saab 900 84 katsastus sessio

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
oh2bej
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:40
Paikkakunta: vantaa

saab 900 84 katsastus sessio

Viesti Kirjoittaja oh2bej »

olin katsatamassa vaimon käyttöautoa taas kerran
ja leima tuli kerralla, niinkun 80% yleenäkin mun saabeista.
Mutta insinööri pumppas jarrua niin perhanasti ja samaan aikaan
veteli käsijarrua olan takaa. Sillä seurauksella että etujarrut
jumittivat, hän sitä huomannut. Huomasin
sen pois lähtiessäni kun auto ei alamäessä rullaa ja jarrut
olivat tosi kuumat.Sata metriä ajettuani molemmista levyistä alkoi
se ei toivottu haju ja sylkäsemällä levyyn se vain sihahti (aluvanteet).
No arvasin etä käsijarru oli nyt ottanut "välykset pois" ja oli liian kireellä.
No soitto vaimolle joka toi s-marketin parkkipaikalle tarvittavat
työkalut hallitunkki sorkkarauta ja se pyöritysavain jolla kässärin
mäntää pyöritetään sisäänpäin. kyllä se siitä sitten taas toimi normaalisti.
Niin konalan iha oli paikka missä katsastin
saab 900 -81
saab 900gl -84
saab 900i -84
saab 900 -88
saab 900c-89
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Vähän samoja juttuja, kun kaverin 900i -87 käytettiin katsastuksessa. Mittarissa oli silloin jo reippaat 400tkm. Nivelet ja jarrut oli priimat, eikä korissa mitään sanomista. No katastusmies oli kuitenkin päättänyt hylätä auton. Sen nimittäin näki meiningistä. Se esim. etsi etupäästä nivelien väljiä kolme kertaa. Aina vaan uudestaan meni kopeloimaan kangen kanssa, että eikö löytyis mitään. Koputteli pohjaa ahkerasti eikä kanki mennyt läpi. Sitten se kekkasi vian. Ihan kiljahti: "HAAA! Tulukeepas tänne kahtomaan!" Katsastusmies oli kuin olikin löytänyt syyn hylkäämiseen ja uusintakatsastukseen. Vasemman etujousen alapään keinukannatin oli ruosteessa. Se piti sitten uusia ja käydä näyttämässä. Että tämmöstä. Olihan se tietysti tärkeä juttu, mutta jotenkin vaan kummastutti se nivelien tutkiminen kolmeen kertaan. :roll:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
aajule00
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2005 12:33

Viesti Kirjoittaja aajule00 »

Olikohan se katsastusmies ihan tilanteen tasalla. Nimittäin olin kerran katsastamassa autoa ja katsastusmies tutki hulluna niveliä. Mun piti kääntää rattia milloin mihinkin asentoon. Äijä vain puurasti jonku rautakankea muistuttuvan työkalun kanssa nivelien kimpussa. No kun tovi oli kulunut niin siihen paikalle singahti toinen katsastusmies, joka sanoi sille toiselle: hei, sä pidät väärinpäin käsissä sitä kankea! Mulla oli vaikeuksia pitää naamaa peruslukemilla :lol:
- -
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Vanhemman satkun jarrusatulat ovat yleensä noissa tapauksissa menossa uusiksi. Mulla on myös jarrut juminut ennen 87 valmistetuista satkuista ja oon vaan todennut, että jarrujen pitää kestää jarruttamista ja toimittava myös jarrutuksen jälkeenkin --> satulat vaihtoon. Ei siinä sen kummempaa. Lieneekö sama vika kyseessä.
Vastaa Viestiin