Muutama kuva kannustukseksi yllä pitämään saabin kuntoa
Muutama kuva kannustukseksi yllä pitämään saabin kuntoa
Tyttären kanssa päätettiin antaa vielä elinaikaa parille saabille.
Tässä muutama kuva kannustamaan antamaan saabeille muutamia vuosi lisää elinaikaa.
http://water.pp.fi/saab/
Tässä muutama kuva kannustamaan antamaan saabeille muutamia vuosi lisää elinaikaa.
http://water.pp.fi/saab/
5v Laatikko purku
Sedanin 5v laatikko joudun kylläkin kunnostaa. Hiljainen ujellus 5 vaihteella tuossa 85km nopeudessa. Samoin 4 vaihteella juuri ja juuri ujelluksen kuulee. Ei se 5 vaihteellakaan kova ole mutta sen erottaa kyllä, että on jokin ylimääräinen ääni laatikossa. Muutenkin nostan koneen pois niin siinä samalla hoidan laatikon kuntoon. Ujellus ilmenee kun hiljakseen/vetoa päälle painaa kaasua, ja kun taas hellittää niin ujellus loppuu. Alle 80km nopeudessa ei ääntä kuule.
Kysymys: Onko kellään suhtkoht arvailua missä osassa laatikkoa vika voisi olla. Helpompi olisi sitten tutkia/vaihtaa sitä osaa laatikosta. En koskaan ole laatikkoa avannut mutta kerta se ensimmäinenkin ja eiköhän se siitä kunhan varovaisesti ja ajatellen alkaa purkaa sitä.
Kysymys: Onko kellään suhtkoht arvailua missä osassa laatikkoa vika voisi olla. Helpompi olisi sitten tutkia/vaihtaa sitä osaa laatikosta. En koskaan ole laatikkoa avannut mutta kerta se ensimmäinenkin ja eiköhän se siitä kunhan varovaisesti ja ajatellen alkaa purkaa sitä.
5v Laatikko purku
Sedanin 5v laatikko joudun kylläkin kunnostaa. Hiljainen ujellus 5 vaihteella tuossa 85km nopeudessa. Samoin 4 vaihteella juuri ja juuri ujelluksen kuulee. Ei se 5 vaihteellakaan kova ole mutta sen erottaa kyllä, että on jokin ylimääräinen ääni laatikossa. Muutenkin nostan koneen pois niin siinä samalla hoidan laatikon kuntoon. Ujellus ilmenee kun hiljakseen/vetoa päälle painaa kaasua, ja kun taas hellittää niin ujellus loppuu. Alle 80km nopeudessa ei ääntä kuule.
Kysymys: Onko kellään suhtkoht arvailua missä osassa laatikkoa vika voisi olla. Helpompi olisi sitten tutkia/vaihtaa sitä osaa laatikosta. En koskaan ole laatikkoa avannut mutta kerta se ensimmäinenkin ja eiköhän se siitä kunhan varovaisesti ja ajatellen alkaa purkaa sitä.
Kysymys: Onko kellään suhtkoht arvailua missä osassa laatikkoa vika voisi olla. Helpompi olisi sitten tutkia/vaihtaa sitä osaa laatikosta. En koskaan ole laatikkoa avannut mutta kerta se ensimmäinenkin ja eiköhän se siitä kunhan varovaisesti ja ajatellen alkaa purkaa sitä.
Siinä vaiheessa, kun ulina muuttuu rahinaksi tai sellaiseksi rouskutukseksi, niinkuin metallisorvilla rouhittaessa paksulla lastulla, olisin itse vasta huolissani. Yhden maasturin laatikko oli tommosessa kunnossa ennenkuin vaihdettiin laakerit ja vielähän siitä kalu tuli senkin jälkeen. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tokihan sitä saa täydellisyyttä tavoitella. Tommonen vienoinen ujellus vain jossakin tietyssä nopeudessa ei ole mielestäni mitenkään hälyyttävää, jos nyt ei muuten vaan tee hermoraunioksi sen äänen kuuntelu. Radioo lujemmalle vaan.![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tokihan sitä saa täydellisyyttä tavoitella. Tommonen vienoinen ujellus vain jossakin tietyssä nopeudessa ei ole mielestäni mitenkään hälyyttävää, jos nyt ei muuten vaan tee hermoraunioksi sen äänen kuuntelu. Radioo lujemmalle vaan.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: 5v Laatikko purku
Omassa 1988 4D 900i:ssä oli myös moinen ujellus, vika oli pienen päävetoakselin laakerissa. ( se akseli joka tulee lootasta ulos ja vastaa suoraan perään ) muistaakseni maksoi silloin aikoinaan about 100,- mkhiphop kirjoitti:Sedanin 5v laatikko joudun kylläkin kunnostaa. Hiljainen ujellus 5 vaihteella tuossa 85km nopeudessa. Samoin 4 vaihteella juuri ja juuri ujelluksen kuulee. Ei se 5 vaihteellakaan kova ole mutta sen erottaa kyllä, että on jokin ylimääräinen ääni laatikossa. Muutenkin nostan koneen pois niin siinä samalla hoidan laatikon kuntoon. Ujellus ilmenee kun hiljakseen/vetoa päälle painaa kaasua, ja kun taas hellittää niin ujellus loppuu. Alle 80km nopeudessa ei ääntä kuule.
