Tuplat Saab 90:iin vm.86
Tuplat Saab 90:iin vm.86
Olisiko kellään kokemusta tuplien asennuksesta yksikaasariseen H-koneeseen?
Edellisessä autossani (siis 90 vm. 86) vaihdoin alkuperäisen solexin strömbergin tupliin. Asennus meni "heittämällä". Pikkusen tais olla ahdasta siinä ilmansuodattimen kohdalla.
Tosin ekalla yrittämällä ei ilmeisesti menny imusarjan pultit tasaisesti kiinni, koska jäähdytysneste pääsi palotilaan (kauhea savu putkesta) No uusi tiiviste ja homma korjaantui.
Kaasarien säätö olikin jo astetta vaikeampi homma. Niiden pitäis olla synkronissa. Käytännössä pitänee mennä jonnekkin ne säädättämään.
Mutta kyllä meno mielestäni parantui sen verrran että kannatti. Sylintereidenhän täyttöaste paranee kun seos jakautuu tasaisemmin kahdesta kaasarista tjsp
Tosin ekalla yrittämällä ei ilmeisesti menny imusarjan pultit tasaisesti kiinni, koska jäähdytysneste pääsi palotilaan (kauhea savu putkesta) No uusi tiiviste ja homma korjaantui.
Kaasarien säätö olikin jo astetta vaikeampi homma. Niiden pitäis olla synkronissa. Käytännössä pitänee mennä jonnekkin ne säädättämään.
Mutta kyllä meno mielestäni parantui sen verrran että kannatti. Sylintereidenhän täyttöaste paranee kun seos jakautuu tasaisemmin kahdesta kaasarista tjsp
tuplat
Tuplia löytyy 99/900 malleista. Saab 90:iin käy "vain" 900GLS mallin kaasarit vuodesta 81-> eteenpäin. Tarkemmin sanoen imusarjat ovat erilaiset B ja H-koneessa. Yleensä ottaen jos suunnittelee tuplien laittoa 90:iin niin kannattaa koko paketti eli kaasari, imusarja, ynnä muut oheistavara ottaa suoraan jostain H-koneella varustetusta 900:sta. Hintaa moiselle projektille tulee oman tuurin ja neuvottelu taitojen mukaan .
#1890
neulat ja suutinputket
Nyt kun aihe tuli taas puheeksi niin tietäisikö kukaan mistä saisi halvalla uudet neulat ja suutinputket noihin H-koneen tupliin? Tahtovat kysymissäni liikkeissä suuren suuria summia noinkin pienistä osista.
Jani
pyjaan00@students.oamk.fi
Jani
pyjaan00@students.oamk.fi
#1890
Re: neulat ja suutinputket
Motonetista saa neuloja jne. jopa tiivistesarjaa, ainakin pari vuotta sitten. Hyvä liike tiedustella Saabin kaasarien osista/tiivisteistä/räjäytyskuvista on Kaasutinexpertti, nro on 09-2710229.J-ani kirjoitti:Nyt kun aihe tuli taas puheeksi niin tietäisikö kukaan mistä saisi halvalla uudet neulat ja suutinputket noihin H-koneen tupliin? Tahtovat kysymissäni liikkeissä suuren suuria summia noinkin pienistä osista.
Jani
pyjaan00@students.oamk.fi
Itselle tein kaasuttimeen remontin pari vuotta sitten. Tilasin Kaasutinexpertiltä kaasuläpän akselin stefat (ei saa Motonetista) ja räjäytyskuvan, ja lisäksi Motonetista tiivistesarjan ja neulan. Remontti on helppo tehdä ja sen Alfamerin "korjausoppaan" avulla sai kaasuttimen perussäätöihin --> lähtee käyntiin, niin pääsee säädättään ne liikkeeseen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tuurilla netissä selailemalla löysin tällaisen sivun.
Tossa on näköjään halvalla myynnissä tuplat
http://www.sunpoint.net/~pepep/myynti/
(Huom. minulla ei ole mitään tekemistä tuon ilmoituksen kanssa)
Tossa on näköjään halvalla myynnissä tuplat
http://www.sunpoint.net/~pepep/myynti/
(Huom. minulla ei ole mitään tekemistä tuon ilmoituksen kanssa)
99:n tuplat
Viimeiset 99:t varustettiin toki uudella H-koneella mutta samalla 99:stä tehtiin saab sarjan aloitusmalli ja siitä karsittiin pois kaikki ylimääräinen. Näin ollen tarjolle jäi konevaihtoehdoista vain yksikaasarinen 100hv versio. Mikäli markkinoilla on h-koneella oleva aito 99 GLs niin kyseessä taitaa olla melkoinen harvinaisuus.
(Tämän kaiken olen oppinut muutaman vuoden aikana netistä joten voimpa olla väärässäkin.)
(Tämän kaiken olen oppinut muutaman vuoden aikana netistä joten voimpa olla väärässäkin.)
#1890
käytän tätä vanhaa ketjua: irtotuplakaasareissa on imusarja kiinni. en tiedä luovuttaja-autoa. mistä erotan onko H-koneen imusarja vai B-koneen imusarja? onko tämä edelleen varmaa tietoa, että imusarjat eivät käy ristiin?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)