OG900 SP steg 3

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

OG900 SP steg 3

Viesti Kirjoittaja Make »

Voisiko joku vähän valaista.

3" Sportavgassystem = Onkohan tämä JT:n putki??

Utbytes Grupp A turboaggregat (trim60) = apua... 8O

Tilläggsinsprutning = apua... 8O

SP lupaa tehoja tuolla steg kolmosella +65 hv ja vääntöä +138Nm. Onkohan nuo luvut kaukana todellisuudesta? Onko kenelläkään vanhassa T8 satkussa tällaista systeemiä? Kannattaisiko myös pistää esim. tonnarin IC:n tällaisen muutoksen jälkeen? Ajattelin että jos keväällä tällaisen survoisi autoon. Vai kannattaako? Toinen vaihtoehto olisi MapTun, mutta heillä ei taida löytyä näin vanhoihin peleihin mitään.. :oops:

http://www.speedparts.se/prod/newupgrad ... ukat.shtml
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
T16lucas
"Saabisti"
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Syys 17, 2003 19:39
Paikkakunta: Liminka city

Viesti Kirjoittaja T16lucas »

Utbytes Grupp A turboaggregat (trim60) -> garrettin t03 trim 60 kompuralla ja hiotuilla siivillä (sp:n mukaan riittää 300hk, rek. max 1,5 bar)
Tilläggsinsprutning -> eikös tuo ole jonkinlainen painekytkimen ohjaama lisärikastushärveli?
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

ahaa

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

onko silloin tuo (trim 60 eli) 60kompura jos turbon malli kilvessä lukee esim. TB0360 tai niinkun itellä on TB0339 ja toisella kaverilla TB0361 ja toisella kaverilla volessa TB03, ja jos kaikki laittaa riviin vierekkäin niin on niissä eroja (tb03-tb0339-tb0361)
Mistä kohdasta tuo mitta oikeen on?
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
TDIfreak
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 13:50

Viesti Kirjoittaja TDIfreak »

Kompressori- tai turbiinipyörän trimmin laskemiseksi pitää tietää pyörän molemmat halkaisijat ja kaava menee seuraavasti:
Trim= 100*((pyörän pikkuhalkaisija)^2/(pyörän isohalkaisija)^2)
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

no nyt selvis. :lol:
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Pääsis varmasti halvemmalla kun modaisit ihan itse sen APC boxin ja rakentelisit sen lisärikastus järjestelmän siihen ja jos putkiston rakentelu ei kiinnnosta niin tilaat vaikka pelkästään sen...Se SP:n viri APC boxihan on kaiketi periaattessa ruuvailtu vakioboxi jollaisen voipi aika helpolla väsätä itsekkin...
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

No tuon JT:n putki on jo autossa. Ajattelin vaan jos itse alkaa kolvaamaan boxia ja jokin menee pieleen, niin onpahan ainakin kenelle meuhata, siis jos boxin tilais SP:ltä.. 8) Ja kaippa noilla jonkinlainen (perävalo)-takuu on.. :lol:
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Need more speed
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
Paikkakunta: Riihimäki

Ennen noita "steppejä"

Viesti Kirjoittaja Need more speed »

Bensa puoli on se mikä alkaa ekana tökkimään noissa teidän peleissä .
Sen jälkeen pitää muuttaa virranjakajaa.
Nää kikottimet alkaa nakuttamaan ja laulu loppuu lyhyeen.
Orkkis kansi pahvi kestää 1.2 bar painetta jatkuvasti. Siitä ylemmäs ei kauaa. Kokeiltu.
Täällä useasti puhutaan kaikista step sitä ja tätä noi og on sodan aikaista tekniikkaa ja niihin pätee ihan perinteinen virittäminen
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Re: Ennen noita "steppejä"

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Need more speed kirjoitti:Täällä useasti puhutaan kaikista step sitä ja tätä noi og on sodan aikaista tekniikkaa ja niihin pätee ihan perinteinen virittäminen
JUURI NÄIN!
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Ennen noita "steppejä"

Viesti Kirjoittaja Make »

kallejh kirjoitti:
Need more speed kirjoitti:Täällä useasti puhutaan kaikista step sitä ja tätä noi og on sodan aikaista tekniikkaa ja niihin pätee ihan perinteinen virittäminen
JUURI NÄIN!
Nämä sanat halusinkin kuulla. Eli sormet rasvassa virittään satkua :wink: Eikä mitään softapuolen häröilyjä :mrgreen:
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Sodanaikaistapa hyvinkin...mutta siitä huolimatta tai ehkä juuri siksi nämä sotakoneet tuottavatkin monesti harmaita hiuksia ja kylmää hikeä ns. "uudempien" automobiilien kuljettajille :lol:
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Vastaa Viestiin