Ratti alkoi vemputtaa satunnaisesti 900:ssa +RVS-keskustelua

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Noilta RVS sivuilta löytyy kyllä paljon materiaalia, mutta kun en ole asiantuntija, niin hankala sanoa suuntaan tai toiseen. Kiinnostava aihe kuitenkin.

Täällä on tämmöiset yleistieto -sivut:

http://www.rvs-tec.com/Finnish/general.htm

Täältä taas löytyi tutkimusraportti, joka kuitenkin vaikuttaa jonkun ammattikorkeakoulun oppilastyöltä ja mittaustulokset melko heppoisilta, varsinkin kun on tehty johtopäätöksiä ohi mittaustulosten. Jos jotain vähän järeämpää tutkimusta löytyisi, niin aika helppohan tuohon olisi maallikonkin ryhtyä uskomaan:

http://www.rvs-tec.com/Finnish/Vaasa-raportti.pdf

Mitään jämäkämpää tutkimusta noilta sivuilta ei vielä ainakaan löydy. Periaatteessa sanoin kerrottuna ajatus kuulostaa mielenkiintoiselta, mutta on melko hankala maallikkona sitten sanoa, että mitä asia tarkoittaa käytännössä. Pitäs jonkun konealan asiantuntijan vähän pohtia, kun noissakin on varmaan kaikenlaista dynamiikkaa, jotka pitäisi tuntea. Perus mekanismi menetelmässä varmasti toimii, mutta se että onko siitä mitään iloa moottorissa onkin jo juttu, joka vaatisi vähän tutkimusta. RVS itsekin toteaa, että lopettivat teollisuuden kanssa pään hakkaamisen seinään, koska olisi tarvinnut jämäkempiä tutkimuksia VTT:llä, eikä heillä siihen ollut varaa. Siirtyivät sitten autoalalle jossa ilmeisesti on helpompi operoida ja vakuuttaa ihmisiä. Sen tiedän, että teollisuudessa tehdään erilaisten tarkkojen pintojen sovittamista vähän samantyylisillä menetelmillä, mutta niissä kyseessä on tunnetut pinnat ja pintojen dynamiikkakin on jollain tavalla tunnettua.

Eipä silti, yhtään saabin konetta en ole ajamalla saanut hajalle, vaan aina on kori loppunut ennen, joten ainakaan minulla ei ole mitään tilausta öljyä kummemmille aineille sen kummemmin ottamatta kantaa, että toimiiko tuo RVS. Mielenkiintoinen asia kuitenkin.
Citroen C5, OG900t16
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

juu juu... uskokoon ken tahtoo... jos se kone on kunnossa, niin se ei tököttejä kaipaa... varmasti tukkeutuvat suodattimet ja kanavat nopeammin.
hyötyä noista ei meikäläisille ole....
hiukan eri asia jokku formula 3:t jolla ajetaan kone kunnolla kuumaksi ja kisa on ohi... ja eihän saabit koskaan mitään öljyvikaisia ole olleet... ihan turhaa... panosta ennemmin kunnon moottoriöljyyn.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Puistokemisti
"Hirsch"
Viestit: 801
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Puistokemisti »

Yleensäkkin vaparikoneiden virittäminen on aika työlästä & kallista (ja turhaa),mutta tolla ihmetökötillä saa ruisku saappiin (118hv) +5,9hv... Kuva
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

hirmu paljon on kirjoitusvirheitä tuolla http://www.rvs-tec.com sivuilla, joka vähän latistaa tunnelmaa ja pistää miettimään, että minkälainen organisaatio touhun takana on..

