Kierrosmittarin syöttö?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Kierrosmittarin syöttö?

Viesti Kirjoittaja habasaab »

Auto on -87 900 turbo 8v(huom. ennen ruisku!). Eli mistä tulee kierrosmittarille syöttö. Puolalta? kyselen siksi kun kierrosmittari ei toimi ja siitä johtuen bensapumpun rele ei saa ohjausta(td nastaan ei tule jännitettä)? Onko oletukset lähellekkään oikeen vai olenko ihan hakoteillä?
Auto kyllä lähtee käyntiin jos releen ohittaa jumpilla...
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Oliskohan olly syttypoksin nastasta 7...??? :roll: ei kullolla pysty muistamaan... :wink:
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja habasaab »

Eli onko tuo syttyboxi tossa etulokasuojassa?
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Jep... vasemmassa... sellainen pieni musta... mihinkä tulee johto nippu kiinni... :D
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Taisipa olla vielä niin, että tossa -87:ssä on semmonen pulssinvahvistin rele siellä välissä ennen bensapumpun relettä ja kiekkamittaria. Sijaitsee sulakerasiassa. -88 lähtien sitä ei ole.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja habasaab »

ongelma ei tahdo millään ratketa... olisiko kellään antaa jotain muita neuvoja miksi kierroslukumittari ei toimi? Oletan samalla että koska kiekkamittarille ei tule tietoa ei myöskään bensapumpun rele saa oikeaa tietoa(td nasta) koska auto hörähtää kayntiin mutta sammuu samantien (auto pysyy käynnissä jos ohittaa releen). Johdot ovat kiinni ainakin puolalla, syttyboxilla, sulakkeilla, mittaristolla sekä olen kokeillut eri releitä. Olen myös katsonut että kaikki johdot ovat kiinni koneessa. Auto on alkuperältään -87 vuoden 8v iivari. päivitettynä vuoden -83 8v turbo koneella jossa on apc. Onko johtosarjoissa jotain ratkaisevaa eroa muun kuin apc:n osalta?
Ceeässä
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 22:10
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Ceeässä »

Noin mun yks vanha projekti teki kans ku toi pulssivahvistin puuttui (-87 kaasarimoottori johon tuli laitettu -84 ruiskujärjestelmä). Kokeilin ensin -84 rele mutta piti olla -87 pumppurele + pulssivahvistin. Sulla on tod.näk. -83 jakaja kiinni nyt ja -87 sytytysyksikkö vai kuinka se on sekoitettu yhteen? Vai onko koko -83 sähköjärjestelmä kiinni? Ja jos sulla on -83 johtosarja + sulakerasia niin toi rele missä on TD nasta ei toimii vaan pitää olla se vanhempi rele. TD nasta + pulssivahvistin löytyi ainoastaan vm.-86-87 autoista
#2597

Volvo V70 2.5T Summum 2009
Kawazaki Z900 2020
_________________
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja habasaab »

Autossa on sama sähköjärjestelmä kuin ennen turbo konetta eli -87 sähköjärjestelmä, "vain" kone on vaihdettu :) . Eli moottorissa on kiinni -83 vuoden virranjakaja(Virranjakajan kyljessä oleva liitin on ainakin sopiva johtosarjan kanssa). Joudunko vaihtamaan ruiskukoneen vanhan virranjakajan turbo koneen oman tilalle?
Ceeässä
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 22:10
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Ceeässä »

Älä vaihda. Onko merkkivalojen sulake ehjä? En muista numero mutta taisi olla 10A. Pumppu ei lähe käyntiin jos toi on rikki.
#2597

Volvo V70 2.5T Summum 2009
Kawazaki Z900 2020
_________________
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja habasaab »

Sulakkeet ovat ehjät. Kokeilin myös eri virranjakajalla mutta ei vaikutusta. Tuossa huomasin äskön että elektroniikka haisee aika voimakkaasti sytkäimpulssin vahvistin releen kohdalla no eiku rele auki ja voila! nätisti oli palanu :D .. eli joku vika löyty. Olisiko kellään tota relettä oulun alueella? Jos jollakin se olisi turhana nii voi kirjoittaa privana. Aineella 72 euroa 8O ei kiitos. tarvikkeena ei kuulemma saa mut oli aika pihalla se myyjäki :lol: .
Ceeässä
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 22:10
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Ceeässä »

No niin, siinä se vika olikin sitten :D
Samalla tavalla oli muijan autos ku se rele puuttui modifioinnin jälkeen, käynnistyi ja sammui samantien :)
#2597

Volvo V70 2.5T Summum 2009
Kawazaki Z900 2020
_________________
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja habasaab »

Auto heräsi käyntiin ehjällä releellä ja piti vaihtaa vielä virranjakaja 8O . Mut oli hymy aika herkässä ku murahti... 8) Vääntöäkin on ihan sikana enemmän ku vanhassa iivarissa :lol: . kiitoksia neuvoista vielä kaikille.
Vastaa Viestiin