahan puutteeseen :lol:
Vastaa Viestiin