Jakopään osat

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Jakopään osat

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Näyttäis olevan omasta turbomoottorista jakopään ketju finaalissa, ketjunkiristin näyttää kulumaa 14mm :o

Koneella on ajettu 308tkm, tai siis oli. Männissä oli aika tavalla kulumaa, että tuo jakopään kuluminen on kai ihan arvattavissa :?:

Nyt siis pitäis ostaa uudet jakopään osat, mitenkäs motonetin ketju on toiminut ? Näyttää minusta hieman heppoiselta, tiedä sitten.

Ohjurit saabilta tai pcs:ltä.

Mitenkäs ketjun alaratas ? Onko se kuinka todennäköistä, että se myös kulunut.

Käsittääkseni ketjunkiristin ei oikeastaan kulu. Omassa ketjunkiristäjässä oli kuitenkin "poikittaisvälystä", eli se tappi liikkui aika tavalla vrt. lainattuun kiristäjään. Onko tuo kuinka tavallista kulumista ?

Niin kyseessä on 900 Turbo 16V -90.

Kiireesti vinkkejä, että tiedän tilaanko pcs:ltä jakopään korjaussatsin 265?. :roll:
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mielenkiintoista, kun otin oman 311tkm ajetun T16 koneeni auki, niin männät olivat ihan priimat (lukuunottamatta sitä yhtä mäntää joka oli kansikosketuksesta pilalla kiertokangen laakerin pettämisen takia), ei juurikaan mitään kulumaa havaittavissa. Itse männät ja sylinterit olivat siis ihan huippukunnossa, vaikka laakerit oli ihan paskana ja männänrenkaat kuluneet.

Jakopääkin oli kuin uusi, kiristäjä tullut ulos vain muutaman millin. Eli luultavasti oli kyllä ketju vaihdettu..

Motonetin ketjusta ei ole kokemuksia, mutta en usko että se kovin huonokaan on. Rattaat eivät kyllä minusta pahemmin kulu, lähinnä ketju venyy.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin