99 vs 900
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Siis "99 Combi Coupe EMS Turbo ( automaatti )" ja vielä 5-ovisena? Vau, kyllähän noitakin oli, vaikkei kovinkaan montaa...
Siis tällainen...
... vaiko peräti finkku?
Siis tällainen...
... vaiko peräti finkku?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Kyllä, juuri tuollainen oli kyseessä silloin n.20vuotta sitten.
Mutta en silloin ostanut kyseistä autoa koska se ei käynyt kunnolla
tyhjäkäyntiä ja kun se vielä oli automaatti niin liikennevaloista lähteminen
oli todella mielenkiintoista touhua.
Mutta en silloin ostanut kyseistä autoa koska se ei käynyt kunnolla
tyhjäkäyntiä ja kun se vielä oli automaatti niin liikennevaloista lähteminen
oli todella mielenkiintoista touhua.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Kun on nähnyt tuon 5d turbon kuvan, joka ilmiselvästi on esitteestä tai julisteesta, niin en epäile, etteikö niitä olisi saanut myös automaatilla halutessaan.lucaf kirjoitti:mä en ole ikinä kuullut että tuplaysissä olis ollut samanaikaisesti turbo ja automaattiaski
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Niinpä, kyllähän ruiskulla on varmasti etunsa, mutta jos joku tuo luotettavamman ja vähemmillä remonteilla 16v jokapäiväisessä käytössä selvinneen auton kuin tuo meidän vanha kaasari satku on, niin lupaan ostaa heti pois. Kerran Pierburg on juuttunut ehkä yli kymmenen vuotta sitten ...ja sekin vaimolle9000CD23T kirjoitti: Ja yleensäkkin kaasari koneet olen jättänyt omaan arvoonsa.
Ruisku se olla pitää...
*ei sitten vedetä tästä herneitä nenään, kunhan höpisen*
Kilometerejä on 200.000 ja ollut meillä käytännössä uudesta asti. Vaikea on löytää luotettavampaa ajopeliä. Rakettihan se ei ole, mutta ollut äärimmäisen luotettava perheauto kuitenkin.... eikä mennyt hernehiä nenuun, kunhan vain kuvailin yhden kaasarisatkun olemusta
Varmasti on toisenlaisiakin tarinoita, jos kohta takkuilevista ruiskujen bensapumpuistakin.
# 419 Vesa Pohjalainen
Ei tuo mun morsian ainaskaan tykkää 99:llä ajosta. Tosin se 99 on vasta tullut meidän talouteen, enkä ole ehtinyt vielä tutkailemaan ja säätämään kaikkia auton ajettavuuteen vaikuttavia asioita. Raskas ohjaus lähinnä tuntui rassaavan tuota meikäläisen tulevaa vaimoa. Se tykkää paljon enemmän 900i:stä, jossa on tehostettu ohjaus. Hänen ei ole vielä edes tarvinnut opiskella ryypyn käyttöä. Sehän on täysin outo ja ihmeellinen asia, kun hänhän ajoi ajokortin viime kesänä. 99:n sisällä haisee sitäpaitsi.
Korjasin tossa vasta ne ilmapömpelin kumiset läpät sieltä alareunasta (pömpeliin kertynyt vesi valuu siis niiden kautta konehuoneeseen). Pahkeinen imi kaikkea käryä konehuoneesta koppiin. Nyt ei enää ime. Pitää napata joku päivä kuva niistä mun uusista läpistä.
Ainiin. Vesa tossa mainitsi, että vanha uskollinen on ollut erittäin huoleton peli. Täytyy itekin kehaista vähän tota 900i -88 menopeliä (380tkm mittarissa). Moottorin ja ruiskun kanssa ei ole yli 100tkm matkalla ollut mitään murhetta, jos ei lasketa sitä hemmetin puolan kypsymistä ja toisena murheena huonon akun takia tapahtunutta sytytystulppien totaalista kastumista eräänä talvipäivänä (apuvirrallakaan ei meinattu saada tulille).
Voin vaan todeta, että 8-tappinen saabin kone on kyllä mun mielestä yksi varmimpia moottorimalleja, mitä mie tiedän. Onpahan se sitten K-jetti ruiskulla tai kaasarilla varustettu.
ps. 13.8. eli ensiviikon lauantaina mennään vihille
Korjasin tossa vasta ne ilmapömpelin kumiset läpät sieltä alareunasta (pömpeliin kertynyt vesi valuu siis niiden kautta konehuoneeseen). Pahkeinen imi kaikkea käryä konehuoneesta koppiin. Nyt ei enää ime. Pitää napata joku päivä kuva niistä mun uusista läpistä.
Ainiin. Vesa tossa mainitsi, että vanha uskollinen on ollut erittäin huoleton peli. Täytyy itekin kehaista vähän tota 900i -88 menopeliä (380tkm mittarissa). Moottorin ja ruiskun kanssa ei ole yli 100tkm matkalla ollut mitään murhetta, jos ei lasketa sitä hemmetin puolan kypsymistä ja toisena murheena huonon akun takia tapahtunutta sytytystulppien totaalista kastumista eräänä talvipäivänä (apuvirrallakaan ei meinattu saada tulille).
Voin vaan todeta, että 8-tappinen saabin kone on kyllä mun mielestä yksi varmimpia moottorimalleja, mitä mie tiedän. Onpahan se sitten K-jetti ruiskulla tai kaasarilla varustettu.
ps. 13.8. eli ensiviikon lauantaina mennään vihille
Viimeksi muokannut Mertmi, To Elo 04, 2005 16:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Juu. Olihan ne, ja vähitellen alan jo toipumaan niistä. Ohjelmaan kuului mm. karting-ajoa, värikuulasotaa, jne. Oli tosi äksön pohjaiset polttarit järkänneet. Muuten, pistivät koville saab 99 CC -78 visassa. Oli tosi pahoja kyssäreitä keksineet erään paikallisen saabistin avustuksella. Kysyivät esim. tuplakaasarin polttoaineneulan kirjainkoodiaReetu kirjoitti:Onnittelut häiden johdosta
Jokos on polttarit pidetty?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vaimon kitinöitä 99:stä(än):Mertmi kirjoitti:Ei tuo mun morsian ainaskaan tykkää 99:llä ajosta. Raskas ohjaus lähinnä tuntui rassaavan tuota meikäläisen tulevaa vaimoa.
Ainiin. Vesa tossa mainitsi, että vanha uskollinen on ollut erittäin huoleton peli. Täytyy itekin kehaista vähän tota 900i -88 menopeliä (380tkm mittarissa).
Voin vaan todeta, että 8-tappinen saabin kone on kyllä mun mielestä yksi varmimpia moottorimalleja, mitä mie tiedän. Onpahan se sitten K-jetti ruiskulla tai kaasarilla varustettu.
laiska (on kokeiltu että tuolla i8:lla liikkuu samaa tahtia i16kat satkun kanssa, 9000T kuulemma liikkuu riittävästi)
pitää kovaa meteliä
ei tehostinta
isäukon 9000iA:ta olen tässä pari viikkoa polkenut (jalka rikki, automaagilla pystyy ajamaan) eikä voi kun ihmetellä, ajettu vähintään 450t luultavasti 500 (eka matkamittari pysähtyi 386 lukemaan ja toisessa on nyt jotain 63t tjsp. risalla mittarilla ajettu ties kuinka paljon..)
250 oli ostettaessa ja koneeseen ei ole (bensapumpun lisäksi) kuin öljyjä, tulppia(niitäkin ihan liian harvoin) etc. vaihdeltu. Laatikko on sekin kestänyt, vaihtelee vaan turhan terävästi nykyään.
20-250t välin aikoinaan ollut 900i8 oli monta kertaa huollossa käyntihäröjen takia, ruiskusta vaihdeltiin ties mitä ja kansikin oli kerran halki.
mutta: toiset tykkää äideistä jne..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Tultiin just ajelulta ja vaimo tokas, että miten meille sattuukin aina näin hyviä Saabeja, että onko uudemmatkin näin hyviä ajaa
Ja mitä siihen ryyppyyn tulee, niin vähänkö vaikee, kun on ehtinyt opettaa vasemman käden hallittuun ryypyn käyttöön, niin nyt satkulla sitä ryyppyä käyttää. Oikea käsi kun ei opi millään eikä vasen ylety
Ja mitä siihen ryyppyyn tulee, niin vähänkö vaikee, kun on ehtinyt opettaa vasemman käden hallittuun ryypyn käyttöön, niin nyt satkulla sitä ryyppyä käyttää. Oikea käsi kun ei opi millään eikä vasen ylety
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
900 vs 99
no kumpiakin löytyy tuosta pihalta joten minun on helppo verrata.kummassakin on omat hyvät puolensa.99 on kooltaan pienempi, mutta 900 taas sitten tilavampi.kulutus eroja noissa ei juurikaan ole, vaikka enpä tuota ole tutkinut kun on aina bensaa asemilta löytynyt .toki 16v satku kulkee hiukka vähemmällä kuin kaasari 99.99 on talvella ehkä hiukka lämpimämpi kuin satku.ja yhtälailla noissa tuntuu vikojakin olevan ruoste yms.toki 16v satkussa on enemmän sähkövimpainta konepellin alla, mutta ei tuo ole tielle jättänyt vielä kertaakaan.mutta eihän nuo jätä mitkään tielle kun pitää kunnossa.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Mutta siitä huolimatta, paras saab mikä minulla on ikinä ollut
( tarkoitan huoleton ) on SAAB 900i 4D vm 1988.
Alla kuva tästä kaunottaresta ( tämä ei ole sama mikä minulla oli )
Tästä ei kyllä auto parane...
Ja tässä nykyinen ( ei niin huoleton kuin satku )
( tarkoitan huoleton ) on SAAB 900i 4D vm 1988.
Alla kuva tästä kaunottaresta ( tämä ei ole sama mikä minulla oli )
Tästä ei kyllä auto parane...
Ja tässä nykyinen ( ei niin huoleton kuin satku )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Mallimerkinnätlucaf kirjoitti:mä en ole ikinä kuullut että tuplaysissä olis ollut samanaikaisesti turbo ja automaattiaski
Saab 99 malleja ovat olleet L, LE, GL, GLS, GLE, EMS ja Turbo. Näistä L on perusmalli ja LE sen ruiskuversio. GL:n varustelu oli hieman parempi ja GLS oli varustettuna kaksikurkkuisella kaasuttimella. EMS (Electronic Manual Special) oli Saabin urheilullinen malli ja GLE (Grand Luxe Executive) ylellinen. Turbo oli sitten aivan oma lukunsa ahtimineen. Saabia oli saatavana myös automaattivaihteisena, jolloin mallimerkintään lisättiin yleensä A-kirjain.
http://www.vippet.net/jari/99opas.html
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#