Kävinpä katsastuksessa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Kävinpä katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Jaahas oli taas se aika vuodesta, että piti mennä käymään konttorilla.
No hylsyhän sieltä pamahti. Vikalista ei ole kauhea, mutta perinteikäs: :wink:
-oikea alapallo löysä
-vasen käsijarru ei pidä
-pientä öljyvuotoa moottorin etuosasta (no tuolle ei kuulemma tarvi tehdä mitään) Hmm.. onko joku nähnyt tiivistä saabin moottoria?

Aikaisemmin olen tuommoiset korjannut itse, mutta nyt ei ole minkäänlaista tallia käytössä. Mihinköhän kandeis pk-seudulla mennä laitattamaan?
Olisko jotain saab-korjaamoa, jota voisitte suositella. Vai ajanko suoraan "veljeksille"?
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Korjaamoista senverta, että luulisin minkätahansa nyrkkipajan osaavan laittaa tuon sun Saabin. On niin yleinen auto Suomessa.

Jos viet johonkin pikkupajaan, niin hommaa kuitenkin Saabin alkuperäinen alapallo (TRW) tai varaosaliikkeestä ostat TRW-merkkisen pallonivelen. Muita sinne ei kannata laittaa, kun halvoissa ei kestä suojakumit puoltavuotta pidempään ja ne menee väljäksi joka vuosi (esim. Scantech on hanurista). TRW:n maksaa noin 30euroa/kpl. Saab muuten antaa 2vuotta takuuta pallonivelelle, jos en ihan väärin muista.
:!:-lisäys: halvimmissa nivelissä ei tule uusia kiinnityspultteja mukana.

Öljyvuodot on yleisiä. Olen nähnyt tiivitäkin koneita, mutta pahin paikka taitaa olla juuri tämä vaihdelaatikon ja lohkon välinen sauma. Pahastikin öljyinen moottori, niinkuin minun 900i:ssä on, ei välttämättä kuitenkaan kuluta öljyä vaihtovälillä paria desiä enempää. Ei sitä öljyä paljoa tarvitse olla moottorin päällä, kun siihen tarttuu pöly ja on tosi paskainen. :)
Viimeksi muokannut Mertmi, Su Tammi 18, 2004 09:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Minulle ainakin tuli mainos, jonka mukaan Saabilla on Helsingissä 31.1. asti alapallonivel asennettuna 52 euroa.

En kyllä tiedä, mitä tuommoinen jossakin pikkupajalla maksaa, luultavasti vähemmän?
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Minulle ainakin tuli mainos, jonka mukaan Saabilla on Helsingissä 31.1. asti alapallonivel asennettuna 52 euroa.
Tuohan tuli kun tilauksesta :D
Vastaa Viestiin