Mitä maksaisitte 900 Aerosta
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Mitä maksaisitte 900 Aerosta
Terve
Minulla on mahdollisuus ostaa melkoinen helmi eli täysin alkuperäinen ja ruosteeton 900 Aero vm 1984, ajettu 150 tkm. Alkuperäinen suomiauto, joka on seissyt lämpimässä tallissa viimeiset 10 vuotta, siten että vuosittain sillä on ajettu muutamia kymmeniä kilometrejä. Mitä tällaisesta kannattaa maksaa ? Auto on siis kirjaimellisesti huippukuntoinen.
9-5 Nordic
Minulla on mahdollisuus ostaa melkoinen helmi eli täysin alkuperäinen ja ruosteeton 900 Aero vm 1984, ajettu 150 tkm. Alkuperäinen suomiauto, joka on seissyt lämpimässä tallissa viimeiset 10 vuotta, siten että vuosittain sillä on ajettu muutamia kymmeniä kilometrejä. Mitä tällaisesta kannattaa maksaa ? Auto on siis kirjaimellisesti huippukuntoinen.
9-5 Nordic
Tuollaisella autolle on vaikea tai käytännössä mahdotonta määritellä hintaa. Noin hyvin säilynyttä yksilöä ei pitäisi missään tapauksessa enää liikenteeseen tai ainakaan talvikäyttöön ottaa, vaan säilyttää se "naftaliinissa" ja odottaa museointia (vuonna 2015). Tuollaisten yksiköiden hinta vain kohoaa ja veikkaanpa, että vuonna 2015 museorekisteröidyn 900 Aeron omistaja saa määritellä hinnan ihan vapaasti
Eski
Eski
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Jos välttämättä tuollaisen haluaa niin silloinhan siitä voi maksaa niin paljon kuin lompakko antaa myöten. "Järki hinta", jos nyt sellaista sanaa voi edes käyttää, ei varmasti ole uudempaa saman verran ajettua enempää... ei tässä nyt sentään antiikista puhuta
Sijoituksena, siinä mielessä että siihen sijoitetun pääoman pystyisi joskus vapauttamaan kohtuullisella korolla, tuota ei oikein voi pitää, kuten ei voi kovin montaa muutakaan autoa.
Sijoituksena, siinä mielessä että siihen sijoitetun pääoman pystyisi joskus vapauttamaan kohtuullisella korolla, tuota ei oikein voi pitää, kuten ei voi kovin montaa muutakaan autoa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Kyllä minä siitä sen 5000 olisin voinut jokin aika sitten maksaa, kun etsin uutta autoa.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Ehkä Suomessa tai Ruotsissa ei ainakaan vielä ymmärretä näiden ensimmäisen vuosimallin harvinaisuuksien arvoa, mutta vaikkapa Saksassa tuollaista yksilöä osataan arvostaa ja veikkaanpa, että 10 vuoden päästä täälläkin itketään, kun ei tullut silloin vuonna 2005 investoitua aitoon 900 Aeroon, kun niitä vielä oli tarjolla... Yleensä näiden "keräilyharvinaisuuksien" arvokkaimmat yksilöt ovat ensimmäinen ja viimeinen vuosikerta.
Eski
Eski
Joo meitä hulluja piisaa, jotka tapellaan näiden 21 vuotta vanhojen romujen kanssa ja laitetaan vielä uusia kalliita osia moisiin paskoihin... Samalla rahalla olisi saanut melkein uuden twingon tai ainakin 10 vuotta uudemman GM-saapin, mutta kun pitää olla 900 Aerong900aero kirjoitti:Riippuen siitä onko nahkapenkit ja ilmastointi, jos on niin maks 4-5000, ilman niitä maks 3000. Mutta monet arvostavat varmaankin tuollaista enemmän kuin meikäläinen
Auto on kuitenkin jo 21 vuotta vanha.
Niin ja omaani en myy käytännössä mistään hinnasta...
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Minkäs värinen se on ?
ei -84 aeron hinta vielä nykypäivänä ole kovin pilvissä...
Jos ihan "autona" oisin ostamassa, niin 2500-3500€. Romuja sellaisia näkynyt myynnissä jopa tonnin ja allekkin...
Mutta kumminkin aero kyseessä ja ilmeisesti helmiyksilö, niin 3500-7000€ riippuen varusteista ja väristä. Helmiäisvalkoinen vai mikä se nyt olikaan se vaalea väri nostaa jo harvinaisuudellaan hintaa reippaasti...
Mutta kun aikansa hypetetään, niin saadaan hintaa ylös...
Mutta kuten jo sanottu, niin kun kunnossa pitää niin tulevaisuudessa tulee saamaan omansa pois pienellä lisällä
Ja suomiautoa tullaan arvostamaan enemmän kuin tuontipelejä
Ei muutakun auton historia tietoon ja sopuhintaan hakee pois...
Jos autoa on huollettu säännöllisesti esim. merkkiliikkeessä, niin saattaa sieltä löytyä yksityiskohtaista tietoa autosta... Jos ollut saappaista kiinostuneita henkilöitä hommissa...
ei -84 aeron hinta vielä nykypäivänä ole kovin pilvissä...
Jos ihan "autona" oisin ostamassa, niin 2500-3500€. Romuja sellaisia näkynyt myynnissä jopa tonnin ja allekkin...
Mutta kumminkin aero kyseessä ja ilmeisesti helmiyksilö, niin 3500-7000€ riippuen varusteista ja väristä. Helmiäisvalkoinen vai mikä se nyt olikaan se vaalea väri nostaa jo harvinaisuudellaan hintaa reippaasti...
Mutta kun aikansa hypetetään, niin saadaan hintaa ylös...
Mutta kuten jo sanottu, niin kun kunnossa pitää niin tulevaisuudessa tulee saamaan omansa pois pienellä lisällä
Ja suomiautoa tullaan arvostamaan enemmän kuin tuontipelejä
Ei muutakun auton historia tietoon ja sopuhintaan hakee pois...
Jos autoa on huollettu säännöllisesti esim. merkkiliikkeessä, niin saattaa sieltä löytyä yksityiskohtaista tietoa autosta... Jos ollut saappaista kiinostuneita henkilöitä hommissa...
saabracing kirjoitti:Minkäs värinen se on ?
Mutta kumminkin aero kyseessä ja ilmeisesti helmiyksilö, niin 3500-7000€ riippuen varusteista ja väristä. Helmiäisvalkoinen vai mikä se nyt olikaan se vaalea väri nostaa jo harvinaisuudellaan hintaa reippaasti...
Pearl White -väriset esisarjan autot ovat kyllä sellaisia harvinaisuuksia, että jos sellaisen ehjän saa jostain alle kymppitonnilla, niin lähden heti hakemaan
Siis tällaisen:
http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/pics/ ... pearl2.jpg
Eski