900i:ssä palaa laturivalo?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

Se valo palaa kun laitan virrat päälle, mutta sammuu heti kun alan starta. Onko ihan ok? ei ite enää muista että miten sen kuuluu toimia :lol:

Oli sen verran pimeää jo etten ainakaan käsikopelolla huomannut että joku piuha olisi irti, mut sen näkee sit huomenna.
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Voi olla, että hiili oli jumittunut ja nyt on tärähtänyt päästen liikkumaan. Mulla on yksi sellainen käytetty säädin, joka teki noin. Säädintä räpläämällä saa toisen hiilen jäämään jumiin, koska hiilen reunaan on kulunut sellainen pykälä. Hankala selittää.

Jokatapauksessa sinun on syytä vaihtaa se säädin. Kannattaa vielä koettaa etsiä sopivampaa ruuvimeisseliä ja avaustekniikkana otat tukevan otteen meisselistä ja yrität avata sen rajusti liikkeelle lähtien. Ei siis tasaisesti voimaa lisäten vaan ikäänkuin rytkäyttämällä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

räikällä avaamalla yleensä helposti lähtee...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mun autossa ainaskin on ristipääruuvilla. Toki, jos saa jonkun hylsyadapterin ja ristipää kärjen viriteltyä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

Nonniin... En sitten saannut sitä ruuvia irti vieläkään, on pirun tiukassa kiinni. Yritin räikällä(juuri tuollaisella viritelmällä) enkä saanu sitä edes silleen kiinni siihen että voisin tosissaan yrittää vääntää. Pienellä talttapäisellä ruuvarilla yritin mutta voimat ei vaan yksinkertaisesti riittäny ku on niin huono asento vääntää.

Onkos kenelläkään mitään ideoita miten saisin sen ruuvin auki?? Täytyy vissiin samalla ostaa uudet ruuvit ku toi on näyttänyt menevän jo aika huonoon kuntoon. :?
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Yks mahdollisuus on antaa vasaraa ruuveille ja toivoa, että tärähdys auttaa. Jokuaika sitten oli yhtä pahana murheena etujarrulevyn torx ruuvit. Sain ruuvit auki lopulta käyttämällä vääntövartta ja väännön aikana vasaroin avaimeen ruuvin suuntaisesti. Toivottavasti tämän selityksen ymmärtää? Ehkä voi olla tosiaan helpointa ja jopa nopeinta irroittaa laturi autosta, ja tapella ruuvien kanssa pöytäolosuhteissa. Silloin voisi käyttää iskumeisseliäkin mahdollisesti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

Täytyy kokeilla antaa vasaraa sille ruuville jos vaikka auttais. Mietin tänään myös sitä että jos otan koko laturin irti mut siinäkin tuntuis olevan aika kova homma.
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Löytyisikö parempi asento lyöntien kohdistamiseen jos löysäät laturin kiinnitystä siitä hihnan kiristysruuvista?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

Täytyy katsoo huomenna tuokin jos sen sais parempaan asentoon. Nyt on kyllä kohtuullisen pahassa paikassa tuo ruuvi.
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Vastaa Viestiin