Nyt näyttää siltä, että erään Saabistin kautta tulee uuteen kotiin vanhemmasta 9satku 8 tappisesta ruisku poliisi Sabasta tehdasvalmisteinen peltipakosarja.
Onko kenelläkään teillä kanssaharrastajilla kokemusta ko. palikasta ja mitä muuta voisi kyseisessä moottorissa olla tehty enemmän, mitä vakio 8V ruutassa?
Olen juuri H- konetta aloittelemassa "kutittelemaan".
Listalla on:
- Kansi irti ja porttaukseen (HAP- racing tai Kansiset)
- Nokka-akseli hiotaan oikean asteiseksi ( HAP tekee samalla kun tekee porttauksenkin).
- Säädettävä nokkapyörä. Omavalmiste tai Tommi's Billet.
- Alakerta auki ja huolto. Työkalut käteen ja hommiin.
- Vauhtipyörä kevennetään. Tuttu koneistaja pääkaupunkiseudulla
- Kampura tasapainoitetaan paineasetelman ja vauhtipyörän kanssa.
- Ruuttaan painetta jollain konstilla. Keksitään jotain.
Kaikki te, jotka olette rakentaneet 8V vaparia pirteämmäksi, ideoita ja osaluetteloa otetaan mielellään vastaan...
Alusta on jo valmis niin hyvin, mitä nyt Lesjöillä, kaasuiskareilla ja kallistuksen vakaajilla saa.
No, eihän nyt suunnitteilla olevilla virityksillä saada kuin n. 30-50 kaakkia lisää.
-H-
Poliisi Saappi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Arvaat varmaan mitä menaana sanoa, joten jätän sanomatta
Semmosilla palikoilla kasaan että kestää kierrättää sen 10 000rpm
No jos sen 8000rpm kiertäis, niin vois tulla enemmänkin kuin 30-50hp
Kyllä siitä vaparistakin saa voimaa
Se punanen... 260 + horsepower
http://miata.cardomain.com/memberpage/340341/2
Mulla oli linkki ihan teknisiinkin tietoihin, mut en tähän hätään köytänyt...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Semmosilla palikoilla kasaan että kestää kierrättää sen 10 000rpm
No jos sen 8000rpm kiertäis, niin vois tulla enemmänkin kuin 30-50hp
Kyllä siitä vaparistakin saa voimaa
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Se punanen... 260 + horsepower
http://miata.cardomain.com/memberpage/340341/2
Mulla oli linkki ihan teknisiinkin tietoihin, mut en tähän hätään köytänyt...
Lisää ruutia
Niin tuo edellisen viestin linkin vapari tehopakkaus on uudemmasta saabista rakennettu.
Minä olen keskittymässä juuri vanhempaan rautaan.
Muuten se sininen Saba on kaunis ja peto lampaan vaatteissa
Tosiaankin mun hoppa on ihan jokapäiväiseen ajoon tulossa. Pitää siis pitää viritykset maltillisena, että sillä voi vielä ajaakin rauhallisesti liikenteen mukaan.
Katso, jos löydät tekniset tiedot- linkin vielä jossain vaiheessa. Kiinnostaa...
-H-
Minä olen keskittymässä juuri vanhempaan rautaan.
Muuten se sininen Saba on kaunis ja peto lampaan vaatteissa
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Tosiaankin mun hoppa on ihan jokapäiväiseen ajoon tulossa. Pitää siis pitää viritykset maltillisena, että sillä voi vielä ajaakin rauhallisesti liikenteen mukaan.
Katso, jos löydät tekniset tiedot- linkin vielä jossain vaiheessa. Kiinnostaa...
-H-
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
poliisisaab
Itellä teen kanssa vaparirista vähän pirteemmän kun kerkiän
toi nokka homma osta tehdaslainen nokka niin ei tule ventiilinvälysten
kanssa ropleemaa ja virranjkajan kanssa joutuu kuulemma laskeen
alemmas , jos hiotaan niin pukista yhtä paljon pois kun nokan perusympyrältä=töitä itelle tulee kannen työstö nokka nokkapyörä
pellisarja+putki kattoo nyt jos vauhtihiulusta ottas vähän tämä on
semmonen katupiristys. Teho arvio n.135-145hv
T:Ari 1622
toi nokka homma osta tehdaslainen nokka niin ei tule ventiilinvälysten
kanssa ropleemaa ja virranjkajan kanssa joutuu kuulemma laskeen
alemmas , jos hiotaan niin pukista yhtä paljon pois kun nokan perusympyrältä=töitä itelle tulee kannen työstö nokka nokkapyörä
pellisarja+putki kattoo nyt jos vauhtihiulusta ottas vähän tämä on
semmonen katupiristys. Teho arvio n.135-145hv
T:Ari 1622
Ari 1622
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Enemmän kuvia tosta vaparista:
http://saabpics.org:3000/gallery/900S
edelleen tekniset tiedot hakusessa...
http://saabpics.org:3000/gallery/900S
edelleen tekniset tiedot hakusessa...
Linkki ei futaa!
Damn,
Nyt ei wörki antamasi linkki.
Jees, nyt löytyi tosiaankin muutama hyvä artikkeli ihan kirjastosta ja sitten erään työkaverin kautta hänen tuttu, joka on ajanut ralli Saabilla ja sitten rallicross Saabilla skabaa.
On tehnyt H- koneita ja 16venasia muutaman uransa aikana. Ja ei ole raha noussut päähän. Eli, ei ota kanssaharrastajalta mitään kiskurihintaa.
Nyt tuli uusi kysymys tässä eilen juuri.
Kun teen kadulle vaparikonetta, kestääkö nostajat sen uuden rasitteen sitten vielä?
En ole niin paljoa "viitsinyt" ottaa selvää, onko H- koneen nostajat hydrauliset vai mekaaniset? Eikä tullut eilen puheeksi skaba- hemmon kanssa.
Rock rock...
-H-
Nyt ei wörki antamasi linkki.
Jees, nyt löytyi tosiaankin muutama hyvä artikkeli ihan kirjastosta ja sitten erään työkaverin kautta hänen tuttu, joka on ajanut ralli Saabilla ja sitten rallicross Saabilla skabaa.
On tehnyt H- koneita ja 16venasia muutaman uransa aikana. Ja ei ole raha noussut päähän. Eli, ei ota kanssaharrastajalta mitään kiskurihintaa.
Nyt tuli uusi kysymys tässä eilen juuri.
Kun teen kadulle vaparikonetta, kestääkö nostajat sen uuden rasitteen sitten vielä?
En ole niin paljoa "viitsinyt" ottaa selvää, onko H- koneen nostajat hydrauliset vai mekaaniset? Eikä tullut eilen puheeksi skaba- hemmon kanssa.
Rock rock...
-H-
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa