900 projekti läksi etenemään :)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
vokkeri
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: To Kesä 05, 2003 06:24
Paikkakunta: Kouvola

Voi, voi

Viesti Kirjoittaja vokkeri »

On se kiva lukea mitä missäkin vaaditaan... No kiva hymistellä :wink: täällä kun itse noita viimeksi tehnyt niin kaikki oli helppoa, ajoi kontorille leima tuli. No oli silloin tuttu kontorinkin mies :oops:

Jospa nyt ei mennä sitten 3 vuoteen kontorille kulkuneuvolla, tai sitten joutuu jos hommaa projekti saban!
iku
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 13:48
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja iku »

Tää mene vähän off-topicin puolelle, mutta jos on hankalia katsastustapauksia, niin meidän isä saa Euran konttorilla raadon kuin raadon läpi. Pari vuotta sitten inssi hajotti lähes uuden VW LT 35:n moottorin savukaasutestissä. :evil: :evil: Siellä vissiin tuulettajan laakeri leikkasi kiinni ja konehuoneesta alkoi lentää nyrkin kokoisia rautakappaleita ulos. Samalla meidän isän pää oli konehuoneen puolella, onneks ei tullut osumia.

Mutta nykyään, jos sattuu sama inssi paikalle, niin se äkkiä juoksee auton alta ja tulee kommentti: "juu hyvä tää on!" :D Esim kun se paku saatiin kuntoon ja vietiin uudestaan leimalle, niin ainoa huomautus oli että käsijarru ei pidä yhtään, mutta kyllä tämä tästä läpi menee. Ja viimeksi tonnarin katsastuksessa oli vaikka mitä huomautettavaa valoista jarruihin, mutta leima sieltä silti tuli mukisematta. :lol:
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2010
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Kapaleino kirjoitti:Se kai selviää moottorin numerosta ja Saabilla vaativat sen auton runkonumeron mistä moottori on kotoisin. Vit*u mitä toimintaa :evil: :!:
Eli pystyykö saab antamaan jonku todistuksen jossa ilmenee mitkä se täyttää, jos on koneenluovuttajan runkonumero olemassa? Ja kuitenkinhan noissa on nuo ruiskut pysyneet samana siihen asti, kuin katit tulivat, eli 90 taitaa olla muutos raja. vai menikö ihan metsään?

mutta toivotaan parasta ettei tarvi mitään todistuksia esitellä. Kun voi olla että koht puolin alkaa mulla tuo projekti liikkua :) Tänään kävin hakemassa bensasuodattimen, ja painelaakerin. ne kun saa paikalleen niin puuttuu enään turbo 8)
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Joo runko numeron ja moottorin numeron perusteella ne sen todistuksen kirjoittaa.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Need more speed
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
Paikkakunta: Riihimäki

Todistuksesta

Viesti Kirjoittaja Need more speed »

Mulla on tuttuja tuolla Uudenkaupungin suunnalla jaolen tilannut heiltä semmoisen todistuksen .
Saas nähdä koska tulee
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2010
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Kapaleino kirjoitti:Joo runko numeron ja moottorin numeron perusteella ne sen todistuksen kirjoittaa.
Sehän helpottaa jo asiaa vähäsen :) onneksi on elimenluovuttajan paperit olemassa :!:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2010
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

dodiih 8)
Ainakin tietää että kone käynnistyy :) läksi ns ensimmäisellä, ei ollut sahausta saati muutakan. semmonen pärin sekunnin käyttö.

sen verran kokeilin muutenkin, ja sähköt löytyy joka nurkassa, eli valot yms toimii.

Nyt kun saisi sen ahtimen, että voi kokeilla muutakin kuin vaan että käyntiin lähtee :roll:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Re: Todistuksesta

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Need more speed kirjoitti:Mulla on tuttuja tuolla Uudenkaupungin suunnalla jaolen tilannut heiltä semmoisen todistuksen .
Saas nähdä koska tulee
Tahtoo kans sellaisen paperin tai kopion siitä :!:
Yhden hepun piti laittaa mulle runkonumero ja moottorin numero mut ei ole kuulunut :?: :!:
Ei ole edes vastannut puhelimeen :?:
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2010
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

No niin

Tänään kone sitten kävikin jo ihan kunnolla :D
Tuli noin 30min käytettyä sitä tuossa tyhjäkäynnillä.
Voisi keritä tuonkin auton saada kuntoon ennen talvipäiviä. tulee ehkä jo valinnan vaikeus jos vaan talvipäiville kerkiän :lol:

Jonain päivänä olisi kytkimen kasaus vielä edessä, ja saisi auton ajettua lämpöiseen talliin, sisutan kasaukseen, ja muutenkin pieneen hienosäätöön. lokasuojan ja konepellin maalaus lähinnä.

Oli kyllä mahtava tunne kun kone läksi noin helpolla toimimaan, eikä ollut mitään tappelua sen kanssa. Öljynpaineetkin nousi ihan hyvin. Se oli lähinnä se ainoa mitä pelkäsin tuossa hommassa. Venttiilit rallatti jonkin aikaa, mutta ehkä ymmärettävää, kun kansi ollut hyllyssä pari vuotta.

Mutta tästä on hyvä jatkaa projektia eteenpäin, ja saada kori nyt seuraavaksi nättiin kuntoon.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Ja kun pulinaa ei ainakaan näy eikä kuulu niin ahdinkin toiminee ainakin paikoillaan käytellessä? ;)
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2010
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

suorsa kirjoitti:Ja kun pulinaa ei ainakaan näy eikä kuulu niin ahdinkin toiminee ainakin paikoillaan käytellessä? ;)
Heh
Joo kyllä se toimii ainakin tuossa ihan hyvin :)
Kerrotaan sitten kokeesta lisää kun saadan auto liikumaan :D
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Vastaa Viestiin