haulla löyty aiheesta aika paljon tietoo, mutta mietityttämään jäi se miten ne puslat käytännös vaihtuu.. onnistuuko ihan niin et nostan takapään ilmaan irrotan pultin (reaktiotangon etuheloja siis oon vaihtamas) ja nostan tankoo ylös ja sahailen jollain taval sen vanhan puslan kuoren siit nevadaan.. hiuka voitelen uutta puslaa ja pakotan sen paikalleen prikka, mutteri kierretanko systeemil (vai tarviiko oikeesti prässätä..)
ku sen verran kitsas oon et en viittis saab huoltoo viiä ku siel ne vinkuu pelkistä puslista 48,50€ (motonetis 4,70€..) ja ku peukalo lähes keskellä kämmentä, ni täytyy hakee täält vinkkii..
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02
Ota tanko kerrallaan irti ja tee homma ruuvipenkissä. Paljon helpompaa. Pulttien kiristys tehdään sitten auton levätessä taka-akselin varassa. Puslat kestää paljon pidempään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
edellinen tarkoitti että lasketaan auto pyörilleen kun pultit on löysässä
ja sit vasta kiristetään ne.
puristelet tosiaan ruuvipenkissä jollakin hylsyllä paikalleen jollet viitsi työkaluja sorvata.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011. 900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green. 96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
niinku edellinen näytti jo vastaavan.. saa.. ja saa 44€ halvemmal ku saabin alkuperäset..
Vakaajatangon helan ulosvedin/asennustyökalu. . . . . . . . 76-5105 24.89 ???
onkos muute joku kokeillu tota reaktio tanko työkaluu motonetistä.. onkos sil mitää virkaa..
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02
Mä tein niin että ite irrotin tangon ja puristin penkissä vanhat puslat pois.
Vein paikalliseen autohuoltoon ja he siellä asensivat uudet puslat.
Puslien hinta taisi olla hivenen kalliimpi kuin motonetissä.
ite oon aina irrottanu ne puslat siten, että ensin puukolla tms. työkalulla vanhat kumit pois, sitten rautasahalla sahaa puslan kehän halki ja nyppää pois. uudet menee paikalleen suht helposti kun työntää puslat hyvissä ajoin ennen hommaa pakkaseen, ja lämmittää tankoa pillillä ennen puslan takaisin laittoa. Homma onnistuu helpoiten koko reaktiotanko autosta irrottamalla. Tangon takaisinlaitto autoon voi olla yksin hankalaa...
Kun auton perä on kokonaan ilmassa, eli molemmat puolet yhtäaikaa, niin silloin tankojen asennus ei ole niin hankalaa. Puoli kerrallaan se maassa olevan puolen tanko saa aikaan kampeamista.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01