Remonttimiestä kaivataan (Vaihdelaatikon vaihto)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Remonttimiestä kaivataan (Vaihdelaatikon vaihto)

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Löytyisikö täältä joku osaava jolla olisi aikaa ja halua vaihtaa mulle pitkävälitteinen 4-vaihteinen vaihdelaatikko og900S:ään. Kyseessä on siis täysin valmis vaihdelaatikko joka pitäisi "vain" pultata kiinni autossa olevaan koneeseen kunhan kyseinen asentaja on ensin nostanut koneen keulilta ilmaan ja irroittanut vanhan 5-v. laatikon pois.

Maksan varmaankin aika pitkälti sitä mitä pyydetään ja etukäteen sovitaan koska itse en tuohon vaihtohommaan uskalla ruveta. Milloin vain 11.1.-1.7. välisenä aikana käy, viikonlopulla tai viikolla. Rohkeasti vaan tarjoamaan asennusosaamista, paikkakunnalla ei ole väliä sillä Saabillahan on kiva ajella ympäri suomea :)

Voin tietenkin auttaa asennuksessa kykyjeni mukaan (kyllä, tiedän mikä on 10mm pultti ja miten se avataan), ja odotan saavani vanhan kunnon "kun perävalot häviää..."- takuun.

-John Niemi,
Joensuu

john@cc.joensuu.fi
044-2801110
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Voisin ehkä vaihtaa mut ei oikein ole tiloja jossa vaihtaa :cry: Mut suosittelen kyllä et vaihtaisit itse jos vähänkin kiinnostaa, koska on hauskaa hommaa voin kokemukseela sanoa. Jonkun korjaamo aikataulun mukaan og900 vaihelaatikon vaihto kestää 5tuntia (konepelti auki - konepelti kiinni) mut kyseessä on todennäköisesti kaasarimalli ja startti moottorin päällä. Ite vaihdoin sitä n.22tuntia (en tosin putkeen) ja auto oli just saman lainen melkeii ku sulla moottorin osalta, 16v, ruisku ja vielä turbo ja startti pakosarjan alla.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos olen käsittänyt oikein, joutuu vaihdekepin runkoineen päivineen ottamaan 4-vaihteisesta 900:sta, jotta vivusto ja keppi pelaa oikein. Kai John on hankkinut senkin? Lisää työtä jonkinverran, kun miettii...
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Ei minusta kyllä tarvi koko keppiä vaihtaa kunhan vaihtaa vaan sen muovisen pohjan :?:
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Need more speed
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
Paikkakunta: Riihimäki

Nyt löytyi remontti reiska

Viesti Kirjoittaja Need more speed »

Voin vaitaa tuon askin sinulle jos kiinnostaa nin ota yhteyttä.
Sovitaan aikatauluista ymm.
Terv Jari
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Vastaa Viestiin