Taas oikkua (99)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Taas oikkua (99)

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

No on se jo kumma, juuri kun ajattelin, ettei mikään voi mennä pieleen..

Eilen lähti satku uuteen kotiin, ja siinä onnessani ajelin 99:llä kauniilla auringonpaisteella töyssyyn.. tietysti rävähti iskari läpi pellistä repsikan puolelta.. ilmeisesti mun peltini ei ollut tarpeeksi vahvaa (1mm) :(

Kaikenpäälle jarrunesteet hupenevat, latauksen valo jää palamaan, kunnes antaa kierroksia, veto on poissa ja inspiraatio täysin maassa.. miksei tuo voisi toimia edes kauniina päivinä. :cry:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Just korjautin oman auton laturin. V%&"#%/ ku pientä oravaa jolla on hampaat poikki ja kävyt jäässä. Ei se, että en sillä edes ajanut mutta ku se oli rikki. Pakko oli korjauttaa.

Olishan siihen saanu Marsun kunnostettua mutta mulle ei mikään paska kelpaa ja Boschikaan ei enää tehdaskunnosta tuon ikäisen laturia joten huoltoon. Makso muuten saman ku Marsun kunnostettu.

No, tasasuuntaajan kaikki plusdiodit oli kärähtäny ja jännitesäädin tuli uusi. Kaikki muu oli ku pränää :P
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Re: Taas oikkua (99)

Viesti Kirjoittaja gls »

lefa42 kirjoitti:No on se jo kumma, juuri kun ajattelin, ettei mikään voi mennä pieleen..

Eilen lähti satku uuteen kotiin, ja siinä onnessani ajelin 99:llä kauniilla auringonpaisteella töyssyyn.. tietysti rävähti iskari läpi pellistä repsikan puolelta.. ilmeisesti mun peltini ei ollut tarpeeksi vahvaa (1mm) :(

Kaikenpäälle jarrunesteet hupenevat, latauksen valo jää palamaan, kunnes antaa kierroksia, veto on poissa ja inspiraatio täysin maassa.. miksei tuo voisi toimia edes kauniina päivinä. :cry:
sulla ei nuo epäonnenpotkut tunnu loppuvan koskaan :(

ei muuta kuin miggi käteen ja paksumpaa peltiä lefa! kyllä se siittä!

mistä muuten vuotaa nuo jarrunesteet??

edit: ootko tarkastanut laturin piuhat?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Tässä helteessä ei vaan huvita enään mikään, ajaminenkin on jo tuskaa jossei ikkunat ole auki ja pää ulkona. Pitänee vaihtaa paksumpaan peltiin sitten vaan.

Jarrunesteet tulevat ulos vasemmalta etupyörältä, laturin johdot kunnossa..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
RJK
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 09:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja RJK »

Muistutan taas tästä itsestäänselvyydestä.
H-moottorissa pitää olla kunnollinen maadoitusjohto laturin rungosta moottoriin, koska laturi on eristeholkkien varassa.

RJK
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Jeps.. päätös on tehty, auto lyödään telakalle, puretaan ja läpikäydään, saa nähdä mitä muutoksia tulee, mutta oikut saa nyt luvan häipyä autosta... onhan tuo olevinaan sentään "luottopeli".

Nyt uutta(vanhaa) kiesiä etsimässä, katsotaan koska pääsen purkuhommiin.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

sinuna tekisin juuri saman! auto vaan telakalle ja kerralla kaikki kuntoon viimeisen päälle. kyllä siittä vielä hyvä tulee! :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Mutta kun pitäis vielä toinen kiesi löytää alle :)

Kukaan ei ole innostunut vaihtamaan käyttöpeliä uudenkarheaan läppäriin ja läppärin ostajaehdokaskin katosi jo johonkin :(

Pitänee asentaa polkupyörään apumoottori.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

:lol: tai osta mopo, vaikka suska :D

on kyllä kieltämättä v*ttumainen tilanne.. pitäiskö mun lähettää matkahuollolla sulle uus(vanha) kone tuohon kyttäpirssiin.. :lol:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kone on kyllä jo olemassa, mutta kyttäpirssissäkin on työtä, joten haluan hetivalmiin ja täydellisen sekä virheettömän puoli-ilmaisen auton juuri nyt :)

Mopo kävi kyllä jo mielessä, pappatuntsa olis p0p :lol:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Pitäähän nyt miehellä varikkomopo olla... Itselläni on parikin kappaletta, tosin pakkohan täällä susirajalla on kulkupelejä olla kun:
lähimpään asfalttitiehen ~5km
lähin huoltsikka/kauppa/kuppila ~16km
lähin kaupunki...kaukana, ei ole ollut bensaa niin paljon että olisin päässyt perille :wink:

Mopoa puoltaa myös vakuutus yms. maksut ~100€/vuosi, kulutus vajaa kolme litraa/100km...
Sitten kun laittaa kulkemaan senverran ettei täysillä uskalla soratiellä ajaa..
:twisted:
Vastaa Viestiin