Samatenkin ihmetyttää, että jos teknologia on saatu suomeen venäjältä ja venäläisillä on ollut ongelmia reaktion hallinnan kanssa jopa konerikkoihin asti, niin miten tämmöinen suomalainen firma, jonka sivuilla on kasapäin kirjoitusvirheitä on saanut kasaan kehitysprojektin, jossa nää asiat on saatu hallintaan? Sivuilla on julkaistu mystisiä raportteja venäläistesteistä ja suomalaisena tutkimuksena ainoastaan tuo opiskelijan työ. Missähän on firman omat testitulokset vai onkohan firma itse tehnyt minkäänlajin testejä tai tutkimusta? Niistä ei sivuilla mainita halaistua sanaa... Kun ei näistä juurikaan paljoa ymmärrä niin täytyy tehdä omat johtopäätökset tämmöisistä asioista :D

Kyllä minullekin pelkkä öljy riittää. Onpahan vain jännä juttu ja vieläpä suomalainen.
Citroen C5, OG900t16
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Totta ..ei tuo sivusto ole kyllä mikään saittidisainin esikuva... ja okoluvun käytön opettelu oli tosiaan tekstin laatineelta jäänyt väliin. Ei kuitenkaan sellaisia virheitä tuolla ole, että kusetuksen maku jäisi suuhun ..oikeastaan päin vastoin. :?

Sivujen FAQ:sta repäistynä:

"2. Voiko RVS-aine rikkoa laitteita?
Vuosien työn ja kymmenien, ellei satojen tuhansien laitteiden käsittelyn jälkeen ei ole tullut ilmi, että nykyinen RVS-aine olisi rikkoontumisen syy. Syntyvä ferrosilikaattipinta ei halkea irti pinnasta eikä RVS-aine ole luonteeltaan abrasiivinen (hiova). RVS-aineen hiukkaskoko on alle 10 µm, ja päästyään kohteeseensa hiukkaset jauhaantuvat vielä pienemmiksi."


Sivuilta löytyy tosin myös tietoa siitä, jotta Venäjällä oli takavuosina kuulemma tullut joitakin konerikkoja kun oikeaa annostusta ja koostumusta ollaan oltu vasta hakemassa. Yliannostus oli ollut rikkojen syynä. Suomessa tämä nykyinen koostumus aineelle kuitenkin on kehitetty ja pulju on suomalainen. Tiedä sitten pitäisikö kotimaisuuden herättää jonkinlaista luottamusta ;) Raaka-aine hankitaan kuitenkin Venäjältä, koska mistään muualta sitä ei ole saatavilla.

Aineen teholle on esitetty mittauksiinkin perustuvaa näyttöä mm. lukuisten yksityishenkilöiden toimesta, joilla ei ole mitn. tekemistä yrityksen tai sen myyntiorganisaation kanssa. Esim. Motor-Up:sta en ole koskaan nähnyt tai kuullut esitettävän tuollaisia mittaustuloksia puolueettomien tahojen tekemänä (puristukset, momentti, Hp).

Olisikohan jotenkin oleellista, että Motor-Up:n taakse on valjastettu valtava mainosorganisaatio, kun taas kotimaisen RVS -puljumme resurssit vaikuttavat tässä vaiheessa lievästi sanoen hieman vaatimattomammilta. Tästä syystä voisi kenties kuvitella, ettei tuollaisilla resursseilla ole varaa lähtä pelleilemään ja myymään huonoa feikkituotetta. Kyllä myynti hyytyisi, ja olisi kaiketi hyytynyt jo pahemman kerran mikäli jotain ikävää olisi ilmennyt. Se mikä herätti lopullisesti oman mielenkiintoni ainetta kohtaa, oli että mistään en ole lukenut yhtään selvästi negatiivista / huonoa kokemusta.

Anyways aine on nyt ostettuna (2 käsittelyä moottorille ja yksi vaihdelaatikolle). Saa nähdä mitä tapahtuu. Meinaan hommata puristusmittarin, jotta voin testata before/after, notta paranevatko puristukset oman satkun koneessa kuten kaikilla muillakin asian testanneilla.

