Saabin rassaus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
arnoldi
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 12:27
Paikkakunta: Tampere

Masan sanoin

Viesti Kirjoittaja arnoldi »

Elämä onn livee! Varsinki sabamn kans ja ilmanki.Turha tästä kellään herneitä vetasta. neniin.,
kf3461
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 08:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kf3461 »

Joo, jos näitä ei säädä, niin tehdään remonttia. Merkistä riippumatta
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Voe voe sentään.

Pemarin rassailu se vasta turhaa onkin..

Itse olen toki jäävi mitään sanomaan kun melkein "huvikseni" OG-saabia laittelen. Uudempi ei ole edes harkinnassa...puhumattakaan mikään muu merkki.

Veikkaan että palaat vielä tänne :wink:
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Onnea vain

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Kyllähän se vanhojen satkujen kanssa taitaa olla jatkuvaa pikkuremonttia, varsinkin jos ei voi olla välittämättä kaiken maailman pikkuvioista kuten allekirjoittanut. Uudemmat coupé-bemarit (300-sarja, 90-luvulta lähtien) ovat kyllä nättejä ja itsekin toki haluaisin päästä moista kokeilemaan, suoran kutosen murina kiinnostaisi kovasti. Bemut vain ikävä kyllä ovat monta kertaluokkaa kalliimpia kuin esim. og900 Aero joka kuitenkin tarjoaa ainakin allekirjoittaneelle paljon.

Paljon onnea uuden Bemarin kanssa, auto on varmasti hyvä ja kaikki nämä ovat loppujen lopuksi makuasioita :)
arnoldi
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 12:27
Paikkakunta: Tampere

Bemu vs saba

Viesti Kirjoittaja arnoldi »

Äskettäin lastasin luotto og combiin yhden huoneen huonekalut. Takapenkit nurin ja tilaa oli kuin isommassa varastossa.Eipä ole viime talven jälkeen mitään tarvinnut tuohon tehdä ja on toiminut kuin junan vessa. Sellasta kutoskoneella olevaa bemua olen haaveillut. Pitäisiköhän jättää kruisailu autoksi toi saba. Vasta maalattukkin.Festareille olisi saballa tarkoitus lähtee takapenkit nurin ja patja sisään vaan!
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

saabi on yksi parhaimmista vaihto ehdoista kun ollaan ostamassa vanhaa autoa se on kaikin puolin yksinkertaista huoltaa ja korjata. kun kerran vuodessa tekee isomman huolto urakan niin silla pääsee varmasti taas vuoden eteen päin tietysti jotain kulumisesta johtuvaa voi tulla mutta niin hän uusissakin autoissa tulee.
jos benben olet ostamassa niin suosittelen pitäytymään yhdeksän kymmen luvun alun ja puolivälin autoissa niin voit tehdä perus huollot itse eikä ole niin kalliita sähkövikoja. volvoja ammatikseni korjaavana voin sanoa että jos uuden auton ostaa eikä itse sitä huolla niin huoltosopimus kannattaa on sen verran hintavia huoltoja harvan esimerkiksi volvo v70 huollon loppu hinnaksi tulee alle 1000 euroa. siksi itse olen todennut että mielummin vanha hyvä laadukas auto jota pitää kunnossa itse kuin uusi halpa perus auto jonka hinta tippuu silmissä ja huoltaa sitäkin täytyy. jos vanhan kanssa jaksaa pelata niin se kannattaa taloudellisesti halpoja kilometrejä.

osia vanhaan saa hyvin käytettynä edullisesti ja maksaa ne uudet varaosat saman verran siihen uuteenkin autoon ellei jopa enemmän kiun vanhaa.

tietysti bemarissa on vähemmän huollettavaa kun ei vuosia ja kilometrejä ole kertynyt. jarrut ja alusta tarvitsevat yhtä lailla huolen pitoa kuin vanha saapisi vaika auto olisi uudempi.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Saippualaatikko
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saippualaatikko »

