SP lupaa tehoja tuolla steg kolmosella +65 hv ja vääntöä +138Nm. Onkohan nuo luvut kaukana todellisuudesta? Onko kenelläkään vanhassa T8 satkussa tällaista systeemiä? Kannattaisiko myös pistää esim. tonnarin IC:n tällaisen muutoksen jälkeen? Ajattelin että jos keväällä tällaisen survoisi autoon. Vai kannattaako? Toinen vaihtoehto olisi MapTun, mutta heillä ei taida löytyä näin vanhoihin peleihin mitään..
Utbytes Grupp A turboaggregat (trim60) -> garrettin t03 trim 60 kompuralla ja hiotuilla siivillä (sp:n mukaan riittää 300hk, rek. max 1,5 bar)
Tilläggsinsprutning -> eikös tuo ole jonkinlainen painekytkimen ohjaama lisärikastushärveli?
onko silloin tuo (trim 60 eli) 60kompura jos turbon malli kilvessä lukee esim. TB0360 tai niinkun itellä on TB0339 ja toisella kaverilla TB0361 ja toisella kaverilla volessa TB03, ja jos kaikki laittaa riviin vierekkäin niin on niissä eroja (tb03-tb0339-tb0361)
Mistä kohdasta tuo mitta oikeen on?
Kompressori- tai turbiinipyörän trimmin laskemiseksi pitää tietää pyörän molemmat halkaisijat ja kaava menee seuraavasti:
Trim= 100*((pyörän pikkuhalkaisija)^2/(pyörän isohalkaisija)^2)
Pääsis varmasti halvemmalla kun modaisit ihan itse sen APC boxin ja rakentelisit sen lisärikastus järjestelmän siihen ja jos putkiston rakentelu ei kiinnnosta niin tilaat vaikka pelkästään sen...Se SP:n viri APC boxihan on kaiketi periaattessa ruuvailtu vakioboxi jollaisen voipi aika helpolla väsätä itsekkin...
No tuon JT:n putki on jo autossa. Ajattelin vaan jos itse alkaa kolvaamaan boxia ja jokin menee pieleen, niin onpahan ainakin kenelle meuhata, siis jos boxin tilais SP:ltä.. Ja kaippa noilla jonkinlainen (perävalo)-takuu on..
Bensa puoli on se mikä alkaa ekana tökkimään noissa teidän peleissä .
Sen jälkeen pitää muuttaa virranjakajaa.
Nää kikottimet alkaa nakuttamaan ja laulu loppuu lyhyeen.
Orkkis kansi pahvi kestää 1.2 bar painetta jatkuvasti. Siitä ylemmäs ei kauaa. Kokeiltu.
Täällä useasti puhutaan kaikista step sitä ja tätä noi og on sodan aikaista tekniikkaa ja niihin pätee ihan perinteinen virittäminen
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Need more speed kirjoitti:Täällä useasti puhutaan kaikista step sitä ja tätä noi og on sodan aikaista tekniikkaa ja niihin pätee ihan perinteinen virittäminen
JUURI NÄIN!
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Need more speed kirjoitti:Täällä useasti puhutaan kaikista step sitä ja tätä noi og on sodan aikaista tekniikkaa ja niihin pätee ihan perinteinen virittäminen
JUURI NÄIN!
Nämä sanat halusinkin kuulla. Eli sormet rasvassa virittään satkua Eikä mitään softapuolen häröilyjä
Sodanaikaistapa hyvinkin...mutta siitä huolimatta tai ehkä juuri siksi nämä sotakoneet tuottavatkin monesti harmaita hiuksia ja kylmää hikeä ns. "uudempien" automobiilien kuljettajille