99 turboa rakentamassa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

99 turboa rakentamassa

Viesti Kirjoittaja gls »

eli onko h ja b turbokoneissa samat puristukset kuin petrokoneissa(7,2)? männät ainaski on samat.

ajattelin että jos löytäis jostain rikkinäisen turbokoneen niin voisiko b-petrokonetta käyttää aihiona turbomyllyn rakentamiselle..hmm..
kun ei tunnu löytyvän alkuperäistä b-turboa mistään! h-koneen sovittaminen ei tosin mikään ylivoimainen homma olis mutta b-koneella pääsis kuitenki helpommalla.. :roll: ja b-kone on muutenkin enemmän meikäläisen mieleen.. :wink:
Viimeksi muokannut gls, Ma Kesä 13, 2005 21:53. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

b-turboissa on 7,2 puristukset, samoin kuin petrossa. h-turbossa on korkeammat puristukset (eri männät).

Voi käyttää petroa aihiona varsin hyvin, monet ovat niin tehneetkin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

H-turbo ilman apc:tä niin on juurikin nuo samat 7,2 puristukset.
Näitä oli kait '81?

Juuri tuollainen kone nurkassa odottamassa laittoa...
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Joo, ilman APC:ta on aina nuo 7,2 puristukset. APC:n kanssa sitten 8,5:1 8-venttiilisissä.
Itseltä löytyisi myös tuollaiset petron männät, mutta en taida tähän t16:n laittaa, kun puristukset laskisivat vähän turhan alhaisiksi (7,5) tämän 2,3l kannen kanssa.

Joutenhan olisi vielä tuo 2,0l 16v kansi, pitäisi ehkä keksiä jotain käyttöä niille. 8)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

jepjepjep kaivoin petrokoneen säilöstä pressun alta ja ihan hyvältä näyttää, isännän mukaan vain 240tkm ajettu :D ! ainoa murhe nyt on se kun koneella viimeksi ajettiin (n. vuonna 97.) oli käynyt kolmella, eli yläpäässä jotain vikaa..

mutta ei ole vielä varmaa alanko tuosta rakentamaan kun on tullut jo pari hyvää tarjousta alkuperäisistä turbo myllyistä..
EI MUUTA KUIN LISÄÄ TARJOUKSIA, jos tuommonen turbokone on nurkkiin jäänyt (kaikkea saa tarjota myös h-koneita :) )

nyt pitää lähteä tutkimaan mitä tuolta koneen sisällöistä löytyy.. :) :arrow:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

noniin, petrokone on nyt purettu osiksi ja sisältö näyttää varsin hyvältä mikään ei ollut rikki 8O sylinterit ja männät hyvässä kunnossa samoin kansi ja venttiilit. männänrenkaat tosin väljät ja laakeriliuskat kuluneet eli laakerointi ja rengastus on tulossa.. :roll:

pisti ihmetyttämään kun öljypohjan pohjalla on sellasta puuron tuntoista öljymoskaa..mitä mahtaa olla ja onko se ihan normaalia?? koneella on tosin ajettu viimeksi joskus vuonna 97 että siihen nähen voi olla melko normaalia...

mistä muuten kannattaa hommata nuo männänrenkaat ja laakeriliuskat?motonet?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Vastaa Viestiin