Eikös siinä tylsyys iske kun ei ole vanhaa saapasta mitä ihmetellä, kirota ja korjata? Niin ja "vanhalla" OG satkullahan on jo luonne siitä ei pääse yli eikä ympäri. Ja siinä muuten sitten haikeana muistelet satkuasi, kun bemarista menee joku pieni nappi rikki ja korjaamo lähettää parin tonnin laskun. (taisi mennä jo liioittelun puolelle :D )

OT: Kuvittelenko vain, mutta onko viime aikoina tullut paljon viestejä tyyliin: @&%? nyt kyllä ostan uuden auton toista merkkiä, kun tulee kalliiksi, ei jaksa korjata , kuluttaa paljon jne...?
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

vähän mutta ei paljoa!!!!!
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Nii-i, ja kun menee "muutama" vuosi ja yks/kaks bemua niin johan kierretään autokauppoja muuta merkkiä etsiessä (ja yleensä mitä seurannut, niin se on vielä saab :roll: )

Memareihin ei ainakaan oman kokemuksen mukaan mahdu muuta kuin kuskien iso ego ja muijan meikkilaukku....
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

mies vaan yrittää vedättää hazardina, rassannu bemppuu niin jotta göölfrendi venaa jo suoria nelosia, siks runosuoni pursuuuuuuuuuuuuuuuuuuu yli direktiivien...

tai sit mummu kuallu ja jättäny miähelle 2 lammasta perinnöksi, mies ihan sekona ku ei tiiä mis järjestykses perintöö alkas nauttiiiiiin.
kyl se siit
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

Nonniii!!! siinä menee taas yks mies piloille, jos meinaat saabista luopua! :o Harmi jos näin käy, ei niitä autoja pidä niin vakavasti ottaa!

Mitäs meinsit sit kaikki vapaa ajat tehdä jos ei ole saabia rassattavana? :wink:

MIKS BMW?!?!?!

Nooo ei kannata kaikkea ottaa liian vakavasti :wink: 8O
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

eikö se nyt ihan normaalia ole että ihmiset autoa vaihtaa, eivät kaikki ole saabisteja, mulle ei tässä vaiheessa tulisi mieleenkään vaihtaa saabista, eikä edes korimallista (OG900). menossa viides satku.

mutta pidä nyt edes tuo saabi fiilistely autona, väittäisin että siinä kumminkin on enemmän tunnelmaa, naureskella sille kunka paljon sen kanssa on kirottu jne :)
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
arnoldi
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 12:27
Paikkakunta: Tampere

Fiilistely

Viesti Kirjoittaja arnoldi »

Mun vanhalla rouvalla on kyllä luonne se täytyy myöntää. Ollu suopeena mulle jo pitkään ku oon sitä hieronu sopivasti aina välillä. Toi perintö lampaat oli kova heitto. Jos lampaita perisin niin paistiksi ja uuniin vaan.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Itsellänikin meni tänään (taas) hermo saabiini, mutta kun en ole pitkävihainen, niin puin taas työvaatteet ylleni, mulla ei ole saabeja ollut kuin vasta vuoden, enkä väitä selvinneeni ongelmitta, mutta eipä ole kyllä merkinvaihto ollut mielessä, Saabinvaihto sensijaan parikin kertaa, mutta onneksi olen pysynyt lujana tuon luottopelini kanssa :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Riku
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 11:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Riku »

Bemussa nyt niin vikaa autona ole...tulee ajettua duunis sellaista silloin tällöin. Mut kyllä siitäkin itkua tulee kun paja kutsuu...jos valuutta puoli on kunnossa niin ei sitten mitään, mutta kuuluu sarjaan autot joita et itse rukkaa jos kyseessä uudehko BMW.

Kollega osti coupen 325:n ja on tietysti tyytyväinen...mutta ei menny päästöistä läpi (tuotu Saksasta). Uusi katti à 900 euroa.

Ja vanhojen autojen kanssa on aina kädet rasvassa..oli merkki mikä hyvänsä..että turha sitä nyt on yleistää ett "mun saabi ja nönnönnöö..."

Kesä edessä ja iloisia kilometrejä...autolla ku autolla!
Valoista valoihin ja HAPPEEEE.......
Vastaa Viestiin