Missäs vika kun viikon aikana nähtävästi hävis lähes kaikki öljyt. Ennen tätä oli aina maksimissa eikä kuluttanut oikeastaan yhtään. Savuttamaankin rupes niin saakelisti jotta öljyhän se jossain palaa.
Sen verran olen tutkinut että ilmansuodatin on ihan öljyssä ja ainakin ensimmäinen tulppa minkä katsoin niin oli aivan musta. Kaveri joka on jonkin verran autoja korjaillut veikkasi että ilmansuodatin olisi niin tukossa jotta olisi vetänyt sitten öljyt sitä kautta...
Kävin jo uuden ilmansuodattimenkin ostamassa mutta en vielä laita paikoilleen jos sekin menee ihan öljyyn. Myyjä arveli että huohotus ei oo kunnossa tai jotain...?
Ensimmäinen Saab: 900i 2.0L -89
Toinen Saab: 9-3 1.8t(=2.0t?) 2004vm.
Minun saabin öljynkulutus johtui kannentiivisteen vauriosta.Öljykanavasta pääsi öljy 1-sylinteriin.Normaali ajossa savua ei huomannut,mutta kun seisoin liikennevaloissa hetken tyhjäkäynnillä,niin en olisi halunnut olla takana (savu oli sakeaa!).Kannen tiivisteen vaihdon jälkeen homma oli taas ok.
tasa kirjoitti:Minun saabin öljynkulutus johtui kannentiivisteen vauriosta.Öljykanavasta pääsi öljy 1-sylinteriin.Normaali ajossa savua ei huomannut,mutta kun seisoin liikennevaloissa hetken tyhjäkäynnillä,niin en olisi halunnut olla takana (savu oli sakeaa!).Kannen tiivisteen vaihdon jälkeen homma oli taas ok.
Mutta kun mitään muita merkkejä kannentiivisteen rikkoontumisesta ei ole kuin tuo savutus. Onko ylipäänsä miten harvinaista tuo että öljyä löytyy ilmansuodattimesta ja mitkä vois olla syyt siihen?
Parin viikon sisään menossa muutenkin korjaamolle kokoauto mutta olisi mukava päästä ajemaan tällä välin.
Ensimmäinen Saab: 900i 2.0L -89
Toinen Saab: 9-3 1.8t(=2.0t?) 2004vm.