900i 16v nykii alle 2500 rpm kylmänä
900i 16v nykii alle 2500 rpm kylmänä
Tuossa äsken olikin keskustelua tuosta kierroksilla nykimisestä, mutta omassa satkussa nykiminen ilmenee kylmänä alle tuon 2500 rpm. Moottorinvalo ei pala, ja lämmettyään sekä kylmänä kovemmilla kierroksilla toimii ok. Myös veto on huonoa alakierroksilla kylmänä. onkos tullut eteen, mistä vikaa kannattaa lähteä etsimään ? Kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan ! =)
auto siis varustettuna lambdalla.
auto siis varustettuna lambdalla.
Kannattaa tarkistaa puola, sytysjohtimet, virrnajakaja ja tulpat, jos kiinnitykset tai kontaktit on huonot. Puhdistus CRC:n kanssa on hyvä parantamaan kontakteja. Muuten nykiikö voimakkaasti vai onko se ihan pientä nykimistä? Ja tapahtuuko sitä koko ajan vai silloin tällöin?
- -
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
Sytkäheebelit puolaa lukuunottamatta vaihdoin toissa talvena, mutta täytyynee ruuvata tulppa irti ja katsoa mille näyttää, sekä tarkistaa johtojen vastukset. Tuo nykäisy on lähinnä sellasista puutumista, eli kun kaasua painaa mitään ei tapahdukkaan, vaan auto puutuu. sitten kun siitä lähtee vetämään niin nykii melko voimakkaasti hetken ennenkun kierrokset nousee.
Kiitos tähän mennessä tulleista neuvoista ! =)
Kiitos tähän mennessä tulleista neuvoista ! =)
mun 8 tappinen oireili just samalla tavalla, etin ensiks vikaa bensämäärän säätimestä ja kolusin muutenki koko polttoaine järjestelmän läpi, ilman mainittavia tuloksia. Ajattelin et no kele, ajetaa sit kovemmil kierroksil ni ei puudu eikä nypi. Tossa samal ku säätelin venttiileitä ni vaihdoin tulpat ja tulpan johdot ja AVOT, toimii.. Vika oliki siis vaan tulpissa / johdoissa, ennen oli NGK tulpat nää uudet BOSCHin ja ero on ku yöllä ja päivällä.
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve 
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02
Projekti satkua kaivaten.


ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02
Projekti satkua kaivaten.

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Ehkä kannattaisi testata jotain Fuel Injector Cleaneriakin purkki tankilliseen... ei maksa kuitenkaan kuin ~5e. Pitäisi puhdistaa polttoaineen syötön osat. Ittellä parantui veto ja herkkyys erityisesti alakierroksilla kyseisellä aineella. Myöskin kone nykäisi joskus (tosiin vain pari kertaa kiihdytyksessä), mutta tuon jälkeen ei ole esiintynyt. STP:n aine ainakin oli hyvää ja CRC:kin lienee ajaa asiansa.
Joo, täytynee vaihtaa uudelleen noi sytkäosat ja kattoo jos ois apua. Muistaako kukaan mikä on tehtaan vaihtoväli noille tulpille ? ilmansuodattimen vaihtokin taitaa olla edessä, silläkin jo lienee ajettu 50 tkm.. mikähän tuon ilmansuodattimen vaihtoväli mahtaa olla ? tankkiin laitoin (on siitäkin kyllä aikaa jo varmaan 1,5 vuotta) tuollaisen forten ruiskuin & palotilan putsausaineen. Ehkä olisi sillekin jo uusintakäsitetlyn paikka. Niinkään toi osien hinta ei hirvitä, mutta aina täytyy kaivaa jostain se motivaatio mennä auton alle.... 
Siinä mielessä kyselin mielipiteitä, koska kaikissa autoissa tuntuu olevan omat "tyyppivikansa" mistä metsästys on hyvä aloittaa. Itselleni saabit ei (vielä) kovin tuttuja ole, eli kiitos avusta !

Siinä mielessä kyselin mielipiteitä, koska kaikissa autoissa tuntuu olevan omat "tyyppivikansa" mistä metsästys on hyvä aloittaa. Itselleni saabit ei (vielä) kovin tuttuja ole, eli kiitos avusta !
adheesio kirjoitti:Joo, täytynee vaihtaa uudelleen noi sytkäosat ja kattoo jos ois apua. Muistaako kukaan mikä on tehtaan vaihtoväli noille tulpille ? ilmansuodattimen vaihtokin taitaa olla edessä, silläkin jo lienee ajettu 50 tkm.. mikähän tuon ilmansuodattimen vaihtoväli mahtaa olla ? tankkiin laitoin (on siitäkin kyllä aikaa jo varmaan 1,5 vuotta) tuollaisen forten ruiskuin & palotilan putsausaineen. Ehkä olisi sillekin jo uusintakäsitetlyn paikka. Niinkään toi osien hinta ei hirvitä, mutta aina täytyy kaivaa jostain se motivaatio mennä auton alle....
Siinä mielessä kyselin mielipiteitä, koska kaikissa autoissa tuntuu olevan omat "tyyppivikansa" mistä metsästys on hyvä aloittaa. Itselleni saabit ei (vielä) kovin tuttuja ole, eli kiitos avusta !
juu, on todellakin syytä vaihtaa ilmanpuhdistin!!
olisko sille about sama vaihtoväli kuin tulpille eli 10-15tkm.
on todella helppo homma tuossa i16 tuo puhdistimen vaihto kun vaikka vertaa tuohon T8 jossa myös on ac ja ic, ei paljon jää tunnista vajaaksi, kun i16 vaihtoon menee maks. 2min, kun ei edes työkaluja tarvi.
ainoat työkalut jonka tarvit on tulppa- ja torxi-avain jolla suojakannen tulppien päältä avaat
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala