Kytkimen tunto vähän erikoinen.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Tremolo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 09:17
Paikkakunta: Akaa

Kytkimen tunto vähän erikoinen.

Viesti Kirjoittaja Tremolo »

Kytkinrempan jälkeen kytkinpolkimen tunto meni vähän kummalliseksi. Poljin painuu ensin puoleen väliin ilman minkäänlaista vastetta. Vasta sitten tuntee että painolaakeri ottaa kiinni. Kytkin toimii oikeastaan vain polkimen liikeradan loppukolmanneksella. Kytkin aukeaa kyllä kokonaan ja tuntuu pitävänkin, mutta voisiko ongelma olla vaikka ilmasta kytkinsylinterissä tai jotain?

Jos viimepäivien sateet ovat haitanneetkin, niin on niistä myös hyötyä. Ilman märkää asfalttia en olisi huomannut, että auto vuosi kytkinremontin jälkeen vaihdelaatikkoöljyä kuin seula. Oli kiva huomata parkkipaikalla että ISO öljyvana oli seurannut autoa useiden kilometrien matkan. Jonkun kytkimen operointiluukun tiiviste oli mennyt vanhuuttaan huonoon kuntoon ja petti lopullisesti kun korjaaja oli sulkenut luukun. Onneksi vaihdelaatikko ei ehtinyt leikkaamaan 8O Huoltamo korjasi tilanteen ilman lisämaksua ja sain samalla ilmaiseksi uudet öljyt laatikkoonkin :)
sc^
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 00:14
Paikkakunta: Riihimäki/Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sc^ »

Ei se laatikko mitään leikkaa, omalla oli ajettu ilman vaihdelaatikkoöljyjä luojatiesmitenkauan. Eikä mitään ylimääräsiä ääniä pitänyt.

Nyt ei oo kyllä enää ajossakaan kun meni vetari tossa viikko sit, enkä aatellu korjata enää :P
-----------------------------
Saab 900i -87
petromies
"Viggen"
Viestit: 584
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja petromies »

Ilmalta vaikuttaa. Joskus ilma tulee pois kun pelkästään avaa työsylinterin ilmaruuvin.
Toinen vaihtoehto on, että remonttimiehet ovat jättäneet työsylinteristä pois muovirenkaan, jonka tehtävänä on estää painelaakeria palautumasta liikaa.
Vastaa Viestiin