Puristuspaineet kunnossa?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Puristuspaineet kunnossa?

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Sain mitattua puristukset uudella mittarilla: 1. pytty: 13,2kg/cm2, 2. pytty 12,7kg/cm2, 3. pytty 13,6kg/cm2, 4. pytty 14,0kg/cm2 ...heikoimman pytyn tulos varmistettu uusimalla koe.

Pitäisiköhän tuosta kakkospytystä olla huolissaan? ..venttiileissä kenties jotain?

Onko tuohon puristusten mittaamisen esivalmisteluihin jotain tiettyä oikeaa tapaa 16i Saabissa? ..itte otin tulpat veke, sytytyspuolan johdon sekä bensapumpun ja sytytyksen sulakkeet irti.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Oliko kaasuläppä auki mittauksen ajan? Vaikuttaa tuloksiin.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

öö... en kaasua ainakaan painanut, kytkintä vain starttia pyörittäessä, joten lienee ollut kiinni?
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Kaasuläpän pitäisi olla täysin auki mittauksen ajan jos haluat vertailu kelpoisia tuloksia

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

ja ylensä se tulos paranee viimeisissä sylitereissä jos kone kylmä koska öljyä roiskuu syliterin seinämille ja netiivistyvät paremmin. niin puristukset kannattaa mitata käyneestä koneesta.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Totta lämmin kone antaa realistisen kuvan ja jos joku lukemista on poikkeuksellinen niin ruikkasu öljyä sylinteriin ja uusinta mittaus. Jos lukema paranee niin sylinterissä on ohivuotoa, jos ei niin venttiili(t) vuotaa.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
petromies
"Viggen"
Viestit: 584
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja petromies »

Non pienestä erosta ei kannata olla huolissaan jos kone muuten pelaa. Karsta saattaa nostaa tuon yhden sylinterin tuonne 14.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Kone oli ajettu lämpimäksi ennen mittausta. Pitää vissiin testata kaasupoljin pohjassa seuraavalla kertaa.
Vastaa Viestiin