Samassa valvomohuoneessa istuva työkaverini kehui Nissaninsa bensankulutuksen tippuneen n. 1l sadalla kilometrillä käsittelyjen jälkeen. Tuolla koneella oli ajettu vähän yli 300tkm, kun satkuuni on kertynyt jo lähes 370tkm. Nykyisillä bensanhinnoillahan aine maksaa ittensä takaisin suht nopiasti :lol: Epäilenpä kyllä, että eipä taida sabassa noin paljoa tippua...
Viimeksi muokannut Ahtopaine, Pe Heinä 29, 2005 00:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Ahtopaine kirjoitti:...kahdella työkaverilla aine on toiminut täysin luvatunlailla ja toinen näistä sattuu sitä itse myös myymään. En todellakaan oikein usko että valehtelevat.

RVS ei jää öljyyn vaan takertuu metallipinnoille muodostaen siihen metallikeraamisen kalvon.

Vai olisiko sinulla esittää, jonkunlaista näyttöä siitä, että juuri tämä kyseinen RVS aine pilaa Saabin tai yleisesti kaikki moottorit?
Tottakai se toimii kun kerran toinen vielä myykin sitä...:lol:

Ja olisiko sinulla esittää jotain näyttöä siitä, että RVS:stä on jotain oikeaa hyötyä pitkällä aikavälillä? Muuta näyttöä kuin firman omat käppyrät ja Puskuri-"laatu"ohjelman testi ja "työkaveri kehui..".
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

rälläkkä kirjoitti:
Ahtopaine kirjoitti:...kahdella työkaverilla aine on toiminut täysin luvatunlailla ja toinen näistä sattuu sitä itse myös myymään. En todellakaan oikein usko että valehtelevat.

RVS ei jää öljyyn vaan takertuu metallipinnoille muodostaen siihen metallikeraamisen kalvon.

Vai olisiko sinulla esittää, jonkunlaista näyttöä siitä, että juuri tämä kyseinen RVS aine pilaa Saabin tai yleisesti kaikki moottorit?
Tottakai se toimii kun kerran toinen vielä myykin sitä...:lol:
Tottakai tämä tarkoittaa että se toinen (omistaa sen Nisun) työkaveri, joka ainetta ei myy, on valehtelija ja Tottakai kaikki myyjät valehtelevat ja kusettavat, jotta saavat myytyä mahd. paljon omia tuotteitaan. Viidettä vuotta samassa virmassa töissä, joten luulen notta tunnen kaverini. Tottakai issekin olen varmaan samaa salaliittoa kun satun olemaan töissä samassa talossa, jolla ei ole muuten mitn. yhteyttä kyseiseen aineeseen, autoihin, moottoreihin tms. vehkeisiin johon tuota tököttiä voisi kuvitella tunkevansa. :lol:

Muuten se myyjäkaveri esitti oman dieseli Tojotansa puristuspainetulosteet, jotka hän oli käynyt mittauttamassa paikallisessa autoliikkeessä ennen / jälkeen käsittelyn... noiden käppyröiden mukaan ainakin aine tehosi. Tottakai tosin varmaan ihan itte väritusseilla askarreltuja oli nuo, myyjä kun oli kysessä... :lol:

rälläkkä kirjoitti:Ja olisiko sinulla esittää jotain näyttöä siitä, että RVS:stä on jotain oikeaa hyötyä pitkällä aikavälillä? Muuta näyttöä kuin firman omat käppyrät ja Puskuri-"laatu"ohjelman testi ja "työkaveri kehui..".

Tuo aiempi kommenttini oli välitön vastine tuohon Puistokemistin perustelemattomaan väitteeseen, että kyseinen aine pilaa Saabin moottorin. Ei ollut kemistillä esittää näyttöä, eikä ole minullakaan esittää faktaa aineen pitkäaikaisvaikutuksista. Eli sellainen tarkennus aiempaan kommentiini työkaverien kokemuksista, että aine on siis heidän kertomansa mukaan toiminut tähän mennessä luvatulla lailla. RVS- firma mainostaa aineen vaikutuksen kestävän normaalisti n. 100tkm mutta kuitenkin vähintään 50tkm. Kestoaikaan vaikuttaa luonnollisesti lukuisat tekijät (moottorin kunto, käsittelyjen laatu ja määrä, oljyn laatu käsittelyjen aikana ja käsittelyjen jälkeen, moottorin käyttötapa jne.). Vähintään toisen käsittelyn aikana suositellaan käytettäväksi mineraaliöljyä, sillä aineen pitäisi läpäistä se paremmin ja päästä näin tehokkaammin metallipinnoille. Käsittelyjen jälkeen käytetyllä laadukkaalla öljyllä vaikutus kestäisi kuulemma pidempään ja muodostunut metallikeraami kuluu hitaammin pois. Tosin kitkojen pienenemisen ansiosta voisi annettujen tietojen mukaan käyttää myös aiempaa heikompitasoista halvempaa öljyä. Isse kuitenkin meinaan käyttää täyssynteettistä ainakin talvella parempien kylmäkäynnistysominaisuuksiensa takia. RVS -aine on ollut niin vähän aikaa markkinoilla, että puolueettomilla yksityiautoilijoilla ei ole ilmeisesti ehtinyt vielä kertyä tuollaisia kilometrimääriä alle. Itse olisin tyytyväinen jo tuohon 50tkm määräänkin. Eikai tässä nykymaailmassa voi mihinkään enää vissiin luottaa, joten nähtäväksi jää miten äijän käy. :wink:

Lupaan raportoida tänne omista kokemuksistani, kunhan aloitan käsittelyn. Meinasin ajella suosituksen mukaan suunnilleen yhtä soittoa n. 400km noiden käsittelyjen aikana, ja tuollainen lenkki tulee kohdalle todnäk tuossa 3vkon päästä kun sorsastus alkaa... ei viitti tikusta asiaa alkaa keksimään näillä löpön hinnoilla.
Viimeksi muokannut Ahtopaine, Pe Heinä 29, 2005 06:54. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

siitä vemputuksesta vielä. Itellä on kokemusta mazda 626 -85:n kanssa aikanaan ilmenneestä vemputuksesta. Auton ratti alkoi vemputtamaan esim. kaarteessa ja siten se hävisi pois. Risteyksestä kääntyessä saattoi alkaa vemputtamaan, kun auton oikaisi suoraan ja muutamalla mutkittelulla sen sai pois.

Syy: molemmissa etupyörissä kudosvaurio. Kun kurviin ajotilanne tuli, renkaat meni epätahtiin ja vemputus alkoi. Yhtälailla mutkittelemalla renkaat sai vemputtamaan samassa tahdissa, jolloin efekti hävisi.

Korjaus: uudet renkaat.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Ahtopaine kirjoitti:Totta ..ei tuo sivusto ole kyllä mikään saittidisainin esikuva... ja okoluvun käytön opettelu oli tosiaan tekstin laatineelta jäänyt väliin. Ei kuitenkaan sellaisia virheitä tuolla ole, että kusetuksen maku jäisi suuhun ..oikeastaan päin vastoin. :?
Joo. Eihän tosiaan noista sivuista voi tehdä teknisiä johtopäätöksiä itse tuotteesta. Ehkä webbihomma ei ole firmalle niin tärkeä tai sitten resursseja ei vain ole. Tämä ei siis tosiaan ole tekemisissä varsinaisen tuotteen kanssa tai noista sivuista ei siis voi vetää johtopäätöksiä. Meininki olisi varmaan ihan toinen jos hommaa olisi markkinoimassa iso firma isolla rahalla. Tekniikasta kiinnostuneena kyllä avoimin silmin suhtaudun kaikkeen uuteen vaikken itse välttämättä kaikkea uutta ole heti kokeilemassa tai koe tarvettakaan kokeilulle. Tokihan tuokin aihe kiinnostaa ihan vain tuon alan mielenkiintoisen historian vuoksi, joka on sivustoilla esitetty.

