Satku tuli taloon
-
- "Saabisti"
Hiukan katkerutta tulee esille tuolla kirjoituksissa, kuten kuvastakin näette on auto pukeilla ja renkaat takaa pois , eli varmasti on kaikki katottu kun irroitin tangot ja iskarit alatukivarret, panin uudet jouset massasin sitä ennen krapasin ja noidun kun se on öljytty tai jotain muuta sellaista joka on pehmentänyt alkuperäisen massan pahasti, no näin menen koko auton läpi, sisusta täysin purettu näkyy kaikki , ja etulokarit varmasti tulee nätit kun teen pohjat ja maalaan , eikä ole tarkoituskaan kun sais edes yhden leiman , sais vielä ensivuoden ajella.
Kun koko päivän on tuolla auton alla maannut , paskasena tulee pois ja käy koneelle , lukee viestin jossa haukutaan paskaksi, on tunne niin kuin matto vedettäisiin jalkojen alta pois.
Joka tapauksessa jatkan ja teen siitä käyttöpelin vieläpä nätinkin , kuka mitäkin sitten arvostaa , se on eri asia . Laitan kuvia jatkossakin vaikka ne eivät sitten kerrokaan totuutta.
Kun koko päivän on tuolla auton alla maannut , paskasena tulee pois ja käy koneelle , lukee viestin jossa haukutaan paskaksi, on tunne niin kuin matto vedettäisiin jalkojen alta pois.
Joka tapauksessa jatkan ja teen siitä käyttöpelin vieläpä nätinkin , kuka mitäkin sitten arvostaa , se on eri asia . Laitan kuvia jatkossakin vaikka ne eivät sitten kerrokaan totuutta.
-
- "Saabisti"
Jatka Reetu ihmeessä.
Minä olen tässä sanailussa ryvettynyt, paitsi muutamat kannustavat yv:t ovat tukeneet.
On tolla kateus-perkeleellä pitkät jäljet. Jäljet niissäkin taitavat johtaa sylttytehtaalle.
Nauti Satkusta, kun se on valmis.
Älä välitä noista paskijaisista, jotka pystyvät vain masentamaan, eivät kannustamaan.
Minä olen tässä sanailussa ryvettynyt, paitsi muutamat kannustavat yv:t ovat tukeneet.
On tolla kateus-perkeleellä pitkät jäljet. Jäljet niissäkin taitavat johtaa sylttytehtaalle.
Nauti Satkusta, kun se on valmis.
Älä välitä noista paskijaisista, jotka pystyvät vain masentamaan, eivät kannustamaan.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viesti:
Joo ei muutakuin satku vaan kuntoon ja kuvia näytille. Tiedät itse tasan tarkkaan missä kunnossa se on päivän sen alla vietettyäsi, takuulla on hyvä, ja varmasti leima tulee ainakin kerran, ja jatkuupa satkun elinkaari taas pidemmälle.
Ei kait autokerhon sivustojen tarkoituksena ole masentaa kulkupelien kunnostamisessa
Ei kait autokerhon sivustojen tarkoituksena ole masentaa kulkupelien kunnostamisessa

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Saabisti"
Tuo klubimme nimi kirjoitetaan muuten Suomen Saab-klubi RySami kirjoitti: Saabbiklubin näkökulmasta ehkä tämmöinen on harmillista, koska aika moni taho jää jo alkumetreillä ulos tästä foorumista, kuten myös minäkin. .
Tuosta poisjäämisestä ja melkein liittymisestä: meinasin mäkin voittaa lotossa. Oli 3 + varanumerot.
Enemmän klubimme voittaa, kun mukana on asiallisia jäseniä, eikä nimimerkin takaata yleisestä puskasta huutelijoita.
Viimeksi muokannut Firges9000, Ma Elo 08, 2005 20:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
No huh mitä puhetta. Jos on noin vaikeata hyväksyä autojen siirtymistä ihmiseltä toiselle niin painukoon muualle tätä foorumia tahrimasta, on sitä paljon pahemmistakin lähtökohdista autoja tehty, katkeroituneet voivat perustaa vaikka oman fooruminsa mun puolestani.
Tämä porukka on ehdottomasti paras ja leppoisin johon olen autoilu-urallani törmännyt, ja toivoisin, että myös pysyy sellaisena. Aivan naurettavaa tekstiä ollut viime aikoina, toivottavasti loppuu moinen.
Tämä on mun vissi mielipide, vaikka itsekin välillä katkeroidun ihmisiin, mietin onko syytä, ja mietin, että onko syy vain omassa päässäni, ja jos kuitenkin päädyn asiasta toiselle sanomaan, teen sen hänelle henkilökohtaisesti enkä ulvo keskellä toria. Tosin olen kovin rauhanomainen luonteeltani, eli näitä tilanteita syntyy melko harvoin.
Enkä halua nyt synnyttää enempää keskustelua itsestäni, kirjoituksistani tai tästä aiheesta, vaan todellakin ilmaista itseäni.
Ja lopuksi Reetulle tsemppiä auton kunnostukseen, ehkäpä saan itsekin motivaatiota projekteihini kun näen, että muutkin osaa.
Tämä porukka on ehdottomasti paras ja leppoisin johon olen autoilu-urallani törmännyt, ja toivoisin, että myös pysyy sellaisena. Aivan naurettavaa tekstiä ollut viime aikoina, toivottavasti loppuu moinen.
Tämä on mun vissi mielipide, vaikka itsekin välillä katkeroidun ihmisiin, mietin onko syytä, ja mietin, että onko syy vain omassa päässäni, ja jos kuitenkin päädyn asiasta toiselle sanomaan, teen sen hänelle henkilökohtaisesti enkä ulvo keskellä toria. Tosin olen kovin rauhanomainen luonteeltani, eli näitä tilanteita syntyy melko harvoin.
Enkä halua nyt synnyttää enempää keskustelua itsestäni, kirjoituksistani tai tästä aiheesta, vaan todellakin ilmaista itseäni.
Ja lopuksi Reetulle tsemppiä auton kunnostukseen, ehkäpä saan itsekin motivaatiota projekteihini kun näen, että muutkin osaa.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
MB W203 '04 200 CDI
Minä en nyt jaksa vanhoista autoista täällä tapella. Enkä muuten alunperinkään ollut ostamassa autoa tai auton tarpeessa, joten kateudestakaan ei ole kyse. Marko tuli siis vain kaverina näyttämään tuota punaista satkua ja lupasin hänelle katsoa auton korin kuntoa. Tultiin siihen tulokseen, että mahdolliselle ostajalle kannattaa mainita korin kehnosta kunnosta, että menee mahdollisimman oikeaan osoitteeseen ja ostajaa ei ala harmittamaan tulevat remontit. Jos ei kiinnostusta löydy, niin paaliin. Näin Marko oli myös ilmeisesti tehnytkin ja auto oli löytänyt uuden omistajan. Kone tuntui muuten autossa käyvän hyvin.
En nyt ihan tämmöistä kouhkaamista ja tunnelatausta odottanut, kun tunnistaessani tuon auton laitoin oman näkemykseni siitä tänne. Muistan kun itse noin vuonna 97 ostin vm. 87 900i:n ja maksoin siitä 17000mk, joka oli silloin paljon rahaa. Kun totesin katsastuksessa auton korjauskelvottomaksi (mätä oli noussut pystykoteloihin), niin pettymys oli suuri. Ei kuitenkaan hermo mennyt tai en aloittanut siitä sen kummempaa meteliä saatikka haukkunut ihmisiä. Opettelin vain katsomaan autojen koria hivenen tarkemmin. Katsastusmieskin oli hyvin ymmärtäväinen lievään pettymykseeni ja siitä alkoi pitkä perhetuttavuus. Valitettavasti tämäkin tuttavuus kokee itsensä hieman epätervetulleeksi tälle foorumille, johtuen ties mistä. Saabisti tämäkin mies on
No, mutta linjannepa olette valinneet ja toivotan antoisia hetkiä autojenne parissa
Minäkin toivotan Reetulle tsemppiä auton kanssa. On ihan arvostettavaa, että viitsii tehdä työtä, jota moni ei ole valmis tekemään. Tätä tarkoitan ihan vilpittömästi.
En nyt ihan tämmöistä kouhkaamista ja tunnelatausta odottanut, kun tunnistaessani tuon auton laitoin oman näkemykseni siitä tänne. Muistan kun itse noin vuonna 97 ostin vm. 87 900i:n ja maksoin siitä 17000mk, joka oli silloin paljon rahaa. Kun totesin katsastuksessa auton korjauskelvottomaksi (mätä oli noussut pystykoteloihin), niin pettymys oli suuri. Ei kuitenkaan hermo mennyt tai en aloittanut siitä sen kummempaa meteliä saatikka haukkunut ihmisiä. Opettelin vain katsomaan autojen koria hivenen tarkemmin. Katsastusmieskin oli hyvin ymmärtäväinen lievään pettymykseeni ja siitä alkoi pitkä perhetuttavuus. Valitettavasti tämäkin tuttavuus kokee itsensä hieman epätervetulleeksi tälle foorumille, johtuen ties mistä. Saabisti tämäkin mies on

No, mutta linjannepa olette valinneet ja toivotan antoisia hetkiä autojenne parissa

Viimeksi muokannut Sami, Ma Elo 08, 2005 21:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Saabisti"
Et viittis Sami postata tota vielä kerran. Aika jännä juttu toi.Sami kirjoitti:Minä en nyt jaksa vanhoista autoista täällä tapella. Enkä muuten alunperinkään ollut ostamassa autoa tai auton tarpeessa, joten kateudestakaan ei ole kyse. Marko tuli siis vain kaverina näyttämään tuota punaista satkua ja lupasin hänelle katsoa auton korin kuntoa. Tultiin siihen tulokseen, että mahdolliselle ostajalle kannattaa mainita korin kehnosta kunnosta, että menee mahdollisimman oikeaan osoitteeseen ja ostajaa ei ala harmittamaan tulevat remontit. Jos ei kiinnostusta löydy, niin paaliin. Näin Marko oli myös ilmeisesti tehnytkin ja auto oli löytänyt uuden omistajan. Kone tuntui muuten autossa käyvän hyvin.
En nyt ihan tämmöistä kouhkaamista ja tunnelatausta odottanut, kun tunnistaessani tuon auton laitoin oman näkemykseni siitä tänne. Muistan kun itse noin vuonna 97 ostin vm. 87 900i:n ja maksoin siitä 17000mk, joka oli silloin paljon rahaa. Kun totesin katsastuksessa auton korjauskelvottomaksi (mätä oli noussut pystykoteloihin), niin pettymys oli suuri. Ei kuitenkaan hermo mennyt tai en aloittanut siitä sen kummempaa meteliä saatikka haukkunut ihmisiä. Opettelin vain katsomaan autojen koria hivenen tarkemmin. Katsastusmieskin oli hyvin ymmärtäväinen lievään pettymykseeni ja siitä alkoi pitkä perhetuttavuus. Valitettavasti tämäkin tuttavuus kokee itsensä hieman epätervetulleeksi tälle foorumille, johtuen ties mistä![]()
Jäsen 1124
Mielestäni nimimerkki "Sami" kertoi asiallisesti mikä hänen mielestään on, (tai ehkä oli pitää varmaan kohta sanoa - tsemppiä Reijo!) kyseisen auton ruostetilanne. Tietenkin ihmisillä on erilaisia näkemyksiä ruostumisen asteesta.
Toiselle läpimätä on toiselle "muutamalla ruostekukalla varustettu".
Itse olen ainakin realisti vanhojen autojen suhteen, saahan 20 vuotta vanhoissa autoissa jo pientä peltihommaa ollakin?
Niistä eroon pääseminenhän se sitten palkitsee.
Itse muutaman vuoden nuoremman satkun omistaneena tiedän mitä ruostuminen on, ehkä siitä kuului "kiitos" kuitenkin edelliselle omistajalle...
Turhat "foorumilta poistumiset" ja "manaukset" kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa, jokaisella on vapaus valita ja niin toivottavasti käy. Mutta toivottavaa olisi myös ettei kenenkään tarvitsisi jättää foorumia senvuoksi että joku on alentunut nimittelemään, tai käyttämään muita raukkamaisia keinoja.
Toiselle läpimätä on toiselle "muutamalla ruostekukalla varustettu".
Itse olen ainakin realisti vanhojen autojen suhteen, saahan 20 vuotta vanhoissa autoissa jo pientä peltihommaa ollakin?
Niistä eroon pääseminenhän se sitten palkitsee.
Itse muutaman vuoden nuoremman satkun omistaneena tiedän mitä ruostuminen on, ehkä siitä kuului "kiitos" kuitenkin edelliselle omistajalle...

Turhat "foorumilta poistumiset" ja "manaukset" kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa, jokaisella on vapaus valita ja niin toivottavasti käy. Mutta toivottavaa olisi myös ettei kenenkään tarvitsisi jättää foorumia senvuoksi että joku on alentunut nimittelemään, tai käyttämään muita raukkamaisia keinoja.
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
En viitsisi. Lisäsin loppuun vielä omatkin kannustukset Reetulle auton kanssa. Ei mielestäni ole mikään rikos pitää parinkymmenen euron autoa saatikka kunnostaa sitä, joten arvelin, että täytyyhän se noteerata kannustavaan sävyyn.Firges9000 kirjoitti:Sami kirjoitti:
Et viittis Sami postata tota vielä kerran. Aika jännä juttu toi.
Ihmettelen vieläkin teikäläisen kouhkaamista tässä jutussa. Kauhea haloo jonkun auton vuoksi.
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
pyrkinyt pysymään taustalla näissä "riidoista" yleisillä palstoilla... mutta, poikkeus vahvistaa säännön. Tässä on aika helppo valita puolensa... on muutama hieman kauemmin täällä pyörinyt vastaan muutama hieman uudempi, joilta lipsahtaa sellaista tekstiä jota täällä ei ole usein vastaan tullut. Ei täällä nyt mahdottoman kauaa ole itsekkään tullut pyörittyä, mutta viestejä on tullut luettua, eikä ole kertaakaan ollut huomatettavaa näiden muutaman herran kirjotuksista/käyttäytymisestä täällä (Firges, Mimmi, Reetu, + myös monet muut tähänkin topicciin osallistuneet)
Täällä ei ole montaa kertaa ole yhteen otettu, sikäli että minä ainakaan olisin sitä selvästi huomannut. Mutta, jokaisella kerralla se toinen osapuoli on ollut joku melko uusi täällä
Eikä tätä klubin porukkaa voi ainakaan kovin sisäänpäin lämpiäväksi väittää, kyllä täällä on toivotettu jokainen tervetulleeksi mukaan. Ja ainakin omalta osaltani myös jatkossa näin tehdään.
Firges, Mimmi, Reetu, "keep up good work!" Erityisesti reetulle tsemiä satkun kunnostuksen kanssa, tullaan se vielä joskus johonkin potkiksiin bongaamaan!
Eiköhän tännekin sopu laskeudu, uusien sekä muiden ylle, kun vaan jaksetaan muistaa toisten kunnioitus!
Täällä ei ole montaa kertaa ole yhteen otettu, sikäli että minä ainakaan olisin sitä selvästi huomannut. Mutta, jokaisella kerralla se toinen osapuoli on ollut joku melko uusi täällä

Firges, Mimmi, Reetu, "keep up good work!" Erityisesti reetulle tsemiä satkun kunnostuksen kanssa, tullaan se vielä joskus johonkin potkiksiin bongaamaan!

Eiköhän tännekin sopu laskeudu, uusien sekä muiden ylle, kun vaan jaksetaan muistaa toisten kunnioitus!
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Oikeata puhetta, sanon minä, itse en ole vanha jäsen, pidän itseasiassa itseäni aika uutena, mutta silti täällä on porukka ollut auttamassa alusta lähtien ja kaikki mukana hyvässä hengessä, toivon että näin jatkuu.
Itse olen mukaan päässyt ja mukana pysynyt, mikseivät siis muutkin tee samoin, turha sitä on riidellä, ja parempi pysyä pois, jos on riidanhalua.
Itse olen mukaan päässyt ja mukana pysynyt, mikseivät siis muutkin tee samoin, turha sitä on riidellä, ja parempi pysyä pois, jos on riidanhalua.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
MB W203 '04 200 CDI
MB W203 '04 200 CDI
Eiköhän tämä "puolien valitseminen" ja syyttely ala riittää. Herneet pois nokasta, ihan hävettää minkälaiset mittasuhteet ja syväluotaavat analyysit "uusien" (näemmä 2003 kirjautuneen) käyttäjien kirjoitustyylistä tämäkin on saanut aikaiseksi.
Jäitä hattuun ja pysytään asialinjalla, jooko? "Hyviksiin" ja "pahiksiin" luokitteleminen asiaa sen kummemmin ajattelematta saa aikaan todella sisäänpäinlämpiävän kuvan.
Jäitä hattuun ja pysytään asialinjalla, jooko? "Hyviksiin" ja "pahiksiin" luokitteleminen asiaa sen kummemmin ajattelematta saa aikaan todella sisäänpäinlämpiävän kuvan.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com