- Jarruvalojen syttyessä lämpömittarin neula kohoaa toisinaan vain muutaman millin, toisinaan sitten tappiin asti jolloin moottori sammuu.
- Peruutusvalot aiheuttavat saman reaktion.
- Lämppärin puhaltimen päälle kytkeminen aiheuttaa välittömasti lämpömittarin neulan hypähtämisen tappiin ja moottori sammuu heti.
- Lämpömittarin neula hyppii vilkkujen tahdissa, mutta ei ainakaan vielä ole sammunut pelkkiin vilkkuihin.
Uudelleenkäynnistystä yritettäessä virtojen kytkeminen aiheuttaa toisinaan lämpömittarin hypähtämisen tappiin jolloin moottori ei tietenkään käynnisty. Yleensä muutaman yrityksen jälkeen lämpömittari rauhoittuu ja moottori käynnistyy.
Kaikki tämä on vielä yhteydessä lämpötilaan. Ongelmat alkavat vasta muutaman kilometrin ajon jälkeen - kylmänä ei vikaa ole.
Onko kenelläkään ajatusta/kokemusta mistä ko. vika löytyy??? Maadoitusvikako? Konehuoneen puolella vai kojelaudan sisällä??? Ainakin lämpömittari tuntuu olevan aktiivisesti mukana kuvioissa vian näyttäjänä mutta ainakaan minusta ei aiheuttajana. Autolle ei ole tehty ennen ongelmaa mitään muutoksia/korjauksia joista ongelma voisi johtua.
Auttakeehan viisaat ettei tarvitsisi koko autoa yrittää tutkia kerrostalon parkkipaikalla...

Ja autohan on 900S -90.