Meinasin tuossa laitella orgis alipainemittarin 99:iin.No tuo 99 on triumphin koneella ja imusarjasta ei löytynyt yhtään vapaata paikkaa lähdölle.Imusarjaa en viitsi irroittaa enkä käy paikallaan porailemaan purujen takia.Tiedän kyllä että rasvaa voisi porauksessa käyttää sitomaan muruja.
Kysymys kuuluukin:Voiko tuon mittarin liittää virranjakajan alipaine letkuun vai meneekö alipaineveto sekaisin?Tai näyttääkö mittari oikein?
alipainemittarin asennus.
Voihan sen mittarin noinkin kytkeä ja viisari heiluu kun kaasupoljinta painaa. Näyttääkö oikein riippuu siitä mitä sen pitäisi näyttää.
Jos halutaan, että mittari näyttää imusarjassa olevan alipaineen ja samalla esim. venttiiliviat sekä opetellaan taloudellista ajoa niin mittari pitää kytkeä kaasuläpän jälkeen imusarjaan. Jos valmista paikkaa (esim. 99:ssä jarrutehostimen liitin) ei ole niin sitten menee poraushommiksi.
Alipainesäätimen letkuun laitettuna mittari näyttää väärin, sillä letkun poraus on kaasuläpän kohdalla jossa on kova alipaine kuormalla eikä alipainetta tyhjäkäynnillä. Taloudellisuusajo perustuu taas siihen, että imusarjassa pitäisi olla mahdollisimman kova alipaine jolloin kaasuläppä on vain vähän auki jolloin bensaakin palaa vähemmän.
Jos halutaan, että mittari näyttää imusarjassa olevan alipaineen ja samalla esim. venttiiliviat sekä opetellaan taloudellista ajoa niin mittari pitää kytkeä kaasuläpän jälkeen imusarjaan. Jos valmista paikkaa (esim. 99:ssä jarrutehostimen liitin) ei ole niin sitten menee poraushommiksi.
Alipainesäätimen letkuun laitettuna mittari näyttää väärin, sillä letkun poraus on kaasuläpän kohdalla jossa on kova alipaine kuormalla eikä alipainetta tyhjäkäynnillä. Taloudellisuusajo perustuu taas siihen, että imusarjassa pitäisi olla mahdollisimman kova alipaine jolloin kaasuläppä on vain vähän auki jolloin bensaakin palaa vähemmän.

99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Moikka!gls kirjoitti:Voihan sen mittarin noinkin kytkeä ja viisari heiluu kun kaasupoljinta painaa. Näyttääkö oikein riippuu siitä mitä sen pitäisi näyttää.
Jos halutaan, että mittari näyttää imusarjassa olevan alipaineen ja samalla esim. venttiiliviat sekä opetellaan taloudellista ajoa niin mittari pitää kytkeä kaasuläpän jälkeen imusarjaan. Jos valmista paikkaa (esim. 99:ssä jarrutehostimen liitin) ei ole niin sitten menee poraushommiksi.
Alipainesäätimen letkuun laitettuna mittari näyttää väärin, sillä letkun poraus on kaasuläpän kohdalla jossa on kova alipaine kuormalla eikä alipainetta tyhjäkäynnillä. Taloudellisuusajo perustuu taas siihen, että imusarjassa pitäisi olla mahdollisimman kova alipaine jolloin kaasuläppä on vain vähän auki jolloin bensaakin palaa vähemmän.
Kyllä se alipainesäätimen nippa on kaasuläpän ja venttiilien välissä. ja näyttää ihan täyttä alipainetta n. 0.7 - 0.8 tyhjäkäynnillä. Samoin se reagoi kaasun painallukseen herkemmin kuin se olisi imusarjan "perällä" jossa on ns. patjailmiö , jossa ilma sehlaa voimakkaimmin kaasuläppää suljettaessa.
No makuasioita, joita kannattaa kokeilla, jolloin tulee oma "näkemys" mitä haluaa ja mitä tapahtuu.
Saabismi on sairaus,,, mutta yx parhaimmista taudeista mitä olen kärsinyt.