Kysymys: Onko kellään suhtkoht arvailua missä osassa laatikkoa vika voisi olla. Helpompi olisi sitten tutkia/vaihtaa sitä osaa laatikosta. En koskaan ole laatikkoa avannut mutta kerta se ensimmäinenkin ja eiköhän se siitä kunhan varovaisesti ja ajatellen alkaa purkaa sitä.
tuo laakeri.
Se akseli esikiristettiin muuten SAABin huollossa, en tiedä mitä taikaa
siinäkin oli.
Mutta ulinat loppui saman tien.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Mitä auton kuviin tulee niin kuvissa aina kauneus tahtoo korostua liikaa. Mutta ei ne autot ole huonoimmasta päästä. Kokeillaan kumminkin saada niistä vielä kelpo autoja, niin että mukavuus ja nautinto ajaa saabilla pysyisi joitakin vuosia vielä eteenpäin.
Mutta laatikko puolesta olen kyllä aika kranttu. Kuntoon yritetään sen laittaa vaikka se ujellus onkin pientä. Kone tulee kumminkin pois kohta puolen ja samalla tuo laatikko siinä hoituu. Voisi vaikka jäädä vaivaa että miksi ei kunnostettu kun vielä irti oli
Saa nähdä joutuuko erikois työkaluja alkaa metsästää jostakin, ja kuinka kovan metsästyksen takana on uusien laakerien löytäminen "kohtu hinnoissa"
Kiitos ohjeista ja kannustuksesta laitta pyörät pyörii vielä.
Mutta laatikko puolesta olen kyllä aika kranttu. Kuntoon yritetään sen laittaa vaikka se ujellus onkin pientä. Kone tulee kumminkin pois kohta puolen ja samalla tuo laatikko siinä hoituu. Voisi vaikka jäädä vaivaa että miksi ei kunnostettu kun vielä irti oli
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Saa nähdä joutuuko erikois työkaluja alkaa metsästää jostakin, ja kuinka kovan metsästyksen takana on uusien laakerien löytäminen "kohtu hinnoissa"
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kiitos ohjeista ja kannustuksesta laitta pyörät pyörii vielä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Mulla tommonen 370tkm ajettu satku ja täysin samanlainen ääntely kuuluu boxin suunnalta kuin kuvaamasi. Nelosella ei juuri edes kuulu, mutta vitosella 80-85kmh kuuluu hieman voimakkaammin. Ääni on senverran hiljainen ja vitosella muutenkin ajelen vakituiseen >100kmh, joten antaapi olla. Jos ratio päällä tms. niin ei noita edes huomaa...
Kannattanee toki varmaan yrittää fixata kun kerran on motti irti ja intoa/kykyjä piisaa.
Kannattanee toki varmaan yrittää fixata kun kerran on motti irti ja intoa/kykyjä piisaa.
Irrotin varaosa autosta koneen ja ajattelin ottaa siitä nokka akselin. Mutta kuinka ollakaan, niin purkaessani osat näytti tällaisilta. ( lisäsin kuvat sinne kuva sarjoihin). Nyt jäi vaivaamaan että onko kyseiset osat OK. Erityisesti noita pintoja ajattelin johonka nuo liuskalaakerit (jos ne nyt siksi kutsutaan)tulee. Niissä on sellaisia viiltoja/uran näköistä. Mutta kun kynnellä vetää niistä yli, niin ei tunnu pykälää.
Sedanin venttiili koneisto pitää jonkun verran "ompelukone" ääntä joten siirrän nämä jos OK. Varaosa autossa ollessa kiinni venttiili koneisto ei äännellyt. Varaosa autosta otetusta koneella ajettu 270000km.
Kuvat ei kovin tarkkoja mutta toivottavasti sen verran näkee että voisi arvioida niistä osien kunto.
Sedanin venttiili koneisto pitää jonkun verran "ompelukone" ääntä joten siirrän nämä jos OK. Varaosa autossa ollessa kiinni venttiili koneisto ei äännellyt. Varaosa autosta otetusta koneella ajettu 270000km.
Kuvat ei kovin tarkkoja mutta toivottavasti sen verran näkee että voisi arvioida niistä osien kunto.