900 kiukuttelee kylmällä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
900 kiukuttelee kylmällä
Auto on 900 turbo 8v vm 84 k-jetillä. Auto lähtee lämpimässä (ainakin 10 asteisessa tallissa) käyntiin kuin palmupuun alta. Kiukuttelua alkaa ilmenemään kun mennään tuonne nollan alapuolelle. Saapia saa startata n. 3-5 kertaa. Kuitenkin joka kerta kun avaimesta kääntää saapi hörähtää käyntiin ja käy noin pari sekuntia ja sammuu. Yleensä starttauksen jälkeen kiekat vähän reilun tonnin sitten putoaa hetkellisesti 300 ja sammuu. Kaasun painallus tahtoo aina sammuttaa moottorin, ja pahimmassa tapauksessa kastelee tulpat. Kun muutaman kerran on startannut ja kone hörähtänyt, se alkaa käymään ihan normaalisti. Muita käyntihäiriöitä ei ole ilmennyt. Lämpimällä moottorilla vastaavaa ei ilmene. Muutaman tunnin seisomisen jälkeen alkaa taas vaatimaan useita starttauksia. Olisi siis mukavaa jos joku osaisi kertoa mistä vikoja lähteä etsimään, etten suotta tutki vääriä kohteita.
Itselläni on juuri samankuuloinen vika.
Lähti tänään roikan nokasta käyntiin kuin palmun alta.
Starttasi hyvin, kiekat juuri reilun tonnin.
Sitten kun painaa kaasua, röpeltää hirveänä ja sitten vasta tasottuu kaasu.
eli kun painan kiekat 2000, röpeltää noustessa ja kun saavuttaa tuon lukeman tasaantuu normaaliksi.
tyhjäkäynti tahtoo rääpistellä 300 välillä, ja sammuu silloin tällöin.
Yrittää startata, ei mitään, pyörii vaan.
Odotan minuutin pari, starttaan, ja hoplaa, taas mennään.
Tämä kaikki siis kylmänä, vuorokausien seisonnan jälkeen.
Onko vika ajon puutteessa, vai lieneekö tulpat tai virranjakajan osat viallisia (kosteutta?)
Neuvokaa minua, autoni on muuten iivari
Lähti tänään roikan nokasta käyntiin kuin palmun alta.
Starttasi hyvin, kiekat juuri reilun tonnin.
Sitten kun painaa kaasua, röpeltää hirveänä ja sitten vasta tasottuu kaasu.
eli kun painan kiekat 2000, röpeltää noustessa ja kun saavuttaa tuon lukeman tasaantuu normaaliksi.
tyhjäkäynti tahtoo rääpistellä 300 välillä, ja sammuu silloin tällöin.
Yrittää startata, ei mitään, pyörii vaan.
Odotan minuutin pari, starttaan, ja hoplaa, taas mennään.
Tämä kaikki siis kylmänä, vuorokausien seisonnan jälkeen.
Onko vika ajon puutteessa, vai lieneekö tulpat tai virranjakajan osat viallisia (kosteutta?)
Neuvokaa minua, autoni on muuten iivari
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Mullakin sama juttu -87 iivarissa...
Mulle ehdotettiin bensapumpun takaisuventtiiliä... että se vuotaa ja hukkaa paineet.
Toinen on vuotavat suuttimet,,, hukkaa paineet...
Itse tsekkasin kylmäkäyntisuuttimen, joka antaa lisää bensaa startatessa-toimii, sitten tarkastin lisäilmaventtiilin-toimii.
En ole viitsinyt takaiskuventtiiliä tarkastaa vielä... täytyy ksttoo jos vika tai ominaisuus jää pysyväksi...
Roikan päästä lähtee aina ekalla ja + kelillä aina ekalla, mutta pakkasilla esiintyy... viittais mun mielestä kylmäkäynti puolelle...
Ohjauspaineventtiilin toimintaa on arveltu ??? sitäkään en ole tarkistanut... mitä sieltä voi edes mennä pieleen... ???
Aina lähtee käyntiin kun painaa vähän kaasua, että saa ne kierrokset ylös,,, silloin ei sammu... Voisko olla sökö se ihme termostaattiohjattu kasunpainaja
siinä kaasuvaijerin kohdalla...
Taidan kokeilla suhauttaa kylmäspreitä sen päälle ja katsoa toimiiko se ???
Mystinen vehe toi k-jetsoni![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Mulle ehdotettiin bensapumpun takaisuventtiiliä... että se vuotaa ja hukkaa paineet.
Toinen on vuotavat suuttimet,,, hukkaa paineet...
Itse tsekkasin kylmäkäyntisuuttimen, joka antaa lisää bensaa startatessa-toimii, sitten tarkastin lisäilmaventtiilin-toimii.
En ole viitsinyt takaiskuventtiiliä tarkastaa vielä... täytyy ksttoo jos vika tai ominaisuus jää pysyväksi...
Roikan päästä lähtee aina ekalla ja + kelillä aina ekalla, mutta pakkasilla esiintyy... viittais mun mielestä kylmäkäynti puolelle...
Ohjauspaineventtiilin toimintaa on arveltu ??? sitäkään en ole tarkistanut... mitä sieltä voi edes mennä pieleen... ???
Aina lähtee käyntiin kun painaa vähän kaasua, että saa ne kierrokset ylös,,, silloin ei sammu... Voisko olla sökö se ihme termostaattiohjattu kasunpainaja
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Taidan kokeilla suhauttaa kylmäspreitä sen päälle ja katsoa toimiiko se ???
Mystinen vehe toi k-jetsoni
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Kuulostaa tutuille vaivoille. Mutta mulla se rupes käymään kolmella ja sammu. Eikä enään lähteny.
Lisäilmaventtiili oli rikki vaihdoin sen ja rupes käymään ja parin loistokkaan pakkaspäivän jälkeen lopetti.
Kuukauden mietin ja kyselin ja eilen vein alanasiantuntialle. Jos nyt vaikka tulis valmista.
Mutta just noi kylmäkäyntihäiriöt mullakin oli...
ja k-jetti 8v
Lisäilmaventtiili oli rikki vaihdoin sen ja rupes käymään ja parin loistokkaan pakkaspäivän jälkeen lopetti.
Kuukauden mietin ja kyselin ja eilen vein alanasiantuntialle. Jos nyt vaikka tulis valmista.
Mutta just noi kylmäkäyntihäiriöt mullakin oli...
ja k-jetti 8v
Minullakin sama ongelma T8 Kjet 84 APC
Ruotsista poimittua : Ongelma esiintyy kun ohjausboxi on menossa ??
Joltain oli ongelma hävinnyt vasta kun virranjakajan sisäkalut oli vaihdettu
Motonetin palstalla on aiheesta keskusteltu, kannattaa katsoa. Ehdottavat että aikakytkintä tulisi vaihtaa.
Jospa joku tietäisi.
Ollaan tästä ongelmasta sorruttu epätoivoon , joku ruotsalainen ei jaksanut tämän kanssa ja laittoi pelinsä kiertoon.
Ei näitä kokeiluja viitsi tehdä kadunvarrella 10 asteen pakkasessa.
Jospa joku tietäisi. Martin
Ruotsista poimittua : Ongelma esiintyy kun ohjausboxi on menossa ??
Joltain oli ongelma hävinnyt vasta kun virranjakajan sisäkalut oli vaihdettu
Motonetin palstalla on aiheesta keskusteltu, kannattaa katsoa. Ehdottavat että aikakytkintä tulisi vaihtaa.
Jospa joku tietäisi.
Ollaan tästä ongelmasta sorruttu epätoivoon , joku ruotsalainen ei jaksanut tämän kanssa ja laittoi pelinsä kiertoon.
Ei näitä kokeiluja viitsi tehdä kadunvarrella 10 asteen pakkasessa.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Jospa joku tietäisi. Martin
Käynnistys
Minä tiedän! Vika on polttoaineenpaineensäätimessä! minulla oli samanlaisia oireita kuin teillä. Säädin vaihtoon ja valmista tulee ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)