Meistä ei varmaan monikaan (tai ainakaan minä) ei ole alan asiantuntija, joten on aika hankala ryhtyä sen kummemmin aihetta ruotimaan. Netissä yleensä vielä nämä tekniset keskustelut on sitä hankalampia, mitä syvällisemmin asiaa puidaan. Kyllä minäkin varmaan olen taipuvainen uskomaan, että aineella saa pudotettua kitkakerrointa noissa sähkömoottorivaihteistoissa ym. laitteissa. Autonmoottoreissa ehkäpä varmaan myöskin. Autojen polttomoottorit on vaan niin moninaisia värkkejä, että siellä on hirvittävä määrä kaikenlaisia parametreja (huohotus, venttiilin-nostimet + miljoona muuta asiaa. Kitkakin on varmaan kompleksinen vaihtovirtasuure jne..) ja kun ei noita asioita itse tiedä, niin vähän tekisi joskus mieli lukea joku kunnollinen tutkimus aiheesta, ettei olisi niin usvan peitossa.

Eihän siis sinulla ole velvollisuutta asiaa todistella, kuten ei myös muilla ole velvollisuutta esittää vasta-argumenttejakaan. Tämähän on vain foorumi jossa voi esittää kuulumisiaan ja rupatella muiden saabistien kanssa, eikä mikään väitöstilaisuus :D Pistä ihmeessä kommenttia kokemuksistasi, kun semmoisia tulee. Mieluummin sitä lukee vanhassa saabissa testatun, kun taas jotkut talbotti tai sierrajutut ei kiinnosta niinkään paljoa..
Citroen C5, OG900t16
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Näköjään mm. VM ja TM ovat testanneet hyvin tuloksin ainetta jo vuoden 2004 alussa.

Tuollainenkin löytyi sivujen uutisosiosta:

"09.09.2003 RVS Technology -tuotteille ja palveluille myönnetty IF Vahinkovakuutus Oy:n toimesta tuotevastuuvakuutus, joka tarpeen tullen korvaa aiheutuneet vahingot aina 1 681 879 euroon saakka."
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepis »

Ahtopaine kirjoitti:Voiko tuosta ex-nivelestä nähdä jotenkin, notta onko se sökö?
Omasta nivelestä näin sen siitä, että kuulat ja muita metallinpalasia tipahti tallin lattialle, kun irrotin suojakumia. :wink:

Suunnilleen sata kilometriä sain ajettua sen jälkeen kun alkoi jumittaa ja tempoa rattia, mutta pääsin onneksi perille. Seuraavana päivänä sitten loppui parin korttelinvälin päähän veto ja meno kokonaan, onneksi kaupunkialueella päiväsaikaan eikä keskellä yötä jonnekin korpeen josta edellisiltana olin tulossa.


Tuosta RVS:stä sen verran, että minun puolestani jokainen saa vaikka kusta oman autonsa öljyjen sekaan, jos uskoo siitä olevan hyötyä.

Aika pitkälle riittää jopa se, että noudattaa pelkästään asennusohjeita kaatamatta varsinaista tököttiä lainkaan koneeseen. Eli säätää sytytyksen ja venttiilit ja vaihtaa öljyt. Luulen että suurin hyöty kulutuksen ja tehon kohdalla tulee näistä toimenpiteistä eikä RVS-aineesta. :roll:
NG 900S 3d 2.3i -98
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

rvs

Viesti Kirjoittaja Eero »

Vein juuri purkin ko. myrkkyä ongelmajätteisiin. Älä sitten kuvittele tekeväsi koskaan sen tökötin jälkeen minkäänlaista koneremppaa. Se on niin limanen sen jälkeen :evil: ,että menee "viikko" kaapiessa tököttiä pois
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

tärinöistä

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mertmi kirjoitti:Syy: molemmissa etupyörissä kudosvaurio. Kun kurviin ajotilanne tuli, renkaat meni epätahtiin ja vemputus alkoi. Yhtälailla mutkittelemalla renkaat sai vemputtamaan samassa tahdissa, jolloin efekti hävisi.

Korjaus: uudet renkaat.
Oliko kyseessä Nokian renkaat. Kymmenen vuotta ja sitä ennen niillä oli aika pahoja ongelmia kudosten kiinnittymisessä. On itselläni sattunut kans pari kertaa. Ja toinen oli nokia 09. Ja aina kun tuo ongelma on ollut jollain tutulla tulee kysyttä oliko nokian renkaat ja vastaus aina "mistäs tiesit" Nehän ei kelvanneet aikoinaan edes pinnoitukseen juuri noiden ongelmien takia.

Nykyään laatu lienee parantunut rajusti koska ainakin renkaita myydään ihan eri mittakaavassa.

Parhaita esimerkkejä oli kun tuttavani käytti VEHOlla CX sitikkaa juuri vemputuksen takia. Kaks kertaa eikä sitä saatu kuntoon. Lopulta vei auton sitikkaan erikoistuneelle kaverille Keuruulle joka kertoi auton olevan kunnossa mutta renkaassa oli vikaa. Tämä myös palautteena Lappeenrannan VEHOlle.

Omasti Ducatosta meni kerran vetonivel ja siinä oli hyvin samanlainen vipatus kuin rengas vikaisella. Mutta ehkä jotenkin terävämpi.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Re: rvs

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Eero kirjoitti:Vein juuri purkin ko. myrkkyä ongelmajätteisiin. Älä sitten kuvittele tekeväsi koskaan sen tökötin jälkeen minkäänlaista koneremppaa. Se on niin limanen sen jälkeen :evil: ,että menee "viikko" kaapiessa tököttiä pois
Puhutaankohan nyt samasta RVS -aineesta? ...tuo ei tule purkissa vaan todella pienessä 10ml:n tuubissa. Ei kai tuosta voi riittää millään limaksi likaamaan pientä osaakaan moottorista.

Kerro ihmeessä kaikki tästä limakokemuksestasi... mitä, missä, milloin jne...
Viimeksi muokannut Ahtopaine, Ma Joulu 12, 2005 20:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Ei tuosta nivelestäni löytynyt metallilastuja, eikä mitn. muutakaan kovin kummallista... vettä, hiekkaa ja paskaa kyllä oli kumin alle päässyt aiemmin, kun kiinnitysside oli pettänyt joksikin aikaa. Mistähän lie brakaaminen johtunut :roll:

Uudessa nivelen kumissa onkin ny sitte astetta parempilaatuinen kiinnitysrengas... eikä mitn. liukulukkoista paskaa peltiliparetta, joita noiden tarvikekumien mukana jakavat. Eihän nuo £@#$keles pitäneet ollenkaan.. varmaan jakavat noita tehdäkseen ittelleen pisnestä ;) ..en suosittele tuollaisia käyttämään kenenkään, vaan kannattaa käyttää niitä, jotka kiristeään sivuleikkureilla puristamalla n. 1mm vahvuista peltiä oleva rengas tiukalle kumin ympärille.

Tarvikekumikinhan oli aivan puhdasta shaittia.. ei pysynyt millään olakkeen päällä, kun taas tämän uuden nivelsetin mukana tullut kumi taitaisi pysyä paikallaan melkein ilman sidettäkin 8O ...kuitenkin väärän tarvikekumin möivät stanan velligullit :twisted:

Hepis kirjoitti: Eli säätää sytytyksen ja venttiilit ja vaihtaa öljyt. Luulen että suurin hyöty kulutuksen ja tehon kohdalla tulee näistä toimenpiteistä eikä RVS-aineesta. :roll:
Joo hyviä neuvoja jakavat ihan ilimatteeksi tuolla sivuilla :D ...ei nuo varmaan haittaakaan tee ;)

...veikkaan tosin, että murto-osa aineen käyttäjistä säätävät/säädättävät sytkän ja venat ennen käsittelyä, jos motti tuntuu pelaavan muuten hyvin. Enkä noita itsekään meinannut teetättää... paljonkohan tuollainen homma yleensä maksaisi jossain pikkukorjaamolla?

Mennyt tämä triidi kyllä ny pahemman kerran offtopikiksi... pitäisköhän vähän muokata otsaketta :?
Vastaa Viestiin