Syylärin vaihto
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Syylärin vaihto
Varmaankin suurin haverin aiheuttaja satkussani oli syyläri, siinä kun vaan muutama ylin rivi on enään kurrantti, muualta on lamellit hapettunut irti. Syyläri on mulla varastossa ja se pitäis sada vaihdettua. Nythän se käy helposti kun on kone auki ja paljon tilaa.
Mahtuuko syylärin vaihtaa konepellin ollessa paikallaan?
Miten konepelti sitten tulee irroittaa?
Mahtuuko syylärin vaihtaa konepellin ollessa paikallaan?
Miten konepelti sitten tulee irroittaa?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Sen kummemmin en aiheesta käytännön kokemusta omaa, mutta väittäisin että pystyy vaihtamaan konepelti paikoillaan. Työskentelyasennoista tulee vaan hivenen "haastavampia".
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Jos vaan on kaveria apuna, niin konepellin irroitus on niin nopea toimitus, etten rupeaisi selkää katkaisemaan konepelti paikoillaan. 99:n syylärin vaihdoin konepelti paikoillaan, toista kertaa en vaihda.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
ja on kyllä aikasta lailla helppo tuon konepellin irroitus yksinkin!
on "hiukan" helpompaa koneenkin kanssa sählätä kun se ei ole tiellä.
ja saa sen syylärin vielä sillionkon helpolla paikalle kun kone jo sielä on niin ei tarvi syyläriä varoa.
on "hiukan" helpompaa koneenkin kanssa sählätä kun se ei ole tiellä.
ja saa sen syylärin vielä sillionkon helpolla paikalle kun kone jo sielä on niin ei tarvi syyläriä varoa.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Konepellin irroitus on sen verran helppo toimenpide yksinkin että suosittelen ehdottomasti : ) Kaksi 12- tai 13mm -kantaista pulttia irti (saranasysteemin keskellä) ja pelti lähtee suoraan eteenpäin vetämällä, reipas ote vain ja pois nousee. Kunhan vielä muistaa irroittaa pesunesteletkun ensin... Siitä hieno rakenne että pelti pysyy paikallaan vaikkeivat pultit olisi kiinni, ei siis tarvitse äheltää kiinnittäessäkään.
M93 9000 CS Aero (KA)
Kun tuossa pari viikkoa sitten vaihoin kaasarisatkuuni jähdyttimen, ei minulle edes tullut mieleen konepellin irroittaminen. Flektiäkään en muistaakseni saanut irti kun ruuvit olivat pahasti ruostuneet(särkyi yksi torx).
Saab 9-3 2.0T XWD Vector 2009 - käyttöauto
Saab 900 Aero 1988 - harrastusajoneuvo
Ihmiskunnan kolme parasta keksintöä: polkupyörä, sähkökitara ja turboahdin.
Saab 900 Aero 1988 - harrastusajoneuvo
Ihmiskunnan kolme parasta keksintöä: polkupyörä, sähkökitara ja turboahdin.
Re: Syylärin vaihto
Tuli tämäkin ajankohtaiseksi, termari ja syyläri molemmat samantien uusiksi. Pitääkö toi termari jotenkin ilmata, kun osat vaihdettu ja nesteet täytetty?
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Syylärin vaihto
jäähdytysjärjestelmä täytyy aina ilmata.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Syylärin vaihto
Juuh, olipas helppo homma, kun paiskasi konepellin kenturalle remontin ajaksi.
Syylärin pultit antautuivat, samoin flektin ruuvit. Uusi syyläri oli Motonetin Nissens - alumiininen. Flektin ruuvinreiät uudessa syylärissä olivat hieman pielessä (korjattiin viistämällä flektin muovista pieni siivu pois) ja mukana ei tullut mitään kiinnitystarvikkeita, kumeja tms. eli pitää saada vanhasta ehynnä pois.
Termostaatin toinen kiinnityspultti oli melkoisen hankala saada pois, ja osa kierteistä on mennyt pilalle. Sai kuitenkin varoen kiristettyä vielä. Edellinen termostaatin asennus ei ollut ilmeisesti oikein onnistunut, tiivisteura oli vahvasti hapettunut. Samalla oli kätevä tarkistaa runkopalkkien ruosteisuus ja tehdä vähän suojaushommia.
Syylärin pultit antautuivat, samoin flektin ruuvit. Uusi syyläri oli Motonetin Nissens - alumiininen. Flektin ruuvinreiät uudessa syylärissä olivat hieman pielessä (korjattiin viistämällä flektin muovista pieni siivu pois) ja mukana ei tullut mitään kiinnitystarvikkeita, kumeja tms. eli pitää saada vanhasta ehynnä pois.
Termostaatin toinen kiinnityspultti oli melkoisen hankala saada pois, ja osa kierteistä on mennyt pilalle. Sai kuitenkin varoen kiristettyä vielä. Edellinen termostaatin asennus ei ollut ilmeisesti oikein onnistunut, tiivisteura oli vahvasti hapettunut. Samalla oli kätevä tarkistaa runkopalkkien ruosteisuus ja tehdä vähän suojaushommia.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850