900 T8 Alipainesäädin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

900 T8 Alipainesäädin

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Kun halutaan saada vähemmän sytysennakkoa täysillä ahtopaineilla (1.2bar), niin tiedän alipainesäätimen siirtämisellä homman onnistuvan. Miten ja kuinka säädintä viritellään tällöin :?: Eli intressinä olisi saada kohtalaisesti perusennakkoa. Nykyisellään rupeaa joskus nakuttamaan tai sitten seoksen täytyy olla todella rikkaalla, joka sekään ei ole oikein hyvä.
Viimeksi muokannut ASTech, Pe Tammi 16, 2004 10:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Re: 900 T8 Alipainesäädin

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

ASTech kirjoitti:... Nykyisellään mutta rupeaa joskus nakuttamaan tai sitten seoksen täytyy olla todella rikkaalla, joka sekään ei ole oikein hyvä.
Tuota.. jollet ole tehnyt mitään palotiloille kannessa, niin tahtoopa olla aika vaikea pala saada reippaasti ahtoja/reipas ennakko ilman nakutusta.
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: 900 T8 Alipainesäädin

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Myrkky kirjoitti:
ASTech kirjoitti:... Nykyisellään mutta rupeaa joskus nakuttamaan tai sitten seoksen täytyy olla todella rikkaalla, joka sekään ei ole oikein hyvä.
Tuota.. jollet ole tehnyt mitään palotiloille kannessa, niin tahtoopa olla aika vaikea pala saada reippaasti ahtoja/reipas ennakko ilman nakutusta.
Aivan. Juuri tuon takia pitäisi sytytysennakkoa saada hieman pienemmäksi ahtopaineilla. Perusennakkoa tarvii silloin, kun ei ole vielä ahtoja. Tiedän kuitenkin, että yhtälö on ratkaistavissa. En vain tiedä tarkalleen miten :) Perusennakko riittäisi, kun saisi olla jossain 22-25 astetta 2000 kierroksella ilman ap.säätöä mitattuna
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Nii'in, palotilojen muotoilu olisi herkkua, mutta tähän ko. yksilöön niitä ei saa muuttaa, eikä myöskään kanavia :?
Need more speed
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
Paikkakunta: Riihimäki

Säätimestä

Viesti Kirjoittaja Need more speed »

Ilman palotilan muutostakin päästään suht hyvään tulokseen muuttamalla alipaine säädintä.
Vakio ahdetun säädin myöhästää ennakkoa n 10 astetta maks ahdolla mutta se on muutettavissa esim 20 ast myöhästys ja silti säilytetään normaali perusennakko .
Jos kiinnostaa ota yhteyttä.
Terv Jari
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: Säätimestä

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Need more speed kirjoitti:Ilman palotilan muutostakin päästään suht hyvään tulokseen muuttamalla alipaine säädintä.
Vakio ahdetun säädin myöhästää ennakkoa n 10 astetta maks ahdolla mutta se on muutettavissa esim 20 ast myöhästys ja silti säilytetään normaali perusennakko .
Jos kiinnostaa ota yhteyttä.
Terv Jari
No minäpäs kävelen varikkoteltasta toiseen ..... :D :D
Need more speed
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
Paikkakunta: Riihimäki

ennakoista

Viesti Kirjoittaja Need more speed »

No nythän nappasi
Empäs taida kertoakkaan kaikkia kikkoja.
Täytyy säilyttää sekunti per kierros???
No joo
Soittele Antti
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Täytyy kohta tehdä tähän voorumiin oma osio merkkiluokan kuskeille!
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: ennakoista

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Need more speed kirjoitti: Empäs taida kertoakkaan kaikkia kikkoja.
Täytyy säilyttää sekunti per kierros???
No höh 8O ...

Kiitoksia, täytyy lähteä fiksaamaan toi tonninen. :)
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Ei sattuis löytymään mitään aineistoa, lliityen kannen muokkaamiseen. Erityisesti kiinnostais nähdä mitä 8v saabin kannelle kannattaa tehdä. Mistä palotiloista ainetta poistaa, ja mihin laittaa lisää???
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Vastaa Viestiin