venttiilinperkeleenvarrensaatanankumit

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

venttiilinperkeleenvarrensaatanankumit

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Sinäähän se ylhäällää lukeekin... Motivaatio nii tipotiesään.
Onkos niisse perkeleen nipukoissa kierteet vai mitä? Se kumikortsujousipää lähtee palasissa kun ottaa pihdeillä kiinni. Se metallinen osa ei lähde millään. Voikos olla että se venttiilinvarrenkuminholkin sisäpuolella oleva tiivistepinta olisi sulanut kiinni venttiili reikään??

Toiselta puolelta lähti kauniisti, mutta toinen puoli :evil: :evil: :evil: :evil: .
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Todellakin lievä motivaatiopula loistaa tekstistä :wink:
Juuri purin 2.3:n kannen, siitä lähti imupuolen kumit hyvin ja ehjinä irti mutta pakopuolen kumeista osa lähti vain palasina, olivat sulaneet kiinni kuten kirjoititkin, tai sitten ne oli liimattu jollain erikoisliimalla.
Malttia hommaan niin lähtevät.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kyseistä hommaa en ole kokeillut, mutta hermostumisen maailmanmestarina kehoitan tähän väliin sikspäkkiä ja norttiaskia..

Jarrujen kanssa oli hieman samantapaista mulla
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7775
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Nimenomaan ne ovat LIIMATTU kiinni..!!!!
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Milläs varaosanumerolla noi venttiilinperkeleenvarrensaatanankumit menee :lol:

Ei sasi nauraa, mutta oli nin perusteellisesti avauduttu :lol:
# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7775
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Venttiilinperkeleensaatananvarrenkumien numero on
B202. B212. B234.
Description : Tiiviste
PartNo : 7500713
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

9000CD23T kirjoitti:Venttiilinperkeleensaatananvarrenkumien numero on
B202. B212. B234.
Description : Tiiviste
PartNo : 7500713
Oisko nimeä myös på svenska and in English :lol:
# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7775
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:
9000CD23T kirjoitti:Venttiilinperkeleensaatananvarrenkumien numero on
B202. B212. B234.
Description : Tiiviste
PartNo : 7500713
Oisko nimeä myös på svenska and in English :lol:
Valve Stem Seal
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

tätning = tiiviste

:D
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Juu kyllähän nuo on tuttuja, mutta entäs tuo koko lanseerattu nimi :lol:
# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7775
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

ventilsatanspärkkelessätesring... :o

http://home.swipnet.se/~w-50409/Lexikon.htm
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Juu kyllähän nuo on tuttuja, mutta entäs tuo koko lanseerattu nimi :lol:
Ois poika koittanut vaan asentaa niitä --------tiivisteitä, eikä kiroillut netissä.
:oops: :lol: :roll:
Viimeksi muokannut Firges9000, Ma Elo 08, 2005 18:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Niin tuo kumien irrotus ei liene projektin suurimpia haasteita :D
Mutta saahan täällä avautua, kieliasua voisi toki miettiä etukäteen ettei keskustelu ala muistuttamaan suomi24:n autopalstan öykkäröintiä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
turporuuvi
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
Paikkakunta: Käläviä

Viesti Kirjoittaja turporuuvi »

Joopa joo kyllä meinaan oli kiinni ittelläki ne ventiilskaftsgummin mutta ku puristeli ympäriltä tångeilla niin irtos heti.... MUTTAelä naarmuta nostimen paikkaa niillä metrinkokoisilla hohtimilla jolla ne lähtee irti :wink:
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Juu ei tässä mitään suomi24 palstaa olla tekemässä. :) .

Rupesi vaan harmittamaan kun ei kumit lähe, ei sitten millään. Ja paikallinen varosamyyjä joka myi minulle venttiilin jousen puristimen, möi sekundaa. Ehkä se kapistus toimisi SOHC opelissa.. Mutta Saabin 16V kanteen se on liian "lyhyt". "Juu yleismalli, käy kaikkiin. Saabiin myös"


Voisikos niitä gummeja mahd liotella, porata :o ? Tai jollain muulla tavalla irroittaa, kun pihdeillä ja nitkuttaminen/nykiminen ei tuota mitään tulosta.
Eikös Biltemasta saanut "kunnon" puristimen jolla lähtis ilman mitään kikkailuja?
Vastaa